تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی را به چالش کشیده است


تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی را به چالش کشیده است

یک جامعه‌شناس گفت: بشر به دنبال تجربه سبک‌های زندگی جدید است.

تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی را به چالش کشیده است
به گزارش فانوس، ‌نورالدین اله‌دادی اظهار کرد: سبک زندگی مجموعه نسبتاً هماهنگی از رفتارها و فعالیت‌های افراد در جریان زندگی روزمره است.

وی ادامه داد: شیوه‌های عملکردی که افراد برمی‌گزینند تا روایت خاصی از زندگی و هویت‌شان را برای دیگران بیان کنند، سبک زندگی را شکل می‌دهد.

اله‌دادی افزود: تحولات تکنولوژیکی و گسترش استفاده از فناوری‌های ارتبطی نظیر اینترنت، ماهواره، تعاملات یا دنیای مدرن باعث شده، افراد جامعه به دنبال ارزش‌ها و الگوهای جدید برای زندگی‌شان و به بیانی دیگر به دنبال تجربه سبک‌های زندگی جدید باشند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان یادآور شد: مردم ایران به دلیل برخورداری از دستاوردهای تکونولوژیک دنیای مدرن و به سبب برخورداری از تسهیلات ارتباطی دوره گذر از زندگی سنتی به سمت زندگی نوین را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: لرستان نیز تحت تأثیر تغییرات ناشی از سبک زندگی قرار گرفته است. تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی حاکم بر آن را به چالش کشیده است و پیامدهایی را از خود بر جای گذاشته است.

اله‌دادی گفت: سبک زندگی نوین در کشور ما به واسطه تأثیر کانال‌های ماهواره‌ای، سایت، وبلاگ‌های اینترنتی، شبکه اجتماعی و به طور کلی فضای رسانه‌ای، ظرفیت‌های انتخابی ایجاد کرده است که ساختار سنتی هویت‌ساز قومی را در کانون توجه و قدرت تاثیرگذاری خودش قرار داده و به مبارزه و چالش فراخوانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل