افزایش 42 درصدی ورود شناور به بنادر هرمزگان/ صادرات 18میلیون تن کالا در سال جاری


افزایش 42 درصدی ورود شناور به بنادر هرمزگان/ صادرات 18میلیون تن کالا در سال جاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به افزایش 42 درصدی ورود شناور به بنادر هرمزگان از صادرات 18میلیون تن انواع کالا در سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد کلیه بنادر استان هرمزگان طی شش ماه نخست سال گفت:در سال ۹۷ بالغ بر ۴۷ میلیون و ۴۱۴ هزار تن کالا در بنادر استان جابجا شده که ۳۰ میلیون و ۵۴۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن به فرآوردهای نفتی می باشد.

عفیفی پور با اشاره به صادرات ۱۸ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۹۶ تن کالای غیرنفتی اظهار کرد: طی نیمه نخست سال جاری، دو میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۴۷ تن از این کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۸۰ تن، نیز ترانشیپ شد.
وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را سه میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۲۵ تن و حجم واردات را سه میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۶۰ تن اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به صادرات شش میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۱ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان، عنوان کرد: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای مهر ماه جاری، ۲۴ هزار و ۴۱۵ تن کالای نفتی ترانزیت و ۹ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۸۰ تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۷۲۰ هزار و ۵۷۳ تن محموله وارداتی نیز به انجام رسید.

وی یادآور شد:در شش ماه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی استان انجام شده است.

عفیفی پور با اشاره به جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران، گفت: در نیمه نخست سال جاری، ترابری ۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه های دریایی به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۴ هزار و ۵۷۶ فروند با رشد ۴۲ درصدی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، دوهزار و ۶۵۲ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۴۱ هزار و ۹۲۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج