آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس


اگر تا به حال متوجه نشده‌اید باید هم‌اکنون بدانید که ما در دنیای جدیدی از خودروها زندگی می‌کنیم. برای اثبات این کار تنها کافی است مطلب پیش رو را مطالعه بفرمایید تا با 14 آفرودر دیوانه‌واری که می‌توانند همه‌جا بروند آشنا شوید. در این میان دو...

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید باید هم‌اکنون بدانید که ما در دنیای جدیدی از خودروها زندگی می‌کنیم. برای اثبات این کار تنها کافی است مطلب پیش رو را مطالعه بفرمایید تا با 14 آفرودر دیوانه‌واری که می‌توانند همه‌جا بروند آشنا شوید. در این میان دو حقیقت اصلی را نباید فراموش کرد: یک اینکه همه‌ی این خودروها قابلیت استفاده در جاده را دارند و دوم اینکه می‌توان آن‌ها را خرید. برای این منظور باید پول خود را جمع کنید، پول زیاد! گران‌ترین خودروی این لیست قیمت 7 رقمی داشته و البته همه‌ی آن‌ها به جز یکی بالاتر از 100 هزار دلار قیمت دارند.

آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

14 خودروی لیست ما گران و متمایز هستند اما یک نمونه را خودتان باید بسازید. یا با دستانتان و یا با کمک دوستانی که ترجیح می‌دهند در این فرایند شریک باشند!


مرسدس بنز G 63 AMG 6×6


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

بلکه یک غول 6 چرخ آلمانی! اصلاً نمی‌توان این خودرو را با دیگر آفرودرهای دنیا اشتباه گرفت. G 63 AMG 6×6 تنها یک خودروی کشیده شده نیست بلکه سواری برجسته‌ای هم دارد. اگرچه مدل‌های 6 چرخ بزرگ‌تر و قوی‌تری در بازار حضور دارند اما این محصول تنها خودرویی است که به‌صورت مستقیم از کارخانه و با 6 چرخ بیرون می‌آید.


دِوِل سیکستی


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

تا زمانی که آفرودرهای 6 چرخ وجود دارند این خودرو عجیب‌ترین و گیراترین آن‌هاست. به مشخصات آن توجه کنید: شش چرخ محرک با بدنه‌ای فیبر کربنی و استایلی فضایی که کاملاً مناسب گشت‌وگذار در مریخ است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.75 لیتری دِوِل سیکستی قدرت 720 اسب بخاری داشته اما می‌توان آن را تا 1500 اسب بخار ارتقا داد.

درگ این خودرو با بنتلی فلایینگ اسپور و تحمیل شکست به این خودروی بریتانیایی سر و صدای زیادی به پا کرده است اما خب برای تصاحب چنین هیولایی باید 450 هزار دلار پرداخت کنید.


راشل سناتور APC


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

جدیدترین خودروی این بخش یک خودروی شبه‌نظامی کانادایی است که بر پایه‌ی فورد سوپر دیوتی ساخته شده و دارای فیلتراسیون هوا و برخی تجهیزات خاص خودروهای نظامی می‌باشد. راشل سناتور تنها محصول این کمپانی نیست زیرا پروژه‌های سفارشی زیادی هم ارائه شده‌اند. شما می‌توانید نسخه‌ی غیرنظامی سناتور را هم بخرید.


رینو GX Executive


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

اینجا هم یک فورد سوپر دیوتی دیگر حضور دارد که لباس رزم متفاوتی بر تن کرده اما برخلاف راشل سناتور یاد شده مختص استفاده‌های غیرنظامی است. ما مطمئن نیستیم که چرا یک فرد برای تردد روزانه باید GX Executive را انتخاب کند اما خب زمان حمله‌ی زامبی‌ها کاملاً به کارتان خواهد آمد.

علیرغم ظاهری خشن شاهد کابینی لوکس و آرام هستیم. قیمت رسمی این شاسی‌بلند مشخص نیست اما برخی افراد قیمت آن را در حدود 249 هزار دلار می‌دانند.


هنسی Goliath 6×6


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

افرادی که ترجیح می‌دهند نشان شورولت روی جلوپنجره‌ی خودرویشان وجود داشته باشد شاید با دیدن هیولای هنسی که 705 اسب بخار قدرت داشته و بر مبنای شورولت سیلورادو توسعه یافته دوباره فکر کنند. هنسی اصلاحاتی هم در محفظه بار انجام داده و ارتفاع خودرو را بالا برده‌اند. لاستیک‌های 37 اینچی BF گوودریچ و اگزوزی با چهار خروجی از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

قیمت این تجربه‌ی غیرعادی از 375 هزار دلار شروع می‌شود و تنها 24 دستگاه از آن تولید خواهد شد.


جیپ رانگلر Southern 6×6


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

این خودروی 6 چرخ دیوانه‌وار کاملاً هویت چابک رانگلر را از بین برده اما خب نباید توانایی‌های آن را نادیده گرفت. جدای از اکسل بیشتر و محفظه بار سفارشی، پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.4 لیتری همی با افزایش ارتفاع خودرو همراه شده است.

Southern Off Road این خودروی ویژه را برای بازیکن بیس‌بال مشهور آتلانتا ساخته است و هم‌اکنون با قیمت قابل‌توجه 249800 دلار در حال فروش می‌باشد.


هامر H1 Mil-Spec Automotive


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

خود هامر یک خودروی نظامی توانا بود اما خب از نظر شهری محصول راحتی نشان نمی‌داد. Mil-Spec Automotive تمامی نقاط ضعف هامر را با پروژه‌ی جدید خود رفع کرده است. هر دستگاه از این خودرو به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود و دارای صندلی‌های چرمی ماساژوردار و سیستم تعلیق بازنگری شده‌ای است که باعث بهبود کیفیت سواری خودرو شده و البته تأثیر منفی روی قابلیت‌های آفرود آن نداشته است.

این H1 سفارشی از پیشرانه 6.6 لیتری دورامکس دیزلی استفاده می‌کند و قدرت 500 اسب بخاری دارد. قیمت این خودرو بسته به نوع سفارش داده ‌شده فرق می‌کند اما قیمت حدود 250 هزار دلار را برای آن در نظر بگیرید.


پروژه‌ی دیفندر وایپر East Coast


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

East Coast هم یک شاسی‌بلند اسطوره‌ای را به آفرودری توانا تبدیل کرده است. ما چندین پروژه‌ی سفارشی این شرکت را در طول سال‌های گذشته دیده‌ایم اما این یکی واقعاً برجسته است. رول کیج سفارشی، سیستم تعلیق متفاوت با رینگ‌های 20 اینچی و طیف وسیع لوازم جانبی باعث شده‌اند یکی از باابهت ترین دیفندرهای تاریخ را شاهد باشیم.

داخل این خودرو نیز صندلی‌های چرمی راحت و تکنولوژی‌های زیادی بکار رفته است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 430 اسب بخاری هم از جمله نقاط قوت دیفندر بوده و اگر خواهان آن باشید باید حدود 300 هزار دلار را در نظر بگیرید.


هنسی ولوسی رپتور 6×6


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

حتی نام ولوسی رپتور هم باعث ایجاد هیجان می‌شود. با قدرتی 602 اسب بخاری که به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود شاهد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیه‌ای هستیم. در کل برای خرید این غول بی شاخ و دم باید 349 هزار دلار کنار بگذارید.


کارل من کینگ


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

می‌دانیم که به چه فکر می‌کنید. یک جنگنده‌ی زمینی که به شکل شاسی‌بلندی تیز درآمده است. کارل من کینگ تنها به حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد بنابراین خیلی روی آن حساب نکنید. این شاسی‌بلند که بر پایه‌ی فورد سوپر دیوتی ساخته شده از پیشرانه 10 سیلندر 6.8 لیتری استفاده کرده است. تلویزیون، یخچال، میز و… از جمله امکانات کینگ هستند.

شما به گران‌ترین آفرودر این لیست با قیمت بیش از 2 میلیون دلار نگاه می‌کنید. اگر می‌خواهید از هجوم زامبی‌ها در امان بمانید احتمالاً کینگ بهترین انتخابتان خواهد بود.


مرسدس بنز یونیماگ


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

آیا کسی وجود دارد که یونیماگ افسانه‌ای را نشناسد؟ این خودروها در آمریکای شمالی خیلی شناخته شده نیستند اما بقیه‌ی دنیا یونیماگ ها را کاملاً می‌شناسند. از خودروهای آتش‌نشان گرفته تا مدل‌های پشتیبانی باجا، یونیماگ هر کاری را انجام می‌دهد.

یک شرکت استرالیایی کمپر یونیماگ را ساخته تا به این ترتیب تجربه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد شود. این خودرو دارای همه‌ی امکانات رفاهی از حمام کامل گرفته تا آشپزخانه می‌باشد و چند هزار کیلومتر را می‌تواند بدون توقف به راه خود ادامه دهد.


تویوتا لندکروزر Multidrive Technology


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

خود تویوتا لندکروزر از نظر آفرود یک اسطوره است. شرکت Multidrive Technology استرالیا این توانایی را با اضافه کردن یک اکسل به لندکروزر بهبود بخشیده است. این خودرو را می‌توان با آپشن های گوناگونی سفارش داد اما صرف‌نظر از مدل انتخابی، شما می‌توانید با آن به هرجایی بروید.


رضوانی تانک میلیتاری ادیشن


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

رضوانی نسخه‌های مختلفی از شاسی‌بلند جمع‌وجور خود را ساخته است. ما نسخه میلیتاری ادیشن را به دو دلیل انتخاب کرده‌ایم: این خودرو ضدگلوله بوده و از پیشرانه 8 سیلندر 707 اسبی هلکت سود می‌برد.

البته رضوانی تانک خودروی ارزانی نیست. قیمت پایه‌ی میلیتاری ادیشن 295 هزار دلار است و البته این قیمت پیش از سفارش پیشرانه هلکت می‌باشد. با توجه به مشخصات فنی و وجود تجهیزاتی همچون دید گرمایی و دودزایی، شاید با خودروی ارزان‌قیمتی طرف هستیم.


آوتوروس شامان 8×8


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

زمانی که 6 چرخ کفایت نکند آوتوروس شامان وارد معرکه می‌شود. این خودرو به‌صورت قانونی می‌تواند در جاده حضور داشته باشد اما خب نباید روی دینامیک سواری آن حساب کرد. بهتر است از پیچ‌های جاده دوری کنید زیرا تغییر جهت 8 چرخ می‌تواند قوانین فیزیک را دست‌خوش تغییر کند. با قدرت 170 اسب بخاری و کابینی که شبیه بوئینگ 737 است خیلی نمی‌توان قیمت 215 هزار دلاری آن را ستود.

اما خب کاری که شامان می‌کند عبور از همه‌ی سطوح است. لاستیک‌های بزرگ و سیستم انتقال نیرو به تمامی چرخ‌ها باعث شده‌اند شامان همانند یک کروکدیل روی صخره‌ها بخزد. البته انتظار سریع رفتن با آن را نداشته باشید.


هر خودروی اسپورتی که به نمونه‌ای جنگی تبدیل می‌شود


آشنایی با آفرودرهای دیوانه‌وار دنیای خودرو + عکس

خب این یکی فرق می‌کند. شما با ساخت یک سوبارو اوت بک قدبلند یا مزدا MX-5 میاتا آفرود به اندازه‌ی آفرودرهای چند صد هزار دلاری یاد شده جلب‌توجه خواهید کرد. فرمول ما ساده است: افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، استفاده از لاستیک‌های بزرگ، لایت‌بار و…

ساخت یک خودروی جنگی آفرود می‌تواند یک سرگرمی خالص باشد؛ بنابراین بدنه‌ی یک کمری را روی شاسی قدیمی شورولت بلیزر قرار داده و ارتفاع خودرو را بالاتر ببرید. ما در عصر شاسی بلندها زندگی می‌کنیم، چه کسی می‌گوید نمی‌توانیم محصول خاص خودمان را بسازیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند