برخی نمایندگان در پی بی اثر کردن سابقه تحصیلی در کنکور هستند


برخی نمایندگان در پی بی اثر کردن سابقه تحصیلی در کنکور هستند

تهران- ایرنا- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اکنون تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی بی تاثیر شود و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، مهدی نوید ادهم روز سه‌شنبه در اردوگاه شهید باهنر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پیشنهاد مغایرت صددرصد با روح قانون سال 92 دارد و باعث بی عدالتی آموزشی می شود زیرا بچه های مناطق محروم که دسترسی به مافیای کنکور ندارند و به کلاس های تست زنی نمی روند و متکی به کلاس های درس هستند، از این رقابت باز می مانند.
وی این تصمیم را خطرناک دانست که باعث بی اعتبار کردن برنامه درسی می شود و گفت: اگر این تصمیم را نمایندگان بگیرند به این معنا است که سند نباید در مدارس اجرا شود.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: به طور جدی از ریاست مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان به عنوان یک کارشناس درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد اتفاق بیافتد و بر قانون پایبند باشند تا حضور در مدارس دانش آموزان جدی گرفته شود و سابقه تحصیلی دانش آموزان مداخله ای در پذیرش آنان در کنکور داشته باشد.

* کنکور مانع اجرایی نشدن سند تحول شده است
نوید ادهم یکی از موانع اجرایی نشدن سند تحول بنیادین را کنکور دانست و گفت: شیوه پذیرش دانشجو به روش تستی در چند ساعت محدود آموزش و پرورش را به شدت متاثر و آسیب پذیر کرده است.
وی اظهار داشت : نگرانی ما این است که در برابر اجرای مطلوب سند تحول بنیادین کنکور یک مانع اصلی است و اجازه اجرای این سند را نمی دهد.
وی تصریح کرد : ما در سند تحول به دنبال تربیت شش ساحت تربیتی هستیم و این در حالی است که بچه ها و خانواده های آنان فقط دروس فیزیک، ریاضی و شیمی را مطالعه می کنند و برای موضوعات سند تحول بنیادین وقت گذاشته نمی شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به طور مثال در پایه دوازدهم 35 ساعت حضور دانش آموزان در مدارس زیاد است و باید به 24 ساعت تقلیل یابد تا دانش آموزان در زمان باقی مانده به دروس کنکور خود بپردازند که این پیشنهاد در شورای عالی پذیرفته نشد.
نوید ادهم ادامه داد: این پیشنهاد به این دلیل رد شد که باید از زمان دروس مختلف کاسته می شد در این صورت هیچ مدرسه ای نپذیرفت که از زمان دروس ریاضی و فیزیک کاسته شود بنابراین باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت حانواده و یا مطالعات فرهنگی کاسته می شد که این دروس اصلی مورد تاکید سند تحول بنیادین است.
به گفته وی کنکور به ما اجازه نمی دهد که این تحولات اتفاق بیافتد و اخیرا بحثی در مجلس شورای اسلامی مطرح است که کمیسیون آموزش و تحقیقات بدون دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش این بحث را پیگیری می کند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو سال 92 سابقه تحصیلی باید مبنا باشد و سازمان سنجش باید به صورت تدریجی این موضوع را عملیاتی کند تا سال اول حداقل 25 درصد و تا پایان 5 سال به حداقل 85درصد برسد.
علمی *1883 *2017

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط