ارغوان چگونه بازیگر سریال دلدادگان شد؟


سانیا سالاری بازیگر سریال دلدادگان پیش از حضور مقابل دوربین، نقش‌های متعددی را بر صحنه تئاتر ایفا کرده است.

ارغوان چگونه بازیگر سریال دلدادگان شد؟
سانیا سالاری بازیگر سریال دلدادگان پیش از حضور مقابل دوربین، نقش‌های متعددی را بر صحنه تئاتر ایفا کرده است.

به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان در سریال دلدادگان از هنرمندان تئاتری کشورمان است که بازیگری را در کلاس‌های مهتاب نصیرپور آموخته و در چند نمایش در کنار بزرگان تئاتر به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگر سریال دلدادگان در دانشگاه در رشته تدوین تحصیل کرده و در نمایش هایی چون مجلس ضربت خوردن، نام تمام مادران، فیلم تئاتر آینه‌های روبرو، لیلا و چند مسافر حضور داشته است. سانیا سالاری بازیگری است که برای نخستین بار مقابل دوربین سریال «دلدادگان» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی منوچهر هادی رفت. به بهانه این سریال با بازیگر نقش ارغوان گفتگو داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

شما بازیگری را از تئاتر آغاز کردید. این انتخاب چگونه شکل گرفت و چطور پیش رفت؟

حدود پنج سال پیش آموزش بازیگری را از کلاس‌های خانم نصیرپور شروع کردم و بعد از آن در گروه تئاتر آقای رحمانیان برای دو نمایشنامه خوانی حضور پیدا کردم. اولین کار مربوط به نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به نویسندگی بهرام بیضایی و دیگری «شب سال نو» به نویسندگی آقای رحمانیان بود.

چهار سال پیش از جشنواره نمایشنامه‌خوانی «نیمکت» که داوران آن خانم نصیرپور، آقای رضایی و حسن معجونی بودند، برای خوانش نقش بندار در نمایشنامه «بندار بیدخش»، جایزه اول بازیگری زن را دریافت کردم.در نمایش مجلس ضربت زدن نقش قطامه را داشتم. بعد از آن در نمایش «سلفی، زن افغان»، «نام تمام مادران»، «ترانه‌های قدیمی؛ پیکان جوانان»، «لیلا و چند مسافر به نویسندگی و کارگردانی آقای رحمانیان حضور داشتم. همچنین در نمایش «آیینه‌های رو به رو» بازی کردم. در نمایش مطرب هم به کارگردانی بهزاد فراهانی ایفاگر نقش شکوفه خاتون بودم، اما یک شب من و شب دیگر شقایق فراهانی بازی می‌کرد.

آیا دیده شدن که بعضی از بازیگران به آن فکر می‌کنند، برای شما مهم است؟ یعنی حاضر هستید کیفیت کار را با دیده شدن عوض کنید؟

بازیگری شغلی است که دیده شدن یکی از ویژگی‌های آن است؛ قطعاً برای من هم مهم است اما برای من بیشتر مهم است کاری را انجام دهم که متن، نقش و کارگردان خوبی داشته باشد.

به‌عنوان بازیگر خودتان را چطور به‌روز نگه می‌دارید؟ اهل کتاب خوندن هستید؟

اهل کتاب خواندن هستم؛ رمان می‌خوانم. سال‌هاست شعرو رمان خواندن مورد علاقه من بوده و از همراهان همیشه من است.

این روز‌ها مخاطب درگیر سریال دلدادگان شده است. به نظرتان چه چیزی باعث این اتفاق شده است؟

یکی از ویژگی‌های قابل تحسینی که دلدادگان دارد، فیلمنامه قوی آن است؛ فیلمنامه ای که دارای فراز و نشیب بوده است و قابل پیش‌بینی نیست. داستان آن شخصیت‌های پخته، بسیار پررنگ و پرداخته شده‌ای دارد که این هم قابل تحسین است. باید از نویسندگان فیلمنامه بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان بابت پرداخت شخصیت ارغوان که خیلی دوستش دارم، تشکر کنم. من به واسطه این نقش می‌توانم بیشتر توانایی‌های خودم را نشان دهم، خوشحالم که آن را ایفا کردم.

چه شد که به پروژه «دلدادگان» پیوستید؟

آقای علی سخنگو دستیار آقای هادی با من تماس گرفت و گفت آقای منوچهر هادی قرار است سریالی بسازند و می‌خواهند با شما صحبت کنند. این شانس را داشتم که آقای منوچهر هادی بازی مرا در نمایش مجلس ضربت زدن آقای رحمانیان دیده بود و باعث شد مرا برای نقش ارغوان انتخاب کند.

آیا پیش از حضور در پروژه «دلدادگان» فیلمنامه را خوانده بودید؟ درباره آن چه نظری دارید؟ دوست داشتید همین نقش را بازی کنید یا اینکه اگر به خودتان می‌سپردند نقش دیگری را انتخاب می‌کردید؟

آقای هادی فیلمنامه را توضیح دادند و در اختیار من قرار دادند. از ابتدا نقش ارغوان را برای من در نظر گرفته بودند و من نقش را بسیار دوست داشتم و خوشحالم این نقش را بازی کردم. امیدوارم دوباره به من اعتماد کنند.

حمایت‌های منوچهر هادی از بازیگران جوان پروژه مانند شما تا چه حد بود و چگونه همراهیتان می‌کرد؟

آقای هادی کارگردانی هستند که من واقعا دوستشان دارم و تحسینشان می‌کنم. در طول کار آقای هادی، هم به‌طور مستقیم و هم غیرمستقیم بازیگر را به نقش نزدیک می‌کند. بسیار ممنون همراهی ایشان هستم. خیلی محکم پای بازیگرشان ایستادند و این قابل تحسین است که از شروع کار به من اعتماد کردند؛ چراکه من برای اولین بار بود جلوی دوربین می رفتم. در برخی از سکانس‌ها بسیار هوشمندانه و آگاهانه مرا و بازی‌ام را کنترل می‌کردند و بابت این موضوع از ایشان ممنونم.

از نگاه شما یک اثر هنری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا هم بازیگران دیده شوند و هم خود کار؟

به نظر من بازیگر زمانی می‌تواند توانایی خودش را نشان دهد که متن، نقش و کارگردان خوبی پشت کار باشد؛ کارگردانی که بتواند او را هدایت کند.

بازخورد‌هایی که از مردم گرفتید، چگونه بود؟

نظرات متفاوت بود؛ باتوجه به شروع دلدادگان و شخصیتی که ارغوان در قسمت‌های ابتدایی داشت، خیلی‌ها شروع به پیش داوری کردند؛ اما به مرور که داستان جلو رفت مخاطب به جوانب مختلف نقش ارغوان پی برد. نظر‌ها متفاوت و بار مثبت نظرات بیشتر شد و من از همه دوستانی که با نظرهایشان همراه من بودند، تشکر می‌کنم.

این روز‌ها بسیاری از جوانان علاقه وافری به بازیگری دارند و در آموزشگاه‌های بازیگری مشغول تحصیل هستند. در این خصوص نظری دارید؟

من راجع به مسیری می‌توانم نظر بدهم که خودم آن را انتخاب کردم و آن کلاس‌های بازیگری است. تنها چیزی که می‌توانم به علاقه‌مندان توصیه کنم، آموزش آکادمیک و حضور در کلاس‌های بازیگری است.

این روز‌ها پیشنهاد جدیدی دارید؟ کار جدیدی را شروع کردید؟

کار جدید شروع نکردم؛ برای من مهم متن و نقشی است که پیشنهاد می‌شود.

در کل دوست دارید در چه کار‌هایی به ایفای نقش بپردازید؟ ممکن است عده‌ای از بازیگران نقش‌هایی را دوست داشته باشند، اما تا به حال فرصت حضور در آن‌ها را نداشته باشند.

این اتفاقی است که برای همه بازیگران پیش می‌آید و خیلی از بازیگران دوست دارند، نقشی را بازی کنند که امکان آن نیست. خدا را شکر من تاکنون همه نقش‌هایی که بازی کردم را دوست داشتم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن