4 جنگ تمام عیار گوش شکسته‌ها در بوداپست+ فیلم


رقابت‌های جهانی کشتی آزاد 2018 با تمام زیبایی‌ها و هیجاناتی که داشت به پایان رسید، رقابت‌هایی که نشان دهنده اوج گرفتن کشتی در جهان بود و رضایت همه را بدنبال داشت؛ اما در این میان برخی از مبارزه‌ها به جنگی تمام عیار و تماشاگرپسند تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۸ سرانجام با قهرمانی روسیه به پایان رسید و آمریکا و گرجستان نیز بر روی سکوی دوم و سوم قرار گرفتند،ایران نیز با ۳ برنز ششم جهان شد.

به اذعان بسیاری از کارشناسان این دوره از رقابت ها سطح کیفی بسیار بالایی داشت و شاهد رقابت‌های زیبا و جذاب در اکثر مبارزه‌ها بودیم.

در میان کشتی‌های برگزار شده، رقابت‌های فینال های برگزار شده اوزان ۶۱ ،۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و دیدار رده‌بندی وزن ۷۴ کیلوگرم از زیبایی و حساسیت بالایی برخوردار بود و کشتی‌گیران تا ثانیه‌ پایانی جانانه جنگیدند و تماشاگران حاضر در سالن و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی نیز از دیدن این مبارزات لذت بردند.

در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم گاژی مراد رشیداف روس و دارنده مدال‌های نقره جهان ۲۰۱۷ و طلای اروپا ۲۰۱۸ برابر بونه رودریگز کوبایی و نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۷ در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد.

در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم تاکوتو اوتوگورو ژاپنی با مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۱۵ برابر باجرانگ قهرمان بازی‌های آسیایی از هند در یک جنگ تمام عیار با نتیجه ۱۶ بر ۹ پیروز شد و بر تنها مدال طلای ژاپن در این رقابت‌ها بوسه زد.

اما در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعدالله‌یف چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی روسیه که به دلیل قدرت بدنی بالا به تانک روس مشهور است، در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم برابر کایل اسنایدر آمریکایی و دارنده ۳ طلای جهان و المپیک با نمایشی بی‌نظیر موفق شد در مدت زمان یک دقیقه و ۱۲ ثانیه با ضربه فنی به برتری قاطع برسد تا با این پیروزی انتقام سختی از اسنایدر بخاطر شکست فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس بگیرد.

یکی از مبارزات زیبا و تماشاگر پسند این دوره از رقابت‌ها میان جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا و فرانک چامیزو دارنده ۲ طلای جهان و یک برنز المپیک بود. جردن باروز در این مبارزه حساس، زیبا و پر فراز و نشیب برابر فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا که کری‌خوانی زیادی نیز با هم دارند در حالیکه تا ثانیه های پایانی ۴ بر ۳ عقب بود دست از حملات دامنه دار خود و زیرگیری‌های مداوم با حمله به پاهای حریف قدرتمند خود بر نداشت و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۴ پیروز شد و به مدال برنز جهان رسید.

آنچه باعث خوشحالی و رضایت کشتی دوستان در ایران و جهان فارغ از هر نتیجه ای شد،افزایش هر چه بیشتر سطح کیفی رقابت‌های جهانی کشتی و مشاهده رقابت‌هایی زیبا و جانانه بود، رقابت‌هایی که کشتی‌گیران فقط به دنبال برد با یک یا دو امتیاز نبودند بلکه با اجرای فنون متنوع و زیبا تا ثانیه پایانی کشتی جنگیدند و باعث رضایت تماشاگران حاضر در سالن و پای گیرنده‌های تلویزیونی شدند.

در ادامه فیلم قسمت‌هایی از این ۴ مبارزه زیبا و مهیج را مشاهده می‌کنید:

فینال 61 کیلوگرم: بونه رودریگز (کوبا) - گاژی مراد رشیداف (روسیه)

فینال 65 کیلوگرم: تاکوتو اوتوگورو (ژاپن) - باجرانگ (هند)

فینال 97 کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله یف (روسیه) - کایل اسنایدر (آمریکا)

رده بندی وزن 74 کیلوگرم: جردن باروز (آمریکا) - فرانک چامیزو (ایتالیا)

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج