هشت سوگواره شعر در مسیر اربعین باهمکاری عراقی ها برپا می‌شود


هشت سوگواره شعر در مسیر اربعین باهمکاری عراقی ها برپا می‌شود

اهواز – ایرنا - رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال برای مقابله با فتنه‌ای که استکبار برای اختلاف بین ایران و عراق دنبال می‌کند هشت سوگواره شعر آیینی در هشت موکب در طول مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی با همکاری عراق ها برگزار می شود.

به گزارش ایرنا سعید اوحدی روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد مردمی اربعین در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: شاعران عراقی و ایرانی در این موکب‌ها حضور پیدا می‌کنند و به شعر خوانی می پردازند و شعرهای مرتبط با ایام اربعین و امام حسین (ع) و یارانش سروده می شود.
وی برگزاری نمایشگاه عکس و یادگارهایی از شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: همچنین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق با رویکرد شهدای محور مقاومت مانند شهید عماد مغنیه، شهید فتحی شقاقی و دیگر شهدای شاخص ایران و عراق در سالن سیدالشهدای عتبه حسینی در کربلا برگزار می‌شود.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: از سه سال پیش تاکنون در ایام اربعین کار نمادینی آغاز شده که با توجه حضور ستاد عالی کانون‌های مساجد پیش‌بینی می‌شود امسال رونق بیشتری پیدا کند و آن پیاده‌روی جاماندگان از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در تهران است.
وی افزود: در این حرکت که سه‌شنبه هشتم آبان از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز می‌شود 100 موکب در طول این مسیر پذیرایی از مردم را بر عهده دارند.
اوحدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین برای نخستین بار امسال با مشارکت و پشتیبانی کانون‌های مساجد تشکیل شده، گفت: این قرارگاه در کنار خود یک مرکز مطالعات اربعین دارد که 50 نفر از استادان کشور در مسیر نجف تا کربلا و مرزها، آسیب‌شناسی حرکت را بررسی می کنند.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: همچنین موضوع آینده‌پژوهی اربعین با حضور جمعی از اساتید مطرح این حوزه در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم اتفاقات خوبی در ساختار این رویداد در سالهای آینده داشته باشیم.
وی ادامه داد: پنجمین جایزه بین‌المللی اربعین نیز با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد عالی کانون مساجد امسال برگزار می‌شود و همه هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین ارسال کنند.
7164/6002/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!