زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی تقویت شوند


زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی تقویت شوند

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با شرح اینکه وضعیت امر تبلیغ دین در جامعه خوشایند نیست، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی نیاز مبرم به تقویت دارد.

زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی تقویت شوند

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: وضعیت امر تبلیغ دین در مجموع و با ارزیابی در زمینه‌های مختلف در شأن جمهوری اسلامی نیست که بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب و پیروزی بر کفر و استکبار، متأسفانه وضعیت خوبی موجود نیست .
وی اشاره‌ای به کمبود زیرساخت‌های امر تبلیغ کرد و افزود: نبود خانه‌های عالم کافی در استان و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، وجود مشکل اسکان روحانی در مناطق روستایی، نبود اعتبارات کافی دولتی و هم‌چنین کمک‌های مردمی در این خصوص به علت وضعیت اقتصادی مردم چهارمحال و بختیاری، نامطلوب بودن وضعیت معیشت طلاب و روحانیون و دیگر عوامل موجود باعث شده است آن‌چنان‌که باید، امر تبلیغ و ترویج مبانی دین مبین اسلام در جامعه نشر و ترویج نشود.
حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: با تمام این اوصاف نقاط قوت مسئله تبلیغِ موفق در استان شناسایی شده و در تلاشیم ظرفیت‌های موجود تقویت شود و کم و کاستی‌هایی که وجود دارد با تعامل با نماینده‌ی محترم ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس و تلاش، همکاری، همیاری خود مبلغین جبران و رفع شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طبق آمار بالای 700 حسینیه و مسجد در استان وجود دارد که این تعداد مسجد و حسینیه در استان نشان از جایگاه با ارزش مسجد در استان است اما تعدادی از این مساجد به ویژه در روستاها به دلیل عدم تمکن مالی مردم، از خدمات دینی روحانیون بی‌بهره هستند و همواره خالی هستند و این در حالی است که همین تعداد هم، روستا و مناطقی وجود دارد که نیاز به مسجد و حسینیه و خانه عالم دارند.
وی افزود: 339 مبلغ در استان به صورت دائمی مشغول به امر مقدس تبلیغ و اقامه‌ی نماز در مساجد هستند، در حالی که نیاز مناطق روستایی و شهری ما بیشتر از این مقدار مبلغ است.
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خوبی از سوی مبلغین و فعالان فرهنگی در حال انجام است، گفت: کار و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیاز به حمایت‌های مالی دارد و کسانی که در این فعالیت‌ها مشغول هستند به خوبی می‌دانند، با این حجم هجمه‌های فرهنگی دشمن و این همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که دشمن در دست دارد، با دست‌خالی آن طوری که باید کار فرهنگی پیش برود، نمی‌رود .
وی در ادامه گریزی هم به وضعیت اقامه نماز در ادارات و مدارس کرد و افزود: اقامه نماز جماعت در ادارات و مدارس نیاز به تقویت دارد و در کل امر اقامه نماز در جامعه رو به ضعف است و علت اصلی آن هم نبود مبلغ در سطح جامعه است.
حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: آموزش‌هایی تخصصی برای مبلغین و مبلغات با همکاری دفاتر تبلیغات اسلامی برگزار شده و در دست اجرا است که همین آموزش‌ها هم نیاز به حمایت مالی دارد.
بررسی مصوبات نشست قبل، یکپارچه‌سازی اعزام‌ها و ثبت‌نام مبلغین و مبلغات در سامانه‌ی سجام، تغییر و تحول در خانه‌های عالم از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و نظارت کارشناس ادارات سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود، بررسی نقش روحانیت در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ، ساماندهی روضه‌های خانگی و مداحانی که به این جلسات اعزام می‌شوند از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!