گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر


گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر

شهید مهدی شالباف از فرماندهان خلاق جبهه‌های جنگ بود و در عملیات خیبر در فتح جزیره مجنون حضوری تاثیرگذار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ شهید مهدی شالباف هفتم بهمن ماه ۱۳۴۱ در ماه میهمانی خدا در خانواده ای مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران کودکی تحصیل را شروع کرد و تا پایان دوران متوسطه به تحصیل ادامه داد.


علاقه به اهل بیت(ع)، شوخ طبعی و جدیت در کار، خلاقیت، شجاعت، ستیزه جویی، سفارش به صبر و استقامت در مشکلات و راز و نیاز شبانه از جمله ویژگی های شخصیت او بود.

گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر

با اوج گرفتن اعتراضات مردمی او نیز با مردم انقلابی همراه شد. پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با گروه‌های ضد انقلاب و تروریست در غرب کشور حضوری فعال داشت.
با آغاز جنگ تحمیلی به خاطر داشتن روحیه ای ظلم ستیز و معتقد به مبانی دین به عنوان پاسدار در جبهه های جنگ حضور پیدا کرد.


حضور تاتیر گذار در عملیات بیت المقدس و فرماندهی گروهان از گردان قدس در عملیات رمضان، فرماندهی گردان امام رضا(ع) در عملیات خیبر، شناسایی مناطق عملیاتی، فرماندهی گردان و مسئولیت محور عملیاتی در عملیات محرم و فرماندهی عملیات تیپ الهادی از جمله فعالیت ها و مسئولیت های این شهید در جبهه بود.

گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر


در کلاسهای خود که برای برادران سپاهی گردان داشت همیشه گوشزد می کرد که بسیجی ها سربازان مخلص امام زمان(عج) هستند مبادا با آنان به گونه ای رفتار کنید که قلب حضرت را به درد بیاورید.

طرح های عملیاتی خلاقانه او باعث پیروزیهای بسیاری شده بود و در پادگان آموزشی سپاه تدریس می شد.

گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر

هنگام بازدید از محورهای عملیاتی در والفجر مقدماتی بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه کتف چپ مصدوم شد و همین امر باعث دوری یک ساله او از جبهه های جنگ شد، یکسالی که برای او چون یک قرن گذشت.

پس از آن درحالی که دست چپش تقریبا از کار افتاده بود به جبهه بازگشت و فرماندهی گردان امام رضا(ع) را عهده دار شد؛ نخستین گردانی که در عملیات خیبر به جزایر مجنون راه پیدا کرد.

سرانجام در عملیات خیبر در هفتم اسفند ۱۳۶۲در جزیره مجنون روحش به دیدار خالقش شتافت. اما پیکر مطهرش ۱۳سال در منطقه برجای ماند و در تفحصی در سال۷۵ پیدا شده و در گلزای شهدای شهرش آرام گرفت.

گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر


خاطراتی از شهید
شاید به منزل نرسیم؛ یک روز به اتفاق خانواده و برای تفریح به شمال رفته بودیم. در راه برگشت، ظهر در جاده بودیم که اذان از رادیوی ماشین پخش شد. مهدی گفت: ماشین را نگه دارید، می خواهم نماز بخوانم. گفتیم صبر کن برسیم منزل، نماز را آنجا بخوان. گفت: شاید به منزل نرسیم. پس همان جا از ماشین پیاده شد و نماز ظهرش را در اول وقت خواند.

از زبان برادر شهید؛ با خانواده شهید ارزان حساب کنید

به اتفاق خانواده کنار دریا رفته بودیم و همان یک مرتبه بود ما قایق سوار شدیم ایشان ایستادند و نیامدند سوار قایق شوند آن زمان دستش زخمی شده بود. به شوخی به کسی که مسئول قایق ها بود گفت: با اینها ارزان حساب کن اینها خانواده شهید هستند. گفتم ما که خانواده شهید نیستیم . گفت انشاا... می شوید. گویی به او الهام شده بود که به شهادت خواهد رسید.

گذری بر زندگی شهید جزیره مجنون+تصاویر



آخرین سخن شهید

پیش از شهادت در پشت بی سیم خطاب به شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکرعلی ابن ابی طالب(ع) که از او می خواست مراقب خودش باشد,گفت:"ما مگر یک جان بیشتر داریم، ‌آن هم فدای حسین بن علی، خداحافظ...."

وصیتنامه شهید مهدی شالباف

بسم الله الرحمن الرحیم
من المومین رجال صدقوا ما عاهدالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا؛
از میان مومنان مردانی هستند که بر عهدی که باخدای خود بستند پایدار ماندند. پس بعضی از آنها به پیمان خویش وفا کردند و به شهادت رسیدند و بعضی دیگر انتظار وفای به عهد یعنی شهادت را می کشند و این قانونی است که تبدیل وتغییر ناپذیر است. قرآن کریم

وصیت نامه اینجانب مهدی شالباف فرزند علی به شماره شناسنامه 801 صادره از قزوین شغل پاسدار. وصی پدر بزرگوارم
محل دفن: مرقد مطهر وپاک شهدا «امامزاده حسین»
اشهدان لا اله الا الله - اشهدان محمداً رسول الله - اشهد ان علیا ولی الله.
شهادت می دهم که خدا یکی است و به حق اسلام کامل ترین آئین از جانب اوست و همچنین حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر از طرف خداوند متعال است و شهادت می دهم به چهارده معصوم پاک که آخرین آنها حضرت صاحب الزمان(عج) که در میان ما پنهان است و روزی ظهور خواهد کرد و تمام جهان را پر از عدل و داد می کند.
درود بر یگانه رهبر کبیر مسلمان جهان امام خمینی و سلام بر رزمندگان اسلام که با از خود گذشتن انقلاب را در اعماق مکتب مستضعفان جای دادند و سلام بر تمام شهدا مخصوصا معلولین و مجروحین جنگ تحمیلی که این عزیزان بهترین الگوی ایثار،‌ شهادت و شجاعت هستند و ما باید از آنها درس بگیریم.

همان گونه که تا به حال پا به پای انقلاب و امام امت قدم برداشته اید،‌ از این به بعد نیز مصمم تر و استوارتر در راه خدا و یاری رهبر قدم بردارید و از این رهبر بزرگ و مبارز واقعی اسلام حمایت کنید و قدر امام این اسوه تقوی و الگوی راستین اسلام را بدانید و تا نابودی آمریکا واسرائیل و تا ظهور حضرت مهدی(عج) او را یاری کنید که خدا شما را یاری خواهد کرد و پاسدار خون شهدا باشید و این مسئولیت سنگین را به دوش بکشید واجر آن را از خدای متعال بخواهید.

عزیزان!
مرگ حق همه ماست، پس بکوشید که آن را انتخاب کنید تا شاید توشه ای باشد برای این سفر طولانی، انالله وانا الیه راجعون _ از همگان طلب رضایت دارم.
والسلام مهدی شالباف


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...