20169 مددجوی کمیته امداد زنجان خدمات کمک معیشتی می گیرند


20169 مددجوی کمیته امداد زنجان خدمات کمک معیشتی می گیرند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: 20 هزار و 169مددجوی تحت حمایت این نهاد مشمول دریافت خدمات کمک ‌معیشتی این نهاد هستند.

به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت این نهاد در زنجان هستند، که درمجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
وی یادآوری کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 25 میلیارد و 893 میلیون تومان از محل کمک‌ معیشت و افزایش یارانه‌ها به این خانواده ها پرداخت ‌شده که این روند همچنان ادامه دارد.
صفری افزود: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند که کمک هزینه مسکن، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک‌هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، خدمات حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ازجمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.
وی بیان کرد: در کنار توجه به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه خدمات ضروری و موردنیاز جامعه هدف ازجمله پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، وام‌های ضروری و کارگشایی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند از سرفصل‌های خدمتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.
این مسئول ادامه داد: خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بر اساس نیازهای گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت ارائه می‌شود و در این میان توجه به رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت توانمندسازی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی است.
وی اضافه کرد: از مجموع 24 هزار و 960 خانوار با جمعیتی بالغ ‌بر 43 هزار و 133 نفر تحت حمایت کمیته امداد این استان 20 هزار و 169 خانوار با جمعیتی 34 هزار و 249 نفر از خدمات مستمر این نهاد در سطح استان بهره‌مند هستند.
به گفته صفری، کمک‌ معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از سال گذشته به سه برابر افزایش یافته و از ابتدای امسال نیز 14 درصد رشد یافته است.
وی خاطر نشان کرد: خدمات کمیته امداد بصورت زمان‌دار و هدفمند به جامعه هدف این نهاد ارائه و تلاش می‌ شود با ایجاد روحیه، فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه استقلال فکری، معیشتی و خودکفایی آنها در یک بازه زمانی مشخص فراهم شود.
9646/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد