800 قرآن‌ آموز در مهد قرآن چاراویماق آموزش می بینند


800 قرآن‌ آموز در مهد قرآن چاراویماق آموزش می بینند

مراغه - ایرنا - مدیر مهد قرآن چاراویماق از آموزش 800 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهد خبر داد و گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید و مفاهیم از گرایش ‌های آموزشی این مهددر دو بخش دختران و پسران است.

مهری شریعتی روز پنج شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: توجه به مفاهیم قرآنی و انس با آن، از راه های رسیدن به درجات بزرگ و موجب زدوده شدن گناهان از انسان در آخرت خواهد شد.
وی به پایه های سنی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان مهد در پایه های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
شریعتی به ویژگی های قرائت با صوت و لحن اشاره کرد و افزود: قرائت با صوت و لحن یا نغمه و آهنگ در جذابیت و تأثیرگذاری قرائت قرآن و درک معانی آن نقش فراوان دارد.
وی به امتیاز یادگیری تجوید اشاره کرد و گفت: رعایت قواعد تجویدی، یگانه راهی است که انسان را به قرائت صحیح و مطلوب و قرائتی شبیه به قرائت هنگام نزول آن و شکل اولیه و اصلی خواندن آن نزدیک می سازد.
شریعتی درک مفاهیم قرآن را موجب زنده شدن دل دانست و تاکید کرد: تلاوت قرآن، به ویژه اگر با درک مفاهیم آن همراه باشد، موجب زنده شدن دل و صفای جان می‌ شود و زمینه را برای عمل به قرآن فراهم می‌سازد.
وی اضافه کرد: این مرکز قرآنی در زمینه ایجاد و راه اندازی کلاس ها و دوره های قرآنی و مهد های قرآنی فعالیت دارد و از این رو نیازمند کمک خیران برای توسعه فعالیت های فرهنگی در شهرستان است.
شهرستان چاراویماق با 31 هزار نفر جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل