حساب مجاز مدارس فقط با پیش شماره 415


حساب مجاز مدارس فقط با پیش شماره 415

براساس اعلام آموزش و پرورش:​ هر مدرسه دولتی فقط دارای یک حساب مجاز است که با پیش شماره 415 آغاز می‌شود.

حساب مجاز مدارس فقط با پیش شماره 415مدیرکل رسیدگی به تخلفات و شکایات آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بنابراین حساب هایی که با پیش شماره های دیگری آغاز شوند، حساب قانونی و مجاز مدارس نیستندو مدارس ،مجاز به داشتن حساب بانکی دوم نیستند و استفاده از دستگاه های کارتخوان نیز در مدارس غیرقانونی است.

علیرضا کمره ای افزود: خانواده ها در صورت مشاهده حسابی با پیش شماره غیر از 415 و استفاده از دستگاه های کارتخوان می توانند شکایات خود را به ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند تا با این تخلفات برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: ​خانواده ها می توانند شکایات خود را همچنین در سامانه shekayat.medu.ir ثبت کنند که این شکایات حداکثر در مدت 7 روز بررسی و رسیدگی خواهد شد.

کمره ای به آمار شکایات مردمی از مدارس اشاره کرد و گفت: بعد از تشکیل ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان بیش از 183 مورد شکایت مردمی ثبت شده که بخشی از آن مربوط به دریافت غیرمتعارف وجه از خانواده ها در مدارس بوده است.

مدیرکل رسیدگی به شکایات و تخلفات آموزش و پرورش ادامه داد: از 86 گزارشی که درباره دریافت شهریه اضافی در مدارس غیر دولتی داشته ایم ، 19 شکایت رسیدگی و اعلام شده است.

کمره ای افزود: از مدارس استعدادهای درخشان نیز 12 شکایت ثبت شده است که 3 مورد آن درحال رسیدگی و 6 مورد آن هم رسیدگی و اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 13 شکایت مردمی نیز درباره اخذ وجه غیرقانونی در مدارس دولتی داشته ایم که رسیدگی شده است.
کمره ای گفت :​ اخذ وجه اجباری از اولیاء در مدارس دولتی ممنوع است و تنها مدارس غیردولتی براساس نرخ مصوب ، مدارس استعدادهای درخشان به میزان نصف شهریه مدرسه غیردولتی منطقه و مدارس شاهد براساس نرخ اعلام شده ،مجاز به دریافت شهریه خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس