بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر


بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر بیوگرافی سلیمه رنگزن سلیمه رنگزن در سال 1329 در شهر آبادان متولد شد. بازی در تئاتر را از سال 1354 و همچنین بازی در سینما را از سال 1378 با «عروس آتش» به کارگردانی «خسرو سینایی» آغاز به کار کرد. اگرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش […] نوشته بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر اولین بار در مجله...

بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر

بیوگرافی سلیمه رنگزن

سلیمه رنگزن در سال ۱۳۲۹ در شهر آبادان متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۷۸ با «عروس آتش» به کارگردانی «خسرو سینایی» آغاز به کار کرد.

اگرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آرام می گیریم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رنگزن محسوب می‌شود، مخصوصا همکاری با هنرمندان باتجربه‌ای همچون سعید پورصمیمی، حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی و غزل صارمی توانایی‌های بازیگریش را ارتقا بخشید.

بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر

سلـیمه رنگزن در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سلیمه رنگـزن در این سال، بازیگری در سریال زیبا شهر به کارگردانی علی‌اصغر شادروان و سریال آرام می گیریم به کارگردانی روح الله سهرابی محسوب می‌شود.

سلیمه رنگـزن سال ۱۳۹۵ سریال آرام می گیریم نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. زندگی حرفه‌ای و بازیگری سلیمه رنگزن را باید مدیون اعتماد روح الله سهرابی باشیم.

چرا که اگر روح الله سهرابی به عنوان کارگردان به سلیمه رنگزن برای بازیگری در سریالش اعتماد نکرده بود، شاید سلیمه رنگزن مسیر سخت‌تری را باید برای دنیای بازیگری خود انتخاب می‌نمود. از سلیمه رنگـزن نقل قول شده است که برای بازی خود در سریال آرام می گیریم و همکاریش با روح الله سهرابی به‌عنوان کارگردان ابراز رضایت کرده است.

سلیمه رنگزن توانست با بازی در سریال آرام می گیریم تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند، مخصوصا همکاری در کنار بازیگران نظیر آتیلا پسیانی، حمیدرضا هدایتی، هوشنگ توکلی و لعیا زنگنه توانست سطح بازیگریش را متحول کند.

سلیمه رنگـزن علاوه‌بر سریال آرام می گیریم، سال ۱۳۹۴ در سریال احضار نیز بازی کرده است. سلیمه رنگزن نکات خوبی از رامین عباسی‌زاده کارگردان سریال احضار آموخت و تجربه ارزشمندی از بازی در کنار هنرمندانی چون نرگس امینی، کیمیا ملایی، شهریار ربانی و شیما مرزی بدست آورد.

همسر سلیمه رنگزن

متاسفانه اطلاعاتی درباره همسر و فرزندان ایشان در دست نیست .

فیلم‌شناسی سلیمه رنگزن

فیلم های سینمایی

مروارید (۱۳۹۱)
عصر روز دهم (۱۳۸۷)
روی خط صفر (۱۳۸۶)
زخم شانه حوا (۱۳۸۶)
مثل یک قصه (۱۳۸۵)
گزارش مریم (۱۳۸۴)
جنگ کودکانه (۱۳۸۳)
تکیه بر باد (۱۳۷۸)
عروس آتش (۱۳۷۸)

سریال های تلویزیونی

سریال ۸۷ متر ۱۳۹۷

سریال زیبا شهر ۱۳۹۵

سریال آرام می گیرم ۱۳۹۵

سریال احضار ۱۳۹۴

سریال شب آفتابی ۱۳۸۰

جوایز و افتخارات

وی در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم عروس آتش دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش دوم زن را دریافت کرد وی همچنین در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن به خاطر بازی در فیلم عصر روز دهم شد.

وی در سال ۱۳۷۹ در دومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برنده جایزه بازیگر مکمل زن برای بازی در فیلم عروس آتش شد.

عکس های سلیمه رنگزن

بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر

بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر

بیوگرافی و عکس های سلیمه رنگزن بازیگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403