57 درصد منازل خوی به شبکه فاضلاب متصل است


57 درصد منازل خوی به شبکه فاضلاب متصل است

ارومیه- ایرنا- مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی با اشاره به اینکه طول شبکه فاضلاب در این شهر بیش از 326 کیلومتر است، گفت: میزان برخورداری شهروندان خوی از شبکه مدرن فاضلاب 57 درصد است.

سلطانعلی ولیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات نصب انشعاب فاضلاب در شهر خوی با شتاب مناسبی در حال اجراست، گفت: 756 فقره انشعاب فاضلاب در 6 ماهه اول امسال نصب شد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی به نصب انشعاب فاضلاب در شهرک‌ ولیعصر شهر خوی نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود شبکه فاضلاب در سال های گذشته و ناکافی بودن چاههای جذبی و سپتیک های داخل مجتمع های این شهرک، فاضلاب آنها پس از تکمیل ظرفیت به داخل جوی ها هدایت می شد و مشکلات بهداشتی فراوانی برای اهالی منطقه ایجاد می کرد.
وی با تاکید بر اینکه این نوع از این نوع از دفع فاضلاب به تهدیدی برای سلامت عمومی تبدیل شده بود، بیان کرد: شرکت آبفای خوی با درک این مهم اقدام به اجرای خطوط انتقال و جمع آوری فاضلاب در این شهرک کرد.
ولیزاده افزود: در 6 ماهه اول سال جاری مجتمع های مسکونی بوستان، گلستان و فرهنگیان 1 از نعمت فاضلاب بهره مند شدند.
وی افزود: در مناطقی که شبکه فاضلاب اجرا شده است، واگذاری و نصب انشعاب به سرعت انجام می گیرد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های فاضلاب جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و بهداشت عمومی از شهروندان خواست تا نسبت به خرید اشتراک فاضلاب اقدام کنند.
به گزارش ایرنا 39 هزار و 854 انشعاب فاضلاب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان 317 هزار و 862 متر است؛ خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.
3072/7132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟