شریعتمداری برای وزارت تعاون با تجربه است


شریعتمداری برای وزارت تعاون با تجربه است

تهران- ایرنا - وزیر پیشین کار و امور اجتماعی گفت: «محمد شریعتمداری» سابقه مدیریتی بالایی در بخش های مختلف اقتصادی کشور دارد و از تجربه خوبی برای تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار است.

«حسین کمالی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: شریعتمداری سال ها در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی حضور داشته و به عنوان وزیر صنعت و معدن در شورای عالی کار اثرگذار بوده است و به روابط کارفرمایی و مسائل مربوط به بنگاه داری آشنایی کامل دارد.
وی با بیان این که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصص کافی برای اداره امور برخوردار است، خاطرنشان کرد: بررسی های گسترده ای درمورد اقدامات وی در وزارت صنعت انجام داده ایم و پی بردیم بسیاری از مسائل این وزارتخانه مربوط به مدیریت نیست.
دبیر کل حزب اسلامی کار ادامه داد: اگر به فرض مبنای سنجش ها نسبی است، شریعتمداری گزینه نسبتا خوبی برای وزارت تعاون خواهد بود.
کمالی به وضعیت اشتغال در کشور اشاره و تصریح کرد: در ماه های آتی با بیکاری های ناشی از تحریم‌ها روبرو شده و در واقع با حجم بیشتری از جویای کار مواجه می شویم.
وی به تاثیر بهم ریختگی بازار ارز بر روند تولید کشور اشاره کرد و یادآور شد: به همین دلیل فردی باید مسئولیت این وزارتخانه گسترده را عهده دار شود که بتواند وضعیت اشتغال را به نحو احسن به انجام برساند و فکر می کنم شریعتمداری نسبت به سایر گزینه ها از موقعیت بهتری برخوردار است.
وزیر پیشین کار و امور اجتماعی افزود: مشکلات مختلف اقتصادی از آشفتگی بازار ارز گرفته تا صادرات و واردات، عمدتا ساختاری است و به سیاست گذاری دولت ها در 100 سال اخیر باز می گردد. اگر مجلس بر روی مشکلات مدیریتی تاکید و از ساختاری بودن مسائل اقتصادی غفلت کند، نتیجه ای بدست نمی آورد.
وی اظهار داشت: بخش‌ها و وزارتخانه ها را نمی توان بلاتکلیف گذاشت باید به بخش های مختلف اقتصادی کمک کرد تا سامان یابد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه 29 مهرماه 97 در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهاد دژپسند را برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد اسلامی را برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.
جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی از ساعت 13 روز شنبه (پنجم آبان) در مجلس برگزار می‌شود.
سیام*3202 **1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل