ظرفیت 3500 نفری موکب بقیه الله اعظم(عج) اصفهان در کربلای معلی/ هفت خیمه اسکان تاکنون برپا کرده ایم


ظرفیت 3500 نفری موکب بقیه الله اعظم(عج) اصفهان در کربلای معلی/ هفت خیمه اسکان تاکنون برپا کرده ایم

رییس موکب بقیه الله اعظم(عج) اصفهان گفت: ظرفیت این موکب سه هزار و 500 نفر است اما بارش رحمت الهی در روزهای گذشته مانع از این شد که تمامی خیمه ها را برپا کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد صالحی در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: موکب بقیه الله اعظم اصفهان(عج) برای چهارمین سال پی در پی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی با حضور 175 نفر از خادمین از هیئت های مختلف شهر اصفهان دائر شده است و میزبان تمام زائران از اقصی نقاط کشور هستیم.

وی ادامه داد: این موکب متناسب با نذورات مردمی و به عشق اباعبدالله الحسین(ع) اداره می شود.

رییس موکب بقیه الله اعظم(عج) اصفهان گفت: تمامی این سرمایه ها متعلق به مردم و محبین اهل بیت (ع) بوده که ظرفیت آن سه هزار و 500 نفر است ولی بارش رحمت الهی در روزهای گذشته مانع از این شد که تمامی خیمه ها را برپا کنیم.

وی افزود: تا به حال هفت خمیه ویژه خواهران و برادران برپا شده و بقیه خیمه ها نیز بعد از بهتر شدن شرایط جوی تکمیل خواهد شد که میزبان زائران هستیم.

صالحی ظرفیت پذیرایی ما سه هزار نفر است، عنوان کرد: سه وعده صبحانه، ناهار، شام و دو میان وعده قبل از ظهر و بعد از ظهر را به زائران ارائه و چایخانه های این موکب نیز در طول روز با نوشیدنی های مختلف پذیرای زائران است، البته ممکن است غذایی که طبخ می شود اضافه بیاید که بین زائران دیگر توزیع می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اصول فلسفه و رسالت حسینی برپایی همین خمیه هاست، صدا و سیمای مرکز اصفهان در همین محل مستقر هستند و مسابقات فرهنگی و نماز جماعت برای خواهران و برادران و ختم قرآن پیش بینی شده است.

رییس موکب بقیه الله اعظم(عج) تاکید کرد: از روز بعد از اربعین یک بارندگی شدید تری پیش بینی شده است که اگر این مورد واقعیت داشته باشد فکر نمی کنیم این موکب پابرجا باشد.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می کنیم مردم در هر کجای سرزمین کربلا وارد شدند و اسکان مناسب بود، استقرار پیدا کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...