بازدید معاون وزیر علوم از موکب‌های دانشجویی


بازدید معاون وزیر علوم از موکب‌های دانشجویی

‌معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر نقش‌آفرینی تخصصی دانشگاهیان در همایش بزرگ اربعین تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان علاوه بر شورآفرینی برای اربعین در زمینه شعور آفرینی رسالت و ماموریت مهمتری بر دوش دارند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا غفاری در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام، با قدردانی از تلاش‌های دانشگاهیان دو استان ایلام و خوزستان در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: این نقش‌آفرینی شایسته برای آموزش عالی کشور مایه‌مباهات است.

وی گفت: اربعین رسانه‌ فرهنگ و واقعه‌ی عاشورا است و اگر این پیاده‌روی اربعین نبود چیزی از فرهنگ عاشورا نمی‌ماند و در تلاطمات دنیای جدید نقش، اهمیت و ضرورت این رسانه مشخص‌تر می‌شود و این همایش بزرگ ویژگی‌ها، ظرافت‌ها و در نتیجه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی دارد که هر چه جلوتر می‌رویم ابعاد و زوایای آن بیشتر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر نقش‌آفرینی تخصصی دانشگاهیان در همایش بزرگ اربعین تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان علاوه بر شورآفرینی برای اربعین در زمینه شعور آفرینی رسالت و ماموریت مهمتری بر دوش دارند و انتظار از دانشگاه نیز همین است.

غفاری گفت: پیاده‌روی اربعین می‌تواند از ابعاد مختلف مورد شناخت و پژوهش قرار گیرد و اهمیت موضوع تا جایی است که اولین پیمایش این حرکت توسط دانشگاه MIT انجام گرفت و منتشر شد و این کار را نیز به صورت مستمر ادامه داد.

وی تصریح کرد: این موضوع نیز با تمام مولفه‌های عاشورا در دستور کار قرار گرفته تا در مقام شناخت درس‌های عاشورا و اربعین بیش از پیش وارد سبک زندگی ما شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با استقبال از پیشنهاد رئیس دانشگاه ایلام برای تشکیل اردوگاه فرهنگی اربعین گفت: این بلندنظری و نگاه فرااستانی و فراملی که دانشگاه ایلام تنها مربوط به ایلام و حتی ایران نیست و این دستاورد مهم اربعین برای دانشگاه‌های ما است.

غفاری با بیان اینکه در بخش مطالعاتی و شناختی اربعین کارهایی در ابعاد مختلف شروع شده و هر همایش، نشت و فعالیت سطحی از این واقعیت بزرگ را بیان می‌کند و مورد توجه قرار می‌دهد، تصریح کرد: تاکید ما این است که بار اصلی این نشست باید بر عهده دانشگاه‌های ایلام و شهید چمران است و چون به لحاظ میدانی اطلاعات بیشتری در اختیار دارند و از نیروهای متخصص برخوردار هستند باید بخشی از این کار در اختیار این دانشگاه‌ها باشد.

وی بر هم‌افزایی دانشگاه‌های داخل کشور و مطالعات بین‌فرهنگی و بین‌المللی توسط نسل دانشگاهی جوان تاکید کرد: نقش‌آفرینی انجمن‌های علمی و دانشجویی در همایش اربعین با توجه به تجربه علمی و مهارتی هم مجموعه‌ها را توانمندتر می‌کند و هم حس تعلق و خودباوری و توجه به هویت ملی و دینی را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست روسای دانشگاه‌های استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارئه و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مدیرکل فرهنگی این وزارت‌خانه و اعضای ستاد اربعین دانشگاهیان استان از موکب‌های دانشگاهیان استان بازدید کردند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت