اشتغال زایی بیش از 20 هزار صنعتگر به کار صنایع دستی در میناب+تصاویر


اشتغال زایی بیش از 20 هزار صنعتگر به کار صنایع دستی در میناب+تصاویر

مسئول صنایع دستی میناب گفت: صنایع دستی سفالی و حصیری با بیش از 5هزار سال قدمت کاربردهای اقتصادی و فرهنگی زیادی در زندگی مردم میناب دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیمی، مسئول صنایع دستی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: صنایع دستی در این اشتغال زایی بیش از 20 هزار صنعتگر به کار صنایع دستی شهرستان از قدمت بالایی برخوردار است.

مسئول صنایع دستی شهرستان میناب افزود: بیش از 20 هزار نفر صنعتگر به کار صنایع دستی مشغولند و از این طریق امرار معاش می کنند.

رحیمی گفت: صنایع دستی سفالی و حصیری که برای ساختن صنایع دستی حصیری از برگ و مشتقات درخت خرما استفاده می شود در گذشته کاربردهای زیادی در زندگی مردم میناب داشته و بیش از پنج هزار سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: بیش از 30 نوع صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد که مهمترین آن می توان به ساخت ، جهله ، گشته سوز ، گلابتون دوزی ، خوس دوزی ، بادله دوزی ،شک بافی و حصیر بافی است که در بازارهای داخلی و خارجی بفروش می رسد.

مسئول صنایع دستی شهرستان میناب تصریح کرد: روستاهای شهوار قدیم و بهمنی ، بیشترین صنعتگران را در دل خود جای داده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: بعد از یک هفته تلاش و ساخت صنایع دستی ، صنعتگران محصولات تولیدی خود را در پنجشنبه بازار میناب به فروش می رسانند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد