مهمترین نکات برای خرید جهیزیه کدامند؟


مهمترین نکات برای خرید جهیزیه کدامند؟

هنوز هم علیرغم مدرن شدن جوامع و ایجاد تحولات اقتصادی و اجتماعی در سبک زندگی ها، عروسی و پوشیدن لباس عروس برای خیلی از دختر خانم ها و خانواده ها جذاب و رویایی است. خرید جهیزیه عروس و آماده کردن وسایل خانه، هر چند امروزه خیلی سخت شده اما یکی از لذتهای شروع زندگی برای هر عروس و دامادی است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا به نقل از روابط عمومی فروشگاه اینترنتی زنبیل، امروزه به قدری شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی و کاهش قدرت خرید خانواده ها برای خرید جهیزیه عروس خانم ها هستیم که باید موقع خرید حواسمان به تومن تومن بودجه موجود برای خرید جهیزیه باشد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت به راحتی می توانیم قبل از هر خرید اطلاعات خوبی در مورد لوازم مورد نیاز برای زندگی و قیمت های آنها در فروشگاه های مختلف داشته باشیم و این امر کمک زیادی برای خرید جهیزیه مناسب به ما خواهد کرد.

شاید مهمترین نکته ای که عروس و دامادهای جوان باید مد نظر قرار دهند این باشد که هر چقدر زندگی را ساده تر بگیرند و بجای ظواهر به اصول مهم تشکیل یک زندگی مشترک بپردازند، لذت بیشتری از زندگی مشترک خواهند برد؛ اما صرف نظر از این موضوع، اینکه بدانیم چه وسایلی پاسخگوی نیاز ما برای شروع زندگی مشترک می باشد و با هر بودجه ای بتوانیم خریدی درست و به قیمت داشته باشیم، اصولی است که همواره باید رعایت گردند.

نکته اول برای خرید جهیزیه عروس : چه وسایلی باید بخرم؟

همانطور که توضیح دادیم قبل از خرید جهیزیه باید بدانیم که به چه وسایلی و با چه ظرفیتی نیاز داریم. بطور مثال قبل از خرید تلویزیون باید بدانیم که مهمترین معیارهای خرید یک تلویزیون کدامند؟ آیا لزوماً خرید یک تلویزیون گران قیمت انتخاب مناسبی می باشد؟ یا اصلا فرق تلویزیون LED یا OLED در چیست؟ یا اینکه قبل از خرید یخچال فریزر اول باید بدانیم که انواع یخچال فریزر موجود در بازار کدامند؟ هر یک از این مدلها چه مزیتی نسبت به مدل های دیگر دارد و کدامیک از آنها متناسب با نیازهای روزمره زندگی ما می باشد؟ بطور مثال زوجی که در ابتدای زندگی رفت و آمد زیادی ندارند، آیا نیازی به یخچال ساید بای ساید یا چهار درب با حجم و گنجایش بالا دارند یا یک یخچال و فریزر معمولی هم تا چندین سال پاسخگوی نیاز آنها می باشد؟

پس آگاهی دقیق از محصولاتی که قرار است خریداری کنیم، مهمترین و اصلی ترین قدم برای خرید جهیزیه عروس می باشد.

نکته دوم برای خرید جهیزیه عروس : از کجا و چگونه بخرم؟

پس از اینکه فهمیدیم چه وسایلی نیاز داریم، حال باید تصمیم بگیریم که این لوازم را از کجا و چگونه خریداری کنیم. بی شک فروشگاه های اینترنتی که در سالهای اخیر به شدت توسعه پیدا کرده اند، به دلیل شفافیت، رقابت بالا و ارائه خدمات خوب، انتخاب مناسبی خواهند بود و در مقایسه با فروشگاه های آفلاین یا همان فروشگاه های بازار، مزیت های زیادی خواهند داشت. یکی از مهمترین مزیت های فروشگاه های اینترنتی آن است که شما به راحتی قیمت های آنها را می توانید مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمائید و دیگر مانند فروشگاه های حضوری دغدغه چانه زنی را نخواهید داشت، این دغدغه که اگر بیشتر چانه زنی می کردیم می توانستیم تخفیف بیشتری بگیریم و مسائلی از این قبیل؛ اینکه در فروشگاه های اینترنتی به دلیل اهمیت و جایگاه برند فروشگاه، پاسخگویی و خدمات پس از فروش به مراتب بهتر و بیشتر از فروشگاه های سنتی می باشد و در نهایت اینکه به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد، به راحتی از خانه یا محل کار خود، خرید اینترنتی خود را انجام داده و کالای خود را بلافاصله تحویل می گیرید.

مهمترین نکات برای خرید جهیزیه کدامند؟

اما اینکه خرید اینترنتی می تواند گزینه خوبی برای خرید جهیزیه باشد، پایان کار نیست، زیرا باید بدانیم که از این همه فروشگاه اینترنتی کدامیک از آنها معتبر هستند؟ به راستی معیارهای لازم برای تشخیص اعتبار یک فروشگاه اینترنتی کدامند؟

برای پاسخ به این سوال باید توضیح داده شود که فروشگاه های اینترنتی برای شروع فعالیت نیازمند دو مجوز اصلی هستند، یکی پروانه کسب از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و دیگری نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ که البته اهمیت پروانه کسب به دلیل پروسه دریافت آن به مراتب بیشتر از نماد اعتماد می باشد. برای آگاهی از این موضوع توجه به این نکته ضروری است که در حال حاضر بیش از 35000 وب سایت دارای نماد هستند، در حالیکه تنها حدود 700 کسب و کار دارای پروانه کسب هستند. البته آمار فوق صرفا مربوط به فروشگاه های اینترنتی نمی باشد و مربوط به کل کسب و کارهای مجازی و از جمله تاکسی های اینترنتی یا خدمات فروش بلیط و ... می باشد.

پس از آنکه مطمئن شدید که فروشگاه اینترنتی مورد نظر دارای مجوزهای لازم می باشد، یکی از بهترین معیارها برای انتخاب درست، بررسی تجربیات خرید سایر افراد از این فروشگاه ها می باشد که به راحتی با کمی سرچ در گوگل یا شبکه های اجتماعی قابل دسترسی می باشد. تجربه خوب افراد در خرید از یک فروشگاه می تواند سیگنال خوبی برای دیگران باشد.

دو مورد فوق، یعنی مجوزهای فعالیت و تجربه خرید از مهمترین معیارهای انتخاب یک فروشگاه معتبر می باشد. حال پس از اینکه توانستیم فروشگاه های اینترنتی معتبر را پیدا کنیم، باید ببینیم کدامیک از آنها محصول مورد نظر ما را با گارانتی اصلی و با قیمت بهتری در کمترین زمان ممکن تحویل می نماید؟

کمی جستجو و صرف وقت در اینترنت و توجه به معیارهای فوق کافیست که ما را به یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی کشور وصل نماید. فروشگاه اینترنتی زنبیل نه تنها دارای حداقل مجوزهای لازم، بلکه دارای سایر مجوزهای این حوزه نظیر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از اعضای هیات مدیره و دبیر اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی می باشد. جستجو از طریق موتورهای جستجو نیز نشان می دهد که درصد رضایت مشتریان از این فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر رقبای آن بسیار بالاتر می باشد. بررسی محصولات این فروشگاه نیز نشاندهنده آن است که برای خرید جهیزیه از این فروشگاه دسترسی کاملی به محصولات با برندهای معتبر و گارانتی های معتبر شرکتی دارید؛ علاوه بر این موارد مقایسه قیمت محصولات این فروشگاه با سایر فروشگاه ها نیز نشاندهنده اختلاف محسوس بین قیمت در این فروشگاه ها می باشد و این در حالی است که زنبیل تنها فروشگاه اینترنتی است که قیمت محصولات خود را تا 10 روز پس از خرید نیز گارانتی نموده است.

بر این اساس جهت کسب اولین تجربه خرید از فروشگاه زنبیل می توانید به وب سایت این فروشگاه اینترنتی مراجعه نموده و یک خرید اینترنتی لذتبخش را تجربه نمائید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو