مبارزه تلفیقی با آفات مصرف سموم را تا 30 درصد کاهش داد


مبارزه تلفیقی با آفات مصرف سموم را تا 30 درصد کاهش داد

سمنان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات در قالب برنامه های مختلف تا 30 درصد مصرف سموم را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، عباس مشیریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات در 47 هزار هکتار از باغ ها، مزارع و گلخانه های استان در 12 سال به منظور کاهش مصرف سموم در بخش کشاورزی انجام شد.
وی یاد آور شد: اجرای طرح مبارزه تلفیقی با آفات شامل روش های مبارزه بیولوژیکی، زراعی، مکانیکی و استفاده از حشرات مفید در طی برنامه پنجم و ششم توسعه موجب کاهش حدود 30 درصدی میزان مصرف سموم در استان سمنان شده است.
مشیریان ادامه داد: این طرح با تشکیل شبکه های مراقبت و پیش آگاهی با استفاده از توان فنی 130 نفر کارشناسان و متخصصان اجرایی شده است.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اجرای دقیق مبارزه تلفیقی با آفات زیر نظر کارشناسان با حضور در مزارع، باغات و گلخانه ها و نظارت مستمر بر چرخه زندگی عوامل خسارت زا و ارایه توصیه های پیش اگاهی انجام شده است.
مشیریان تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای مبارزه تلفیقی با آفات، توزیع لوازم تجهیزات و مواد غیر شیمیایی زیر نظر کارشناسان انجام و به بهره برداران و مسوولان فنی فروشندگان سموم آموزش لازم ارایه شد.
به گفته وی، در سال زراعی 96-97 برای اجرای عملیات مدیریت مبارزه تلفیقی با آفات به منظور مصرف بهینه سموم در استان، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای طرح شبکه ملی توزیع و فروش سموم در استان، توسعه شبکه مراقبت گیاه پزشکی، آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان در قالب کارگاه های آموزشی و ردیابی باقیمانده سموم و فلزات سنگین در برخی از محصولات کشاورزی از اقدامات صورت پذیرفته از سوی سازمان برای کاهش مصرف سموم است.
به گزارش ایرنا، 70 کارخانه در کشور در تولید کود و سم فعالیت دارند.
استان سمنان 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
7342/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد