پرداخت 45 درصد سهم گیلان از تسهیلات اشتغالزایی


پرداخت 45 درصد سهم گیلان از تسهیلات اشتغالزایی

180 میلیارد تومان تسهیلات روستایی در گیلان پرداخت شده است.

پرداخت 45 درصد سهم گیلان از تسهیلات اشتغالزاییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری لنگرود برگزار شد گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان از ۴۰۰ میلیارد تومان سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.
آقای احمدی ابراز امیدواری کرد با پرداخت این تسهیلات برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد شود.
وی گفت: امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید هم پرداخت شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان افزود: صاحبان هر واحد صنعتی که نیاز به سرمایه داشته باشد باید در سامانه بهین یاب ثبت نام کند.
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم گفت: توسعه همزمان صنعت و کشاورزی لازمه توسعه استان است.
آقای لاهوتی با اشاره به اینکه در گذشته گیلان با تولید هزار تن ابریشم قطب تولید نوغان در کشور بود افزود: میزان تولید ابریشم در استان به‌ شدت کاهش یافته است که با پرداخت تسهیلات به نوغان داران برای سال آینده می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد.
فرماندار لنگرود نیز در این نشست از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به ۵۵۵ نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان با پرداخت تسهیلات روستایی رتبه نخست استان گیلان را کسب کرد.
آقای جوادپور سهم لنگرود در حوزه تسهیلات فراگیر را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌ شده است.
وی با اشاره به اینکه لنگرود دارای 6 هزار و ۴۳۹ هکتار باغ چای با ۹ هزار چایکار فعال است گفت: ۲۹ هزار تن چای به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان توسط ۳۰ واحد کارخانه چای فعال لنگرود خریداری شده است.
فرماندار لنگرود این شهرستان را دارای ۹۱۷ واحد صنعتی دانست و افزود: ۵۴۴ واحد صنعتی فعال و 2 هزار و ۱۵۲ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...