ارزش کالاهای احتکاری کشف شده امسال 41.5 میلیارد ریال بود


ارزش کالاهای احتکاری کشف شده امسال 41.5 میلیارد ریال بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: ارزش کالاهای احتکاری کشف شده استان در هفت ماه 97 به میزان 41 میلیارد و 515 میلیون ریال بود.

به گزارش ایرنا، عیسی فاضلی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال 97 تا پایان مهر 21 پرونده مرتبط با احتکار کالا در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شد.
وی با اشاره به رسیدگی کامل به 13 پرونده احتکار تاکنون، بیان کرد: مجموع محکومیت محتکران در این پرونده ها بالغ بر 2 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان به اجرای 995 فقره گشت از سوی 284 تیم مشترک اشاره و اضافه کرد: در قالب این گشت ها 387 فقره پرونده تخلف های مختلف تشکیل شد.
به گفته فاضلی، درج نکردن قیمت، ارایه نکردن فاکتور فروش، تخلف بهداشتی صنفی، گرانفروشی و تقلب را پرتکرارترین تخلف های کشفی در گشت ها عنوان کرد.
وی افزود: یکی از تخلف هایی که در شرایط اقتصادی اخیر کشور افزایش یافت عدم ایفای تعهدات ارزی بود که بر اساس ماده 10 قانون تعزیرات حکومتی امسال 16 پرونده در استان سمنان تشکیل شد که پنج فقره رسیدگی کامل شد.
وی خاطر نشان کرد : ارزش پرونده متخلفان ارزی استان سمنان در بخش یورو 26 میلیون و 210 هزار 962 یورو، 11 میلیون و 135 هزار و 308 یوآن چین، 2 میلیارد و 898 میلیون و 929 هزار و 408 وون کره و 756 هزار روپیه هند است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان اضافه کرد: متخلفان ارز را به منظور وارد کردن گوشت گوسفند، ذرت دامی، کاغذ روزنامه، مواد اولیه تولید باتری، پنل خورشیدی، تجهیزات کامپیوتری، ماسه سمباده و پودر ضدعفونی کننده دریافت کرده بودند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال 97 تا پایان مهردر حوزه کالا و خدمات 2 هزار و 931 پرونده به شعبه های تعزیرات حکومتی استان سمنان وارد شد که حدود 97 درصد از آن مختومه شد.
فاضلی تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز را 232 پرونده عنوان کرد که 222 فقره مختومه شد و گفت: 90 درصد متخلفان این پرونده غیربومی هستند که ارزش قاچاق در این پرونده ها 185 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز 588 پرونده تشکیل شد که 570 فقره از آن مختومه شد.
وی اضافه کرد: کل پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان سمنان سه هزار و 751 فقره در سه حوزه با میزان محکومیت 209 میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا، تعزیرات حکومتی در استان سمنان 17 شعبه ثابت در سه حوزه کالا و ارز، قاچاق و بهداشت و درمان، در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار دارد و در شهرستان های مهدیشهر، میامی، آرادان و سرخه، شعبه های سیار دارد.
6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر