امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه


امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

شفقنا- خبرهای امروز از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه. خلاصه اخبار امروز را در ادامه می خوانید: جلسه ی بررسی صلاحت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس با حضور رییس جمهور شفقنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز؛ شنبه برای بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی کار، اقتصاد، راه […]

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

شفقنا- خبرهای امروز از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه.

خلاصه اخبار امروز را در ادامه می خوانید:

جلسه ی بررسی صلاحت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس با حضور رییس جمهور

شفقنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز؛ شنبه برای بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس آن‌ها را معرفی کرده بود، تشکیل جلسه دادند.
این جلسه مجلس با حضور ۲۰۱ نماینده برای رسیدگی به صلاحیت فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، رضا رحمانی و محمد اسلامی وزرای پیشنهادی اقتصاد، تعاون، صنعت و راه را آغاز شد.

علی اصغر یوسف‌نژاد ظهر امروز در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه برگزاری جلسه امروز مجلس گفت: ثبت نام نمایندگان درباره موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح امروز انجام شد. ابتدا براساس آیین‌نامه، رییس‌جمهور می‌تواند به مدت یک ساعت از سوابق، صلاحیت‌ها و برنامه‌ها وزرا به ترتیب حروف الفبا صحبت کنند و سپس دو موافق و دو مخالف به مدت ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند. بعد از صحبت موافقان و مخالفان، هر وزیر پیشنهادی می‌تواند به مدت نیم ساعت از خود دفاع کند.

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

عدم تحول سیستم‌های مالیات‌گیری در کشور عاملی است که باعث شده نتوان ساز و کاری طراحی کرد که از سرمایه‌های بادآورده‌ای که از پول نفت به دست آمده است، مالیات اخذ کرد. در این رابطه یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح مالیات بر مستغلات، آن را یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، توصیف کرد و عاملی برای جلوگیری از گرانی بیشتر در اقتصاد دانست.

به گزارش ایسنا، وجود ثروت‌های بادآورده حاصل از فروش نفت در کشور باعث شده عده‌ای بدون هیچ حساب کتابی یا تلاش مولدی بتوانند صرفا بر اساس زد و بندها یا رانت‌هایی یک شبه به ثروت‌های بزرگی دست پیدا کنند. نظام مالیات‌گیری کشور اما چون بر اساس سازوکار نظام های مالیاتی در سایر کشورهای توسعه یافته طراحی شده است، همچنان تمرکز خود را بر اخذ مالیات از تولیدکنندگان یا صنعتگران گذاشته است؛ صنعتگرانی که حالا به خاطر مسائل تورمی و گرانی نرخ ارز با انواع و اقسام مشکلات روبرو هستند.

ورود بیش از ۱.۵ میلیون زائر اربعین حسینی به عراق

شفقنا- مرکز اطلاع رسانی ویژه مراسم اربعین حسینی از ورود بیش از یک و نیم میلیون زائر خارجی به عراق برای شرکت در این مراسم خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، «توفیق غالب الحبالی»، مدیر مرکز اطلاع رسانی ویژه مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی بعد از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار زائر عرب و خارجی برای شرکت در این مراسم، از طریق گذرگاه های مرزی و فرودگاه های عراق وارد این کشور شده اند.

نشست چهارجانبه سوریه در استانبول آغاز شد
امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

آنکارا- ایرنا- نشست چهار جانبه سران کشورهای ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان درباره سوریه عصر روز شنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این نشست مسائل مربوط به سوریه را بررسی می کنند.
روسای جمهوری روسیه و فرانسه و نیز صدر اعظم آلمان پیش از آغاز رسمی این نشست، در دیداری دوجانبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، به گفت و گو پرداختند.
رسانه های ترکیه اعلام کردند که برگزاری این نشست چهارجانبه به میزبانی ترکیه با محوریت تلاش برای یافتن راه حل سیاسی پایدار برای بحران جنگ داخلی سوریه و اجرای آتش بس در ادلب برنامه ریزی شده است.

میرلوحی: عده ای امید دارند تا با فشار به مردم، مردم را کلافه کند که صبرشان تمام شود

شفقنا- فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:در گندم خودکفا هستیم اما شایعه می‌کنند که کمبود داریم و با این کارها روان مردم را می‌رنجانند؛ اگر در چنین شرایطی هر کس بخواهد به فکر جیب خود و کسب منافع شخصی باشد، به فضای شایعه پراکنی دامن می‌زند و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

محمود میرلوحی اظهار کرد: شرایط کشور به نحوی است که تقریبا هر اتفاقی که می‌افتد چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه اقتصادی، اگر سود و پیشرفتی حاصل شود، همه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند و اگر رکود و کاستی وجود داشته باشد، دودش در چشم همه می‌رود.

نفت را نسیه و با ریسک بالا نفروشید/امکان پولشویی در بورس اندک است
امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

کارشناس ارشد از دولت و شرکت ملی نفت ایران خواست که در فروش نفت در بورس انرژی، از فروش محموله‌های نفتی به صورت نسیه خودداری کنند.

به گزارش مهر، حسین عبده‌تبریزی، به ماهیت بین‌المللی بودن بورس نفت اشاره کرد و با بیان این که مهم‌ترین چالش عرضه نفت در بورس، شرایط بین‌المللی کنونی است، تصریح کرد: بعضی کشورها هم اکنون علیه ایران به طور پیگیر اقدام می‌کنند و این اقدام‌ها بدون تردید، بازار مالی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط که آمریکا تلاش دارد صادرات نفت ایران به صفر برسد تلاش خواهد کرد بورس بین‌المللی در ایران شکل نگیرد.

فهمی هویدی: پیامدهای قتل خاشقجی برای جهان عرب بویژه عربستان فاجعه بار خواهد بود/ مطمئنم بن زاید این روزها خواب ندارد

شفقنا- «فهمی هویدی» نویسنده و اندیشمند سرشناس مصری به حادثه کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، هویدی گفت: قتل جمل خاشقجی پیامدهای فاجعه باری برای جهان عرب بویژه عربستان سعودی در پی خواهد داشت.

وی که در مصاحبه با شبکه دویچه وله آلمان سخن می گفت، بیان کرد: قتل خاشقجی در جبهه حامیان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شکاف ایجاد خواهد کرد.

رایزنی تلفنی «ماکرون» با «پوتین» درباره سوریه

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه برگزاری نشست چهارجانبه با سران آلمان، فرانسه و ترکیه در استانبول در تماسی تلفنی با همتای روس خود، درباره تحولات سوریه رایزنی کرد.

یک منبع دیپلماتیک در کاخ الیزه امروز (شنبه) اعلام کرد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه نشست چهارجانبه در استانبول، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بنا بر گزارش «سی‌ان‌ان ترک»، این منبع فرانسوی گفته که رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی مواضع پاریس را در خصوص موضوع سوریه برای رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرده است.

پورحسین: عدم شفافیت موجب رانت می‌شود/ مردم باید اطلاع پیدا کنند

شفقنا- یک عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اصل شفافیت یعنی مردم از تصمیم‌ها و آنچه که جزء مسائل محرمانه‌ امنیتی نیست، اطلاع پیدا کنند. عدم شفافیت نیز موجب رانت می‌شود.

شکور پورحسین با اشاره به سخنان مقام مظم رهبری در مورد شفافیت گفت: من می خواهم در این موضوع مقداری به عقب برگردم. این عقب‌گرد مربوط به تحولات دولت‌ها و بحث‌های حقوق بشری است. از زمانی که دولت در کشورها تأسیس شد، ما با دولت‌های ناظم و نگهبان مواجهیم که هدفشان برقراری نظم، امنیت و عدالت است. پس از مدتی سیستم‌های دولت رفاهی آمد که هدفشان ارائه خدمات عمومی بوده است. چندی بعد اندیشه‌ی دولت قانون‌مدار سر برآورد که در ادامه منجر به بحث «حکمرانی خوب» شد. حکمرانی خوب ۶ یا ۸ مولفه دارد که اولین اصل آن شفافیت است.

قتل خاشقجی را عامل زیان منافع ملی نکنیم
امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

صادق ملکی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می‌نویسد: در گردهمایی پارلمانی حزب عدالت و توسعه علیرغم انتظاراتی که رسانه ها ایجاد کرده بودند اردوغان در ارتباط با قتل خاشقجی به گونه ای سخن گفت که نشان می داد توافقات برای کمک برای خروج ریاض از این بحران صورت گرفته است.

اردوغان بازیگر دیروز نمایش داووس، امروز بازیگر تراژدی خاشقجی شده است. مخالف و روزنامه نگاری که نزدیک به یک ماه است که قتل او در کنسولگری عربستان در استانبول نقل قول محافل سیاسی و رسانه ای جهان شده است. اردوغان قاعده بازی را می داند و با درک موقعیت ها، شکارچی فرصت هاست. زخم حاصله از سقوط مرسی، صدمه های وارده به اخوان، بحران ریاض و دوحه…. سبب نارضایتی و فاصله میان آنکارا و ریاض شده بود و قتل مخالف سعودی نه تنها فرصتی برای انتقام، بلکه فرصتی برای تامین منافع ترکیه شده است. اردوغان همان رهبری است که از خون قربانیان ترک کشتی مرمره آبی گذشت و عبور از قتل خاشقجی نیز برایش دشوار نخواهد بود. سیاست مدار عملگرا و منافع محور ترک، به خوبی بر این امر واقف است که پایبندی بر حقوق بشر آن هم در صحنه سیاست خاورمیانه، افسانه ای بیش نیست. اگر جنجال و هیاهیویی است، برای تعیین نرخ سکوت و معامله ای است که پرونده خاشقجی با آن بسته خواهد شد.

سی بی اس نیوز: کمپانی های دفاعی آمریکا از فروش تسلیحات نظامی به عربستان طفره می روند

شفقنا- سی بی اس نیوز در توییتی نوشت: کمپانی های دفاعی آمریکا از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی طفره می روند.

بهمن آرمان: اگر دولت به مردم روی بیاورد، مردم حمایت خواهند کرد

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجهاسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالروز ملی صادرات با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط باید با یکدیگر صادقانه صحبت کنیم، اظهار کرد: باید سیاست‌ها را گام به گام جلو ببریم و ما نمی‌توانیم با توجه به شرایطی که داریم، یک مرتبه از اقتصادی که در آن یارانه وجود دارد، به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنیم بلکه باید یک سیاست مدیریت شده داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با شرایط جامعه به این سمت حرکت کنیم.

دکتر بهمن آرمان در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره این جمله معروف اسحاق جهانگیری که گفته بود «نمی توان یک شبه اقتصاد یارانه‌ای را به اقتصاد آزاد تبدیل کرد» گفت: در ابتدا باید دید که آیا عزمی در کلیت نظام برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد یا خیر؟ زیرا در ساختار سیاسی کشور، رئیس‌جمهور دارای اختیارات محدودی است چه رسد به معاون اول او، متاسفانه من در دادن پاسخ مثبت به این سوال دچار تردید هستم.وی افزود: مطالبی هم که آقای جهانگیری بیان کرده به نوعی پاک‌کردن صورت مسأله است. زیرا دولت می‌توانست طبق قانون، یارانه‌ها را هدفمند کرده یا قیمت فرآورده های نفتی را به تدریج تا پایان برنامه پنجم، به قیمت فاب خلیج‌فارس برساند و یا اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرا کرده و به بخش خصوصی میدان دهد. از آن مهم‌تر قانون رفع موانع تولید را اجرا کند که متاسفانه هیچکدام آنها را انجام نداده است. روحانی در مجلس: در مسکن بدهکار مردم هستیم و باید جبران کنیم

شفقنا- روحانی در مجلس گفت: اگر در چنین مجلسی یکسال پیش به بحث و بررسی می‌پرداختیم که اگر روزی در حقوق لاینفک ملت ایران آمریکا برابر ایران بایستد و اروپا کنار ایران و روبروی آمریکا باشد اکثریت جمع ما نمی‌پذیرفت و می‌گفت این خوش‌بینی محض است.

وی ادامه داد: نتیجه امروز مجلس این خواهد بود که امیدی برای مردم خواهد شد و ملت خواهد دید دولت و مجلس در کنار هم هستند و مصمم هستند مشکلات را حل کنند همه ما می‌دانیم که رسانه‌های بیگانه بر این مشکلات می‌دمند و می‌خواهند افکار مردم را تسخیر کنند و به دروغ به مردم می‌گویند که ایران گران‌ترین کشوری است که مردم در آن زندگی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: من در برابر این رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی از مردم می‌پرسم آیا آموزش، بهداشت و درمان به طور نسبی و انرژی یعنی بنزین، گازویل، گاز، آب و برق در قیمتی ارزانتر از سایر کشورها نیست؟ و حمل و نقل که مقداری نیاز به کمک بیشتر دولت و مجلس دارد آیا در وضعیت متعادلی نیست. اگر ما مسکن را حل کنیم که این مهم یکی از وظایف وزیر راه است. ما جزو کشورهایی هستیم از لحاظ انرژی، آموزش و درمان و تامین کالاهای اساسی مردم جزو ارازنترین‌ها هستیم.

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

عمان اعلام کرد، روز پنجشنبه میزبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دو روز بعد از میزبانی از محمود عباس در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه بوده است؛ اقدامی که مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد، در دیدار بین سطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منابع فلسطینی به الحیاه گفتند، سلطان قابوس به دو طرف پیشنهاد از سرگیری روند صلح متوقف شده را داده است اما طرف فلسطینی به سلطان قابوس گفته هیچ فرصتی در جهت تحقق صلح با دولت راست‌گرای کنونی اسرائیل نمی‌بیند.

«ینی شفق» یکی دیگر از دلایل قتل روزنامه نگار سعودی را فاش کرد/ خاشقجی قبل از مرگ تهدید شده بود

شفقنا- روزنامه «ینی شفق» ترکیه نوشت: شبکه گلوبال نیوز کانادا چند ماه پیش با جمال خاشقجی مصاحبه ای انجام داده بود و وی در این مصاحبه درباره تهدید به مرگ خود سخن گفته بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، این روزنامه همچنین نوشت: خاشقجی در این مصاحبه گفته بود به دلیل تهدیدهایی که با آن روبروست، مجبور به سکوت شده است. براساس گزارش این روزنامه، شبکه گلوبال نیوز کانادا در پی بحران ایجاد شده میان عربستان و کانادا در مورد پرونده آزادی ها و حقوق بشر در عربستان با این روزنامه نگار سعودی گفتگو کرده بود.

اتهام به مذاکرات پنهان؛ ترفند جدید برجام ستیزان
امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

تهران – ایرنا- در آستانه دور دوم تحریم های ثانویه آمریکا علیه ایران، برخی دولت را به کوتاه آمدن در برابر خواسته های کاخ سفید و انجام مذاکرات پنهانی با مقامات آمریکایی متهم می کنند؛ اتهاماتی که به اعتقاد کارشناسان مصداق «آب به آسیاب دشمن ریختن» ارزیابی می شود.

به گزارش ایرنا، از همان روزهای آغاز مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم که به مهرماه ۱۳۹۲ برمی گردد، جریان مخالف در قالب همایش ها، سخنرانی ها و غیره عملکرد دولت را در حوزه سیاست خارجی زیر سوال می بردند تا این که غرب در برجام به مطالبات بجای ایران تن داد. هر چند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال با خروج از برجام آن را به گروه ۱+۴ مبدل ساخت اما تلاش های وی برای پشت کردن همه طرف ها به این توافق معتبر بین المللی تاکنون نتیجه ای عکس داده است.

توضیحات عراقچی درباره «CFT» در مجمع تشخیص

شفقنا- دومین جلسه بررسی انطباق و عدم مغایرت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) با سیاست‌های کلی نظام امروز برگزار شد.

دومین جلسه بررسی انطباق و عدم مغایرت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) با سیاست‌های کلی نظام، امروز با حضور رؤسای کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون سیاسی وزیر امور خارجه برگزار شد.

دوندگی‌های کارگری رسمی که پنج سال حقوق نگرفته/ آیا گره کورِ «رنگین نخ» بازشدنی‌ست؟

سرگردانیِ پنج ساله‌ی «محمدباقر ریاحی» کارگری رسمی که فقط شش سال قبل از بازنشستگی بیکار می‌شود، نشان می‌دهد که قانون چندان ضمانت اجرایی محکمی ندارد؛ این کارگر رسمی حتی یک دفترچه بیمه هم ندارد و در این سن و سال، برای فعلگی و کارهای روزمزد به خانه‌های مردم می‌رود.

ایلنا: اولین جمله‌اش به غایت ناراحت‌کننده‌است: «چند شب پیش دخترم مریض بود؛ تب شدیدی داشت؛ مثل بید می‌لرزید؛ نه پول داشتم که ببرمش دکتر و بیمارستان و نه دفترچه بیمه داشتم که برویم درمانگاه تامین اجتماعی؛ مقابلش نشسته بودم و فقط نگاه می‌کردم؛ فقط نظاره‌گر بودم…..»

کارگران رنگین نخ سمنان، از سال ۹۲ در وضعیت بلاتکیف به سر می‌برند؛ به قول «محمد باقر ریاحی» بین زمین و آسمان آویزانند و دست‌شان به جایی بند نیست.

انصاری: مجمع نسبت به مباحث راهبردی کلان یک مرکز کاملا تجهیز شده و مهیا ‌است

شفقنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی نظام توسط مجمع بررسی و تصویب می‌شود و با توجه به تجربه مجمع در تدوین سند چشم انداز می توان گفت مجمع، کمیسیون‌ها و دبیرخانه‌اش توانایی بررسی سند الگوی پایه اسلامی-ایرانی پیشرفت را دارد.

مجید انصاری در ارتباط با “سند الگوی پایه اسلامی-ایرانی پیشرفت” که با ابلاغ مقام معظم رهبری در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش نویس سند الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی را برای سه قوه فرستادند، یعنی هم برای مجلس، هم برای دولت و هم قوه قضاییه. همچنین برای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فرستادند و فرمودند برای مراکز دانشگاهی و پژوهشی هم ارسال شود.

قطر: طرح مداخله نظامی محاصره‌کنندگان علیه قطر را خنثی کردیم

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجه

وزیر دفاع قطر امروز بار دیگر تأکید کرد که این کشور طرح مداخله نظامی محاصره‌کنندگان قطر را ناکام گذاشته است.

«خالد العطیه» وزیر دفاع قطر در کنفرانسی تحت عنوان «بحران خلیج‌(فارس) و آثار آن … رویکردهای علمی» در دوحه، با اشاره به محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) گفت که قطر بر تجاوزات پیروز شد.

العطیه اظهار داشت که «کشورش همواره به اصل حسن همجواری و استقلال سیاست خود از دو بلوک عربستان و ایران در منطقه پایبند بوده است».

بازنشستگان بانک‌ها: حقوق‌مان چندبرابر زیر خط فقر است

شفقنا- صبح امروز جمعی از بازنشستگان بانک‌ها از شهرهای مختلف به تهران آمدند و مقابل صندوق بازنشستگی بانک‌ها تجمع کردند.

صبح امروز (پنجم آبان) جمعی از بازنشستگان بانک‌های مختلف دولتی به تهران آمدند و مقابل صندوق بازنشستگی بانک‌ها تجمع کردند.

مهم‌ترین دغدغه‌ی بازنشستگان بانک‌ها، فاصله عمیق دریافتی آنها با خط فقر است؛ آنها می‌گویند از تورم عقب افتاده‌ایم.

افزایش ناامنی مرزهای شرقی ایران در سایه خلافت شرق خراسان داعش؟!

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجهپیرمحمد ملازهی در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی بر این باور است اینکه واقعا ایران و روسیه به این جمع بندی رسیده اند که با حمایت از طالبان به مبارزه با داعش در منطقه غرب آسیا بپردازند، به لحاظ تحلیلی خیلی دور از واقعیت نیست، اما اطلاعات و اخبار موجود در این زمینه چندان زیاد نیست. چون اساسا نه تهران و نه مسکو اطلاعات زیادی را در اختیار دیگران قرار نداده اند. پس چیزی که آمریکا به عنوان حمایت ایران و روسیه از طالبان برای مبارزه با داعش عنوان می‌کند تاکنون برای کسی جز خود آمریکایی‌ها اثبات شده نیست.

هر چند که نخست وزیر جدید پاکستان همراه هیاتی بلندپایه چهارشنبه ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر) نخستین سفر خارجی خود را به مقصد عربستان و امارات متحده عربی آغاز کرد، اما عمران خان اخیرا اعلام کرد، کشورش در جنگ یمن میان انصارالله و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نقش میانجی‌گر را ایفا می‌کند. این سخنان عمران خان می تواند از این جهت اهمیت داشته باشد که همراه خط مشی پاکستان در تحولات منطقه خاورمیانه برای ایران و عربستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. به هر حال پاکستان دومین کشور مسلمان پرجمعیت دنیاست و تنها کشور مسلمانی است که سلاح اتمی در اختیار دارد. از این رو نمی توان نقش این کشور را در تحولات نادیده گرفت.

نامه ی بانک های خصوصی درباره نرخ سود به بانک مرکزی

شفقنا- دبیرکل کانون بانک های خصوصی و موسسه های اعتباری از ارسال نامه ای به بانک مرکزی خبر داد که براساس آن خواسته شده تا نرخ سود حساب هایی که شهریورماه یک ماهه تمدید شده اند، تعیین تکلیف شود.

«محمدرضا جمشیدی» افزود: این نامه دوم آبان ماه با امضای کوروش پرویزیان رییس کانون بانک های خصوصی به رئیس کل بانک مرکزی ارسال شد.
به گزارش ایرنا، ۳۰ مردادماه امسال بانک مرکزی با هدف ایجاد ثبات در بازارها و فراهم کردن زمینه برای اجرای بسته سیاست های ارزی به بانک ها و موسسه های اعتباری اجازه داد «فقط به درخواست مشتری قراردادهای سپرده گذاری که از دوم شهریور ۱۳۹۶ تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ منعقد کرده اند را به مدت یک ماه با شرایط منعقد شده در قرارداد تمدید کنند».

محمد رضا خاتمی: آدم کاردان و ورزیده کم نداریم تا به عنوان شهردار انتخاب کنیم ولی اجازه نمی دهند

امروز چه خبر بود؟ از بررسی صلاحیت وزرا در مجلس و دفاع روحانی تا تجمع اعتراضی بازنشستگان و اطلاعیه وزارت خارجهمحمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم می گوید: خیلی مصر بودیم که با استفاده از ظرفیت قانونی مجلس بحث نظارت استصوابی را به رفراندوم بگذاریم، ولی با گرفتاری ها و دعواهایی که به وجود آوردند مجلس پس از رد لوایح دوقلو امکان اینکه چنین رفراندومی را تصویب کند، پیدا نکرد.

محمدرضا خاتمی به مباحثی چون نحوه شرکت حزب مشارکت در انتخابات مجلس ششم شورای اسلامی، ‘خاک خوردن لوایح دوقلو در مجمع تشخیص مصلحت نظام’، طرح اصلاح قانون مطبوعات، ردصلاحیت های انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی و روزنامه داری در ایران می پردازد. اطلاعیه وزارت خارجه: میل به مذاکره با آمریکا تکذیب می شود

شفقنا- روابط عمومی وزارت امورخارجه به تازه ترین ادعای ” کریمی قدّوسی” پاسخ داد.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمده است:

روابط عمومی وزارت امور خارجه با توجه به ادعای تازه کریمی قدوسی، نماینده مجلس مبنی بر تلاش، تمایل و اقدام وزارت امور خارجه در برقراری تماس و مذاکره با دولت ایالات متحده آمریکا در یکی از کشورهای همسایه، موارد زیر را به اطلاع عموم ملت شریف ایران می‌رساند:

۱- به صراحت اعلام می‌شود تمام ادعاهای ایشان در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است و به شدت تکذیب می‌شود.

۲- وزارت امور خارجه در تمامی سطوح و ارکان مدیریتی و کارشناسی، خود را تابع اوامر و سیاست‌های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص چگونگی تعامل و برخورد با دولت ایالات متحده آمریکا می‌داند و قطعا گامی فراتر یا عقب‌تر بر نخواهد داشت….

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !