اخراج بیش از 15 هزار نظامی ترکیه پس از کودتا


اخراج بیش از 15 هزار نظامی ترکیه پس از کودتا

وزیر دفاع ترکیه آمار نهایی اخراج شدگان نیروهای مسلح و شمار ژنرال‌ها و دریادارهای اخراجی را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی٬ ژنرال خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، آمار نهایی اخراج شدگان نیروهای مسلح و شمار ژنرال‌ها و دریادارهای اخراجی را اعلام کرد.

بر اساس گفته‌های آکار٬ از کودتای نافرجام سال 2016 تاکنون 15153 نفر از نیروهای مسلح ترکیه اخراج شده‌اند که 150 نفر از آنان٬ از ژنرال‌ها و دریادارهای ترکیه بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: با اخراج این افراد٬ نیروهای مسلح ترکیه نه تنها ضعیف نشده بلکه قوی‌تر شده‌اند. چرا که تمامی این افراد٬ تحت امر فتح‌الله گولن و شبکه تروریستی او بودند و حالا در غیاب آنها٬ رفاقت همقطاران نظامی بیشتر شده است.

آکار در ادامه در مورد تداوم فعالیت بازجویی از مظنونین گفت: برای ما مهم نیست این قضیه تا کجا ادامه پیدا کند. آن چه مهم است٬ این است که نمی‌خواهیم حتی یک نفر از آنان در نیروهای مسلح باقی بماند و تا هرجایی که لازم باشد به بازجویی٬ تحقیق و اخراج ادامه می‌دهیم تا نیروهای ما عاری از وجود افراد وابسته به جریان تروریستی گولن باشند.

وزیر دفاع ترکیه در حالی خبر از اخراج 150 ژنرال و دریادار داده که قبل از کودتای نافرجام٬ شمار کل ژنرال‌ها و دریادارهای ترکیه 350 نفر بوده است.

ژنرال خلوصی آکار که در دوران کودتا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه بود٬ توسط کودتاگران بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما حاضر نشد متن پذیرش امر کودتاگران را بخواند و از آنها حمایت نکرد. به این ترتیب به عنوان یک فرمانده کل وفادار به اردوغان٬ اعتبار بیشتری پیدا کرد و در دولت جدید اردوغان به عنوان وزیر دفاع منصوب شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند