ثبت رسمی مدال طلای محمد پور در کمیته بین المللی المپیک


ثبت رسمی مدال طلای محمد پور در کمیته بین المللی المپیک

کمیته بین المللی المپیک در یک اتفاق تاریخی مدال طلای سعید محمد پور نماینده دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری کشورمان در رقابت‌های المپیک لندن را تائید کرد.

ثبت رسمی مدال طلای محمد پور در کمیته بین المللی المپیک

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود گذشت شش سال از المپیک لندن، کمیته بین المللی المپیک در یک اتفاق تاریخی مدال طلای سعید محمد پور نماینده دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری کشورمان در رقابت های المپیک لندن را تائید کرد.

در سال 2014 کمیته بین المللی شروع به بررسی مجدد تست‌های دوپینگ المپیک های 2008 و 2012 کرد که در رشته وزنه برداری با توجه به اینکه محمد پور در المپیک لندن به رتبه پنجم بسنده کرده بود پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چهار اول او به شکلی باور نکردنی به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید. همچنین در دسته ۸۵ کیلوگرم هم کیانوش رستمی که دوم شده بود با مثبت شدن تست دوپینگ نفر دوم رنگ مدالش از برنز به نقره ارتقا یافت.

همچنین با تصویب اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد به سعید محمدپور، وزنه بردار شایسته کشورمان که به تازگی قهرمانی و مدال طلای المپیک 2012 لندنش تایید شده، پاداشی معادل با پاداش پای سکوی قهرمانان آن دوره پرداخت شود.

این در حالی است که با احتساب مدال طلا محمد پور، کاروان کشورمان توانست با دو پله صعود به جایگاه پانزدهم جدول توزیع مدال ها صعود کند.

بیشتر بخوانید:

محمدپور: مدال طلای المپیکم را در مسابقات جهانی ترکمنستان دریافت می‌کنم/ انتظار دارم مانند بازی‌های المپیک لندن حقم را بدهند

محمدپور: با هماهنگی برخواه در خانه تمرین می‌کنم

انتهای پیام/

ثبت مدال طلای وزنه بردار ایران در رقابت های المپیک لندن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403