سرانه مصرف آب در اصفهان کاهش یابد


سرانه مصرف آب در اصفهان کاهش یابد

اصفهان - ایرنا - معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری اصفهان گفت : سرانه مصرف آب آشامیدنی در این استان 154 لیتر بر ثانیه است که این رقم با توجه به ادامه مشکلات کم آبی باید به عدد 110 کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون تعداد مشترکان فعال آب در اصفهان، یک میلیون و 125 هزار و 899 مشترک و تعداد انشعاب خانگی استان یک میلیون و 14 هزار و 811 عدد است.
رضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این در حالی است که سرانه مصرف مردم استان در سال 88 در شبانه روز 198 لیتر بر ثانیه بود.
وی بر ضرورت آموزش راهکارهای مصرف بهینه آب تاکید و اضافه کرد : در این راستا یکی از اقدامات این شرکت، شناسایی مشترکین پرمصرف بود که این کار از پنج سال پیش شروع شد و بر این اساس جمعیت پرمصرف در 53 شهر و سه هزار و 300روستای شرق استان شناسایی شدند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری اصفهان، از جمله اقدامات این معاونت را پس از شناسایی مشترکین، اطلاع رسانی و آموزش به آنها در قالب توزیع بروشورها و هشدارهایی همراه با قبوض آب که در رنگ های مشخصی پس از شناسایی مشترکین پرمصرف صورت می گرفت ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد : در پنج ساله اخیر حدود 80 هزار نفر مشترک پر مصرف در مجتمع های مسکونی و 40 هزار نفر در ادارات آموزش های لازم در ارتباط با مصرف بهینه آب و صرفه جویی در این زمینه داده شده است.
رضایی، معرفی لوازم کاهنده آب و شیوه تهیه آسان آن، آموزش کمتر مصرف کردن آب در زمان استحمام، وضو گرفتن و مسواک زدن را از جمله نکات مهم در این دوره های آموزشی برشمرد.
وی یادآور شد : در پس برگزاری این کلاس های آموزشی میزان مصرف مشترکین در هر ماه بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یافت.
معاون خدمات مشترکین شرکت آبفای شهری اصفهان بر اجباری کردن استفاده از لوازم کاهنده آب از سوی مشترکین تاکید کرد و گفت : این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب در استان خواهد داشت.
وی تصریح کرد : قرار بود در اجرای هدفمندی یارانه ها، بهای یک متر مکعب آب بطور متوسط چهار و 500 ریال باشد و طی پنج سال به سمت و سوی قیمت تمام شده برویم که متاسفانه تنها شرکت خدماتی که شیب افزایشی قیمتی آن در مدت اجرای این برنامه خیلی ملایم بود آب بود که این زیان آور است.
رضایی از مردم درخواست کرد که نسبت به افزایش بهای آب گله مند نباشند زیرا باید جامعه پذیرای این باشد که در برخی خدمات نرخ مخفف و رایگان معنی ندارد.
وی از صدا و سیما خواست که هر شب یک زمان مشخص و مناسب را برای بیان مشکلات در زمینه کم آبی به مسئولان امر اختصاص دهند.
خشکسالی امسال کشور در 70 سال اخیر بی سابقه است به همین دلیل باید مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گیرد و در این بین، شرایط مناطق مرکزی ایران به شدت بحرانی تر از سایر مناطق کشور است.
بررسی گزارش های وضعیت آب و خشکسالی بیانگر این است که استان اصفهان بدترین روزهای خشکسالی در مقایسه با میانگین 40 سال اخیر را تجربه می کند، و به طور جدی با پدیده خشکسالی روبروست.
شدت این پدیده در مرکز، شرق و جنوب شرقی اصفهان بیشتر از دیگر نقاط این استان است، به گونه ای که 64 درصد از مساحت استان دچار خشکسالی و 22.5 درصد گرفتار خشکسالی شدید و بسیار شدید است و همین امر لزوم برنامه ریزی و اقدامات اساسی و جدی را برای مقابله با بحران آبی در بلند مدت و کوتاه مدت نشان می دهد.
6994/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد