الانتباهه: فرمانده ارتش لیبی در صدد جذب جنگجو از سودان است


الانتباهه: فرمانده ارتش لیبی در صدد جذب جنگجو از سودان است

الجزیره-ایرنا- روزنامه سودانی « الانتباه» روز یکشنبه در گزارشی در خصوص لیبی نوشت، ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نظامیان موسوم به ارتش لیبی قراردادی با یکی از گروه های سودانی برای به خدمت گرفتن یک هزار جنگجو به عنوان مزدور امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، الانتباه افزود، گروهی از نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر و همچنین برخی قبایل همپیمان با او، قراردادی با یک گروه سودانی برای به کار گیری یک هزار جنگجو در لیبی در قبال دریافت مبالغ مالی هنگفت، امضا کرده بودند و قرار بود این جوانان توسط نیروهای ژنرال حفتر برای جنگیدن در لیبی آموزش ببینید و و اگر در جریان درگیری ها کشته شوند، به خانواده های آن ها دیه پرداخت شود.
این روزنامه در ادامه نوشت، نیروهای ژنرال حفتر و قبایل طرفدار او در لیبی، چند دستگاه خودرو، چندین قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و مبالغی پول به عنوان پیش پرداخت به طرف سودانی داده بودند اما نیروهای دولتی سودان متوجه این امر شده و هیات مذاکره کننده سودانی را در نزدیکی مرزهای سودان با لیبی دستگیر کردند.
ژنرال حفتر با توجه به نزدیکی به مصر و امارات، خود را دشمن سرسخت اخوان المسلمین می داند و از سوی دیگر دولت سودان به حمایت از اخوان المسلمین معروف است .
وزارت خارجه دولت شرق لیبی تابستان سال گذشته، دیپلمات ها و کارمندان کنسولگری سودان در شهر «الکفره» واقع در جنوب شرق لیبی را اخراج کرد. مقام های دولتی لیبی آن زمان، دیپلمات های سودانی در این کنسولگری را به انجام اقدامات غیر دیپلماتیک متهم کرده و آن را تهدید کننده امنیت ملی لیبی دانستند.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی رو به رو است.
اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند، در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.
خاورم **2041**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟