سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 188 مسافر


مطلب سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 188 مسافر برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی متعلق به شرکت لیون ایر با 188 مسافر خبرساز شد. هنوز مشخص نیست که آیا کسی از این پرواز جان سالم به در برده است یا خیر. یک هواپیمای بوئینگ 737...

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی متعلق به شرکت لیون ایر با ۱۸۸ مسافر خبرساز شد. هنوز مشخص نیست که آیا کسی از این پرواز جان سالم به در برده است یا خیر.

یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت اندونزیایی Lion Air با ۱۸۸ سرنشین، مدت کوتاهی پس از خروج از جاکارتا، از رادار محو گردید.

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در دریا

پرواز JT 610 اندونزی که برنامه ریزی شده بود تا از جاکارتا به مقصد پانگکال پینانگ پرواز کند، چند دقیقه پس از بلند شدن تماس رادیویی خود را با برج مراقبت از دست می‌دهد. اعتقاد بر این است که این بوئینگ مسافربری ۷۳۷ در دریا سقوط کرده و هنوز معلوم نیست که آیا بازمانده‌ای وجود دارد یا خیر؟

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 188 مسافرموقعیت سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی

یوسف لطیف، سخنگوی سازمان جستجو و نجات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که “این هواپیما به عمق ۳۰ تا ۴۰ متری دریا فرو رفته و ما هنوز به دنبال بقایای آن هستیم.”

دلیل اصلی سقوط هواپیمای اندونزی هنوز در هاله‌ای از ابهام است. پرواز JT 610 راس ساعت ۶:۲۰ صبح دوشنبه به وقت محلی از جاکارتا به مقصد پانگکال پینانگ به پرواز در می‌آید، اما ۱۳ دقیقه بعد ارتباط با این هواپیما از دست می‌رود. گفته می‌شود که در آخرین تماس، خلبان درخواست بازگشت به فرودگاه جاکارتا را داشته است.

سقوط هواپیمای اندونزی احتمالا باعث مرگ ۱۷۸ نفر انسان بالغ، ۱ نوزاد و ۲ کودک و همچنین ۲ خلبان و ۵ خدمه کابین شده است، اما با این حال، گزارش‌های متناقضی در مورد تعداد سرنشینان این پرواز وجود دارد. بی بی سی گزارش می‌دهد که حداقل ۲۰ نفر از کارکنان وزارت دارایی اندونزی نیز در این پرواز حضور داشته‌اند.

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 188 مسافربقایایی از هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اندونزی

هواپیمای ساقط شده در اندنزی یک بوئینگ ۷۳۷ MAX 8 بوده است. این نوع هواپیما تنها از سال ۲۰۱۶ به عنوان یک مدل تجاری در خطوط هوایی دنیا به کار گرفته شده است. آمار منتشر شده از سقوط هواپیمای اندونزی نشان می‌دهد که این بوئینگ ۷۳۷ در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و هدایت آن از ۱۵ آگوست (۲۴ مردادماه) امسال به لیون ایر واگذار شده بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی و مشخصات فنی ایرباس A380 ؛ بزرگترین هواپیما مسافربری جهان سریع ترین هواپیماهای مسافربری جهان در سال ۲۰۱۸

.

منبع: bbc

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول