چه اقداماتی برای تعمیر ورزشگاه آزادی در فینال لیگ قهرمانان انجام شده است؟


 چه اقداماتی برای تعمیر ورزشگاه آزادی در فینال لیگ قهرمانان انجام شده است؟

ورزشگاه آزادی به تدریج آماده برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. جایی که پرسپولیس قرار است در دیدار برگشت برابر کاشیما آنتلرز ژاپن به میدان برود. به احتمال فراوان این بهترین فرصت برای ورزشگاه پیر آزادی است تا با کمبودها وداع کند و دوباره ساخته شود. ورزشگاهی که سال‌هاست با مشکلاتی از قبیل چکه کردن شیرآلات، سرویس بهداشتی نامناسب، سکوها، اتاق کنفرانس خبری و میکسدزون غیراستاندارد مواجه است. در روزهای گذشته کمبودهای ورزشگاه آزادی بیش از پیش به چشم آمد و حتی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال برگزاری دیدار برگشت فینال مطرح شد، گمانه‌زنی‌هایی که خیلی زود تکذیب و اعلام شد ورزشگاه آزادی میزبان این دیدار خواهد بود.

به هر ترتیب آنچه قطعی به نظر می‌رسد اینکه ورزشگاه آزادی این روزها بیش از پیش نیازمند همکاری مسئولان است تا در روزهای سخت پیش رو، کمبودهای خود را رفع کند. اما ورزشگاه آزادی چه نیازهایی دارد؟

چه تغییراتی نیاز است؟

با توجه به لزوم فراهم کردن مرکز رسانه‌ای برای خبرنگاران، پس از سال‌ها این بخش از ورزشگاه آزادی به روی خبرنگاران باز خواهد شد. مرکز رسانه‌ای ورزشگاه آزادی در طبقه دوم ورزشگاه واقع شده است که در این سال‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. با توجه به تغییراتی که قرار است صورت بگیرد، سالن کنفرانس فعلی ورزشگاه آزادی که در تونل ورزشگاه واقع شده به اتاق کار AFC تبدیل می‌شود.

از همین‌رو سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی نیز به مرکز رسانه‌ای منتقل خواهد شد. همچنین تاکنون حضور ۵۰ خبرنگار خارجی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در تهران برای پوشش خبری بازی فینال قطعی شده است که بیشتر آن‌ها خبرنگاران ژاپنی هستند. با توجه به این موضوع جایگاه خبرنگاران فعلی ورزشگاه آزادی پاسخگوی این تعداد خبرنگار نخواهد بود که از همین‌رو احتمال افزایش جایگاه خبرنگاران نیز وجود دارد.

چه اقداماتی انجام شده است؟

فرهاد نیکوخصال، رییس مجموعه آزادی درباره نواقص این ورزشگاه که نیاز به برطرف شدن دارد، گفت: «۶۷ ایراد از سوی نماینده AFC و همچنین فدراسیون فوتبال اعلام شده بود که برخی از آن‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و گیت‌ها و برخی دیگر ایرادات جزیی بود که البته بعضی از ایرادات مرتفع شده و برخی دیگر در حال مرتفع شدن است.چون نمایندگان AFC، ۱۴ آبان‌ برای کنترل و نظارت ورزشگاه آزادی به ایران می‌آیند ما تا ۱۵ آبان‌ماه باید ایرادات را مرتفع کنیم. البته سعی داریم هم‌زمان با بازدید نمایندگان AFC کل ایرادات را مرتفع کنیم و شرایط خوبی را برای میزبانی این رقابت‌ها فراهم کنیم. به هر صورت ما برای برگزاری فینال آماده هستیم و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته است».

مدیر ورزشگاه آزادی افزود: «البته در بین ایرادات وارده شده برخی ایرادات از جمله تونل ورزشکاران در دستور کار AFC نبود که ما سعی کردیم این بخش را نیز بهسازی کنیم. البته ما خود قبل از این که نمایندگان AFC بخواهند ایرادات ورزشگاه آزادی را به ما گوشزد کنند، سعی داشتیم در فرصت زمانی مناسب ایرادات را مرتفع کنیم اما با محدودیت زمانی که نمایندگان AFC برای این منظور مشخص کردند، مجبور شدیم این کار را به صورت فشرده و در مدت زمان کوتاه انجام دهیم». نیکوخصال هم‌چنین درباره‌ بلیت‌فروشی بازی فینال اظهارکرد: «بلیت‌فروشی به صورت الکترونیکی و صد درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد و هیچ بلیتی در روز مسابقه به فروش نخواهد رسید.

همچنین شماره‌گذاری صندلی‌ها، فرم و مدل آن نیز نهایی شده و از یکشنبه ۶ آبان‌ماه شماره‌گذاری صندلی‌ها، ردیف و تونل‌ها شروع شده است». مدیر ورزشگاه آزادی همچنین در خصوص وضعیت گیت‌های ورزشگاه آزادی خاطر نشان کرد: «با مسئولین ذیربط جلسه‌ای در این زمینه خواهیم داشت که گیت‌ها در کدام قسمت از ورزشگاه آزادی نصب و فیبرنوری برای گیت‌ها تعبیه شود. باید محل دقیق استقرار گیت‌ها در ورزشگاه آزادی مشخص شود. همچنین با توجه به این‌که در ورزشگاه آزادی هشت تونل وجود دارد باید به این نتیجه برسیم که گیت‌ها با فاصله کمی از تونل‌ها نصب شوند و یا در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر از درب غربی و شرقی. به هر صورت امروز شماه‌گذاری صندلی‌ها، نصب گیت‌ها و محل آن در هر دو درب غربی و شرقی مشخص خواهد شد». وی ادامه داد: «با توجه به این‌که ۸۴ گیت در ورزشگاه آزادی نصب می‌شود محل استقرار گیت‌ها در هر دو درب شرقی و غربی ورزشگاه آزادی تعیین خواهد شد و این نیازمند آن است که یگان ویژه محل نصب گیت‌ها را تعیین کند. بنابراین با نصب گیت‌ها دیگر امکان این‌که کسی بخواهد بدون بلیت وارد ورزشگاه شود، وجود ندارد.

همچنین با نصب گیت‌ها کنترل ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد و افسران امنیتی و نمایندگان AFC کنترل دقیقی در این زمینه خواهند داشت. چون AFC میزبان برگزاری لیگ قهرمانان آسیاست، نظارت کاملی برای این دیدار خواهد داشت و مسئولیت فنی این دیدار بر عهده‌ AFC است و ما تنها به عنوان پشتیبان و هماهنگ‌کننده کارها را پیگیری خواهیم کرد. به هر صورت هیچ مشکلی برای برگزاری فینال در ورزشگاه وجود ندارد و تلاش براین است تا بتوانیم فینال را در شرایط آرام و بدون تنش در برابر نمایندگان AFC برگزار کنیم». روز گذشته نیز کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز به همراه مسئول حراست وزارت ورزش از ورزشگاه آزادی بازدید کرد تا در جریان آخرین امور قرار بگیرد. براساس آنچه در سایت رسمی شرکت توسعه و تجهیز منتشر شده، فروش الکترونیکی بلیت، ساخت، نصب و راه اندازی گیت های مربوطه، بازسازی و شماره گذاری بخشی از صندلی‌ها، بازسازی رختکن داوران، جایگاه خبرنگاران، آسفالت تونل ورزشکاران، نصب چمن مصنوعی پشت دروازه ها، ترمیم بخشی از صندلی های vip ، آماده سازی جایگاه cip برای مقامات، اصلاحات میکسدزون جدید برای خبرنگاران و اقدامات حفاظتی و امنیتی در طبقه دوم تماشاگران از جمله اقداماتی است که در اولویت شرکت توسعه و تجهیز قرار گرفته است.

مشکلی نداریم

«حدود یک هفته» این تنها فرصتی است که مسئولان ورزشگاه آزادی در اختیار دارند تا تمام استانداردهایی را که در چهار دهه گذشته برای به روز شدن ورزشگاه کهنه شهر تهران انجام نداده‌اند، را اجرایی کنند. رهگذر، مسئول پیگیری‌ های ویژه مدیرعامل و سرپرست روابط عمومی شرکت در این باره به «قانون» گفت: «آنچه می‌توانم به صورت قطعی بگویم اینکه هیچ مشکلی برای آماده سازی ورزشگاه وجود ندارد و ما تا زمان مقرر تمام نیازهای لازم را برای برگزاری دیدار فینال انجام خواهیم داد». براساس شنیده‌های «قانون»، تغییراتی از قبیل جدا شدن مسیر عبور بازیکنان از خبرنگاران و داوران، بهسازی تونل‌ ورود بازیکنان، نور زمین و سیستم صوتی از جمله مشکلات اساسی است که AFC به آن اشاره کرده و خواستار رفع آن شده است.

gha​noondaily.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش