نبی حبیبی، دبیر کل 73 ساله موتلفه، با مدرک جامعه شناسی رئیس هیات مدیره سیمان هگمتان شد!


با انتشار جزئیات جلسه هیات مدیره سیمان هگمتان که ماه پیش برگزار شد، مشخص گشت که نبی حبیبی با مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی به به نمایندگی از سیمان تهران در هیات مدیره سیمان هگمتان حضور پیدا کرده و علاوه بر این، به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت سیمان هگمتان نیز انتخاب شده است.

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

نبی حبیبی، دبیر کل 73 ساله موتلفه، با مدرک جامعه شناسی رئیس هیات مدیره سیمان هگمتان شد!

«حزبی که جوانگرایی نکند مرگ خود را امضا کرده است. جوانگرایی به معنای تقابل نسل‌ها نیست. متاسفانه برخی افراد به صورت فریبکارانه شعار جوانگرایی سر می‌دهند. جوانی که اصل پذیرش مسئولیت را طی نکرده باشد نمی‌تواند مسئولیت بپذیرد بلکه هر جوانی برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین باید از سربازی به سرداری برسد.»

این سخنان (به نقل از ایسنا) را محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ۵ سال پیش در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بیان کرده بود. محمد نبی حبیبی سیاستمدار ۷۳ ساله حزب موتلفه اسلامی، ۱۴ سال است که دبیرکلی این حزب را برعهده دارد. حزبی که اگر چه به گفته مسئولان آن هم چنان پویا است، اما در سال‌های اخیر در معادلات سیاسی کشور بسیار کم رنگ شده است تا جایی که در سال ۹۶، علی رغم حضور میرسلیم کاندیدایی از این حزب، از ابراهیم رئیسی حمایت کرد.

این روزها، اما خبری جالب‌تر درباره حبیبی منتشر شده است. با انتشار جزئیات جلسه هیات مدیره سیمان هگمتان که ماه پیش برگزار شد، مشخص گشت که نبی حبیبی با مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی به به نمایندگی از سیمان تهران در هیات مدیره سیمان هگمتان حضور پیدا کرده و علاوه بر این، به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت سیمان هگمتان نیز انتخاب شده است.

نبی حبیبی، دبیر کل 73 ساله موتلفه، با مدرک جامعه شناسی رئیس هیات مدیره سیمان هگمتان شد!

در این باره چند نکته گفتنی است:

۱- یکی از مهم‌ترین وجوه جوانگرایی و اهمیت آن، علاوه بر انتقال نسل مدیران، مساله به روز شدن درک مدیران و نیز همگام شدن با فناوری و پیشرفت‌های روز است. اگر چه آقای حبیبی سابقه شهرداری تهران را دارد، اما از این مساله بیش از ۳۰ سال می‌گذرد و مشخص نیست چگونه یک فرد می‌تواند در ۷۳ سالگی توانایی لازم برای حضور فعال و نقش آفرین در پیشبرد یک مجموعه را داشته باشد.

۲-شهرداری آقای حبیبی به سال ۶۲ باز می‌گردد. در آن زمان وی حدود ۳۸ سال داشته است. بد نیست آقای حبیبی به این سوال پاسخ دهد که آیا زمان آن نرسیده که مسئولیتی بسیار سبک‌تر از شهرداری تهران را نه به یک فرد ۳۸ ساله که لااقل ۵۰ ساله بسپرد؟ بهتر نیست به جای انتظار برای تصویب قانونی مانند منع به کار گیری بازنشستگان خود مسئولین دست از گرفتن مسئولیت در دهه هشتم زندگی خود بردارند؟

۳-مساله دیگری که می‌توان آن را نافی رقابت سیاسی دانست، مسئولیت ایشان در یک حزب سیاسی است. به نظر می‌رسد در نبود قانون‌های نظارتی، خلا بزرگی در داشتن پست اقتصادی و سیاسی همزمان رخ داده است. این که یک فرد همزمان با دبیرکلی یک حزب سیاسی، رئیس هیات مدیره یک هلدینگ غیرخصوصی باشد، شائبه‌های فراوانی را به وجود می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش