فواید استفاده از چمن مصنوعی


فواید استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی بر خلاف اینکه کیفیت چمن طبیعی را ندارد؛ اما از مزایای زیادی برخوردار است. چمن هزینه نگهداری و مراقبت پایین‌تری نسبت به چمن معمولی دارد.

استفاده از چمن طبیعی به‌دلیل اینکه انرژی و آب زیادی مصرف می‌کند؛ برای استفاده در بیشتر ورزشگاه و سالن ورزشی مناسب نمی باشد؛ به همین دلیل در اغلب سالن‌های ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. چمن مصنوعی نوعی کفپوش مانند چمن طبیعی است با این تفاوت که نیازی به آبیاری ندارد و همچنین دارای طول عمر بالایی نیز می‌باشد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در جایی به کار می رود که امکان استفاده از چمن طبیعی وجود نداشته باشد. چمن مصنوعی در واقع نوعی کفپوش یا موکت چمن مصنوعی است که از نخ‌های پلی‌پروپیلنی و پلی‌اتیلنی تولید شده است.

فواید استفاده از چمن مصنوعی

کاربرد چمن مصنوعی

بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که چمن مصنوعی تنها برای ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که چمن مصنوعی در کف سالن‌های ورزشی داخلی، سالن گلف، زمین تنیس، لاوی ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. چمن مصنوعی علاوه براینکه از سطوح صاف محافظت می‌کند؛ برای دکوراسیون نیز کاربرد بسیاری دارد. در اغلب ساختمان‌ها برای پوشش روف گاردن و فضای سبز چمن مصنوعی را به‌کار می‌برند.

فواید استفاده از چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام

بسیاری از افرادی چمن مصنوعی را خریداری می‌کنند نه باشگاه ورزشی دارند و نه روف گاردن نصب می‌کنند. آن‌ها برای زیباسازی فضای پشت بام و یا تراس خانه‌هایشان از چمن‌های مصنوعی در ابعاد کوچک و بزرگ استفاده می‌کنند. استفاده از چمن مصنوعی در تراس جلوه ویژه‌ای به آن می‌دهد و در پشت بام مکانی برای تفرج فراهم می‌کند.

فواید استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی بر خلاف اینکه کیفیت چمن طبیعی را ندارد؛ اما از مزایای زیادی برخوردار است. چمن هزینه نگهداری و مراقبت پایین‌تری نسبت به چمن معمولی دارد که این قابلیت باعث می‌شود میزان آب مصرفی سالن‌های ورزشی یا ورزشگاه‌ها به شدت کاهش یابد. همچنین بهره‌برداری بالاتری نسبت به چمن طبیعی دارد. از طرفی چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی مشکل آلوده شدن پس از بارش باران را ندارد و دارای سطحی صاف است که باعث می‌شود، ورزشکاران هنگام فعالیت پای‌شان به چمن گیر نکرده و زمین نخورند.

قیمت چمن مصنوعی

هزینه چمن مصنوعی به جنس الیاف به کار رفته، شرکت سازنده و میزان عمر آن بستگی دارد. بی‌ شک هر چه در زمینه چمن مصنوعی هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید از چمن مصنوعی با کیفیت‌تری برخوردار خواهید شد. در تولید چمن‌های مصنوعی ارزان قیمت از پوره‌های لباس و پارچه استفاده می‌کنند که پس از مدتی رنگ و کیفیت اولیه خود را از دست داده و همین‌طور باعث ایجاد حساسیت در ورزشکاران نیز می‌شود. از طرفی چمن مصنوعی‌های باکیفیت از مواد پلیمری و با استفاده تکنولوژی روز تهیه می‌شوند که عمر بالاتری داشته، لطیف و بادام هستند و همین‌طور در مدت زمان طولانی‌ رنگ سبز خود را حفظ می‌کنند. ضمنا این نوع از چمن مصنوعی قابلیت مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد.

فواید استفاده از چمن مصنوعی

عمر چمن مصنوعی چقدر است

هر چند مدت زمان طول عمر چمن مصنوعی به عوامل زیادی اعم از جنس و نحوه کاربرد و محل استفاده از آن بستگی دارد؛ اما معمولا چمن مصنوعی به مدت 7 الی 10 سال عمر می‌کند. البته طول عمر چمن مصنوعی در روف گاردن و یا ساختمان‌های مسکونی و اداری از سالن‌های ورزشی بیشتر است؛ چرا که معمولا کمتر در معرض رفت و آمد قرار دارند.

معایب چمن مصنوعی

هرچند چمن مصنوعی فواید و مزایای بسیار زیادی دارد و استفاده از آن از نظر صرفه جویی در زمان و انرژی کمک زیادی می‌کند؛ اما نصب چمن مصنوعی معایبی نیز به‌ دنبال دارد. بزرگ ترین عیبی که چمن مصنوعی دارد این است که هزینه نصب بسیار بالایی دارد. چمن مصنوعی با استفاده از دستگاه و لوازم پیشرفته‌ای نصب می‌شود که از هزینه بالاتری نسبت به چمن طبیعی برخوردار است. از طرفی چمن مصنوعی مدتی پس از استفاده خراب می‌شود از کیفیت و رنگ آن کاسته شده و حالتی زبر به خود می‌گیرد که در این زمان چمن مصنوعی نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. ضمنا در فصول گرم سالن مانند تابستان هر اندازه که دمای هوا بالا رود چمن مصنوعی دمای بیرونی را به خود جذب کرده و درجه حرارت خود و محیط را بالا می‌برد.

نحوه خرید چمن مصنوعی

در گذشته برای خرید چمن مصنوعی و فرش حتما شخص باید به شرکت سازنده مراجعه کرده و با هزینه خود چمن مصنوعی را به محل مورد نظر انتقال می‌داد؛ درحالی که امروزه سایت‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که شرکت سازنده معتبر و با کیفیت در زمینه تولید و نصب انواع چمن مصنوعی را معرفی می‌کند و مشتریان با خرید اینترنتی می‌توانند چمن مصنوعی را در محل دریافت کرده و همین‌طور بسیاری از شرکت‌ها خدمات پس از فروش و نصب آن را نیز انجام می‌دهند که یکی از این سایت‌های اینترنتی که برندهای مختلف چمن مصنوعی را معرفی می‌کند منزل تو است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس