تبادل 21میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق در 2 هفته گذشته


مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرد: از بیست و سوم مهرماه تاکنون 21 میلیون و 200 هزار دقیقه مکالمه بین ایران و عراق تبادل شد.

ایران اکونومیست - تبادل 21میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق در 2 هفته گذشته
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سهراب آغ بیات» افزود: 14 میلیون و 740 هزار دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و 6 میلیون و 460 هزار دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران بود.
وی ادامه داد: ششم آبان (دیروز) حجم مکالمات به سه میلیون و 310 هزار دقیقه رسید که از این مقدار 965 هزار دقیقه سهم مکالمه از عراق به ایران و 2 میلیون و 350 هزار دقیقه ترافیک ایران به عراق بود. همچنین از اول تا پنجم آبان ماه زائران ایرانی در خاک عراق بیش از 20ترابایت،‌ دیتای رومینگ مبادله کردند.

*نصب بالن اینترنتی
به گفته آغ بیات، وزارت ارتباطات زمینه برقراری اینترنت وای فای را از طریق نصب بالن اینترنتی در مهران فراهم کرده؛ این بالن از نسل چهارم اینترنت همراه است که تا 300 مگابیت در ثانیه را به فاصله 10 کیلومتر پوشش می دهد و همزمان به 2 هزار نفر خدمات می رساند.
در عراق نیز با همکاری شرکت‎های اینترنتی عراقی در 10 نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زوار ارائه می‌شود.

*وجود ارتباطات پایدار
مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: 61 سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها نصب و راه اندازی شده است تا ارتباطات این مناطق در وضعیت پایدار باشد.
وی افزود: امسال وزارت ارتباطات 15 سایت تلفن همراه جدید را به سایت های پیشین اضافه کرده است و 20 سایتی که پارسال به صورت موقت راه‌اندازی شده بود به سایت دائمی تبدیل کرده است.
آغ بیات ادامه داد: در مسیر ایلام- مهران و مهران- دهلران فیبرنوری با هفت برابر ظرفیت توسعه داده شده و از اپراتورهای مختلف 11 سایت پرتابل وارد منطقه شده است.
نرخ مکالمه در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین از دقیقه‎ای سه هزار تومان به 900 تومان کاهش یافته است.
مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت ایران اول آبانماه گفت: از بیست و سوم مهرماه تاکنون حدود پنج میلیون و 447 هزار و 491 دقیقه مکالمه بین ایران و عراق برقرار شد که سه میلیون و 534 هزار و 475 دقیقه ترافیک مربوط به ارتباط از عراق بود.
«سهراب آغ بیات» افزود: بیست و سوم مهرماه 212 هزار و 625 دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق برقرار شد که 112 هزار و 364 دقیقه سهم ارتباط از سوی ایران بود.
وی ادامه داد: دیروز (سی ام مهرماه) مکالمه ها به یک میلیون و 523 هزار و 370 دقیقه رسید که یک میلیون و 37 هزار و 692 دقیقه مکالمه از عراق به ایران برقرار شد.
برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می گیرد.
پارسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند.
اوج ترافیک مکالمه تلفنی روزانه بین ایران و عراق از ساعت 10 تا 11 صبح و 19 تا 21 است.
توصیه می شود زوار مکالمه های خود را به ساعات غیر از پیک ترافیک موکول کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا