نمایش خرگوشک و رودخانه نوشته سیدحسین فدایی‌حسین به کارگردانی مشترک زهرا طباطبایی و مرضیه اشرفیان از اصفهان در بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، زهرا طباطبایی یکی از کارگردانان این نمایش توضیح داد: نمایشنامه خرگوشک و رودخانه قصه سه بچه خرگوش است که با هم مسیر مدرسه را طی می‌کنند و همیشه کوچک‌ترین آن‌ها می‌ترسد. دو خرگوش بزرگ‌تر سعی می‌کنند که مشکل دوستشان را حل کنند و ترفندهای مختلف به کار می‌برند تا ترس خرگوشک از بین برود. این نکته نهفته در نمایشنامه برایم جالب بود که دوستان خرگوش درصدد کمک به او هستند. چون همیشه بزرگترها می‌خواهند راهنمای بچه‌ها باشند و مستقیم به آن‌ها امر و نهی کنند.

او با بیان این که مواجه خرگوشک با ترسش و برطرف کردن آن برای بچه‌ها نوعی حالت یادگیری و آموزش دارد که چگونه با ترس روبرو شوند، افزود: ترس بچه‌ها خیلی مدنظرم بود که چرا از تاریکی و تنهایی می‌ترسند و آیا می‌شود راه‌حلی پیدا کرد آن‌ها دلهره‌های خود را کنار بگذارند.

طباطبایی تکنیک اجرایی نمایش را تاپ‌تیبل و تلفیقی از بازیگر و عروسک دانست و گفت: طراحی صحنه، انتخاب عروسک و متریال ساخت آن‌ها با توجه به زیرلایه‌های معنایی و مفهومی اثر یعنی بحث ترس و تخیل شکل گرفته و همه این‌ها به سمتی می‌رود که تخیل و تصورات بچه‌ها بارورتر شود. تماشاگر ابتدا با یک اتاق مواجه می‌شود سپس بازیگر خردسال تخیل و تصورات خود را بازگو می‌کند که در صحنه واقعیت پیدا می‌کند.

مهدی فدائی و نیایش سروش بازیگران نمایشند.

فاطمه رئوفی طراحی و ساخت عروسک را به عهده داشته است.

مرضیه اشرفیان و نیلوفر حجازی طراحی صحنه هستند.

سعید رضوانی، حمید رضا خسروانی و نیلوفر حجازی ساخت دکور را انجام داده‌اند.

موسیقی نمایش کاری از عرفان عیدی‌وند است.

نمایشنامه خرگوشک و رودخانه نوشته سیدحسین فدایی‌حسین است که توسط زهرا طباطبایی و مرضیه اشرفیان به طور مشترک کارگردانی شده.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از 29 آبان تا 4 آذرماه با میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.