بیش از 2 هزار زائر اربعین حسینی در شیروان پذیرایی شدند


بیش از 2 هزار زائر اربعین حسینی در شیروان پذیرایی شدند

بجنورد- ایرنا- رییس شورای هیات مذهبی شیروان گفت: بیش از 2 هزار زائر اربعین حسینی مناطق مختلف خراسان شمالی در ایستگاه های صلواتی این شهرستان پذیرایی شدند.

محمد محمدزاده قانعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین این تعداد زائر اربعین حسینی در پایگاه های جمعیت هلال احمر، خدمات پزشکی و فرهنگی دریافت کردند.
وی با بیان اینکه امسال 15 موکب ثابت و سیار برای استقبال و پذیرایی از زائران گذری امام رضا(ع) در مسیرهای ارتباطی این شهرستان آماده شده است گفت: موکب های پذیرایی و سرویس های بهداشتی تجهیز و نوسازی شده است که باز هم نیازمند کمک های مردمی هستیم.
محمدزاده با اشاره به اینکه تعداد زائرین امام رضا(ع) امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است افزود: سال گذشته 17 هزار زائر از این مسیر عبور کردند که امسال پیش بینی می شود 20 هزار زائر عبور کنند.
رییس شورای هیات مذهبی شیروان گفت: همچنین 23مسجد شهری و روستایی از رضاآباد غربی تا فیض آباد شیروان برای استقبال از کاروان های پیاده حرم رضوی آمادگی دارند.
آماده سازی مسیر پیاده روی توسط ادارات مربوطه، سرکشی به محل استراحت زائران و ارائه خدمات بهداشتی توسط شبکه بهداشت و هلال احمر از جمله اقدامات در این ایام می باشد.
مراسم دسته روی اربعین امروز از محل مساجد تا مصلی نماز جمعه برگزار و پس از آن زیارت اربعین در مصلی قرائت شد.
خراسان شمالی که در بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان