تحریم‌های آمریکا مانع صدور کالاهای بشردوستانه به ایران شد


تحریم‌های آمریکا مانع صدور کالاهای بشردوستانه به ایران شد

سفیر فرانسه در آمریکا گفت اروپا منتظر است آمریکا مشخص کند پس از آغاز تحریم ها علیه ایران، کالاهای بشردوستانه چگونه باید به این کشور فرستاده شوند .

به گزارش اسپوتنیک نیوز، جرارد آراد، سفیر فرانسه در آمریکا گفت:«حقیقت این است که بانک ها آنقدر از تحریم ها می ترسند که نمی خواهند کاری با ایران داشته باشند. این یعنی احتمال زیادی هست که در چند ماه آینده کمبودهایی وجود داشته باشد » .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آراد گفت:« توقف ارسال کالاهای بشردوستانه یک مسئله فنی است و اروپا هنوز هم منتظر دستورالعمل آمریکاست» .

آراد پیشنهاد داد یک گزینه برای آمریکا این است که اجازه دهد یک بانک ایرانی به عنوان واسطه برای رابطه با بانک های اروپایی فعالیت کند تا سرمایه لازم برای پرداخت کالاهایی را که معاف از تحریم های آمریکا هستند انتقال دهد .

تحریم های آمریکا که قرار است در 4 نوامبر اجرایی شوند پس از کنار رفتن واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک اعمال می شوند و نه تنها ایران را هدف قرار داده اند، بلکه موسسات مالی خارج از ایران که با جمهوری اسلامی دادو ستد میکنندرا هم تحریم می کنند، حتی اگر در مورد کالاهایی باشد که مشمول تحریم نیستند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام