تجهیز 227 هکتار زمین کشاورزی بانه به روش نوین آبیاری آغاز شد


تجهیز 227 هکتار زمین کشاورزی بانه به روش نوین آبیاری آغاز شد

کریم شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این اراضی از محل سد عباس آباد تامین می شود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح قرارداد با پیمانکار منعقد و مقدمات کار آغاز شده است.وی اعتبار پیش...

کریم شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این اراضی از محل سد عباس آباد تامین می شود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح قرارداد با پیمانکار منعقد و مقدمات کار آغاز شده است.
وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را حدود 40 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هزینه اجرا شامل 85 درصد کمک بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی و 15 درصد سهم آورده متقاضیان است.
شریفی تاکید کرد: هم اکنون ایستگاه پمپاژ برده ره ش نمیشر در راستای تامین آب 40 هکتار از اراضی کشاورزی روستای برده ره ش در حال اجراست که به زودی به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 10 پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی بانه اجرا و به بهره برداری رسید، تاکنون 370 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
در روش آبیاری تحت فشار آب را توسط لوله و تحت فشاری بیش از فشار اتمسفر در سطح مزرعه توزیع می‌ شود که به دو روش آبیاری بارانی و آبیاری موضعی است در این روش به مقدار زیادی در مصرف آب صرفه جویی می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید