تاکید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت فعالیت های هنری


تاکید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت فعالیت های هنری

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر افزایش ارتباط مسئولان تئاتر با مردم و وتقویت فعالیت های هنری تاکید کردند. ]]>

تاکید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت فعالیت های هنری
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر افزایش ارتباط مسئولان تئاتر با مردم و وتقویت فعالیت های هنری تاکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاکید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت فعالیت های هنری
جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حمایت مجلس از تئاتر‌های میدانی و آیینی مانند نمایش «رسول» گفت: وقتی مجلس بخواهد از هنر پشتیبانی کند، وارد شاخه‌های هنری همچون سینما و تئاتر به صورت جزئی نمی­ شود، بلکه تلاش می­ کند اگر بودجه‌ای برای وزارت ارشاد اختصاص می‌یابد، آن را تقویت کرده و افزایش دهد.

جعفرپور افزود: به طور طبیعی کار‌های اجرایی در محدوده فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های تابع است، اما در اظهارنظر‌ها و توصیه­ هایی که به مسئولان اجرایی می‌کنیم، به تئاتر و به­ خصوص تئاتر دینی اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم.

وی در پایان به اجرای نمایش‌های میدانی و محیطی، چون «رسول» اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش‌های میدانی در محیط‌های بزرگ و با حضور مردم بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند باعث آشنایی بیشتر مردم با تئاتر شود که این آشنایی تقاضای تولید چنین نمایش‌هایی را به دنبال دارد.

مسئولان ارتباط خود را با مجلس بیشتر کنند

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت مجلس از تئاتر‌های مذهبی و آثاری که در فضای گسترده‌تر اجرا می‌شود، گفت: یکی از نکات مهمی که نقش اساسی در آموزش و فراگیری مخاطبان دارد، دانستن این موضوع است که ۷۵ درصد فراگیری از راه چشم و ۱۵ درصد از راه گوش صورت می­ گیرد. بنابراین، فیلم، موسیقی، تئاتر و به ­طور کلی هنر نقش بسیار اساسی در آموزش‌های دینی و اسلامی دارد و دلیل این­­که کار‌های محیطی و آثار بزرگ نمایشی بیشتر در ذهن می‌مانند و پیام آن‌ها ماندگار است، همین نکته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:مجلس به خصوص کمیسیون فرهنگی به همان اندازه‌ای که برای گسترش فعالیت‌های دینی اعتبار مالی و معنوی اختصاص می­ دهد، نسبت به نمایش ­هایی از قبیل نمایش­ های مذهبی و آیینی هم فعال است و تلاش می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس چه برنامه‌هایی برای جمع شدن مردم کنار هم در قالب اجرای نمایش‌ها و دیگر اتفاقات هنری دارد، بیان کرد:مسئولان تئاتر باید ارتباط خود را با مجلس بیشتر کرده و فعالیت‌های خود را منعکس کنند تا این فعالیت‌های هنری بیشتر تقویت شود. مردم بسیاری می­ توانند از نمایش ­های محیطی، به شرطی که در چارچوب ارزش‌ها و اعتقادات ما باشد، استفاده کنند.

حجت الاسلام سالک در خصوص کمبود‌های موجود در نمایش‌های مذهبی بیان کرد:تربیت نیرو‌هایی که بتوانند در نقش­های اساسی و ارزشی کار کنند، مهم است و این جزء مسائلی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در آن سرمایه گذاری کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح مؤلفه بعدی تأثیرگذار در این مقوله یادآوری کرد:دومین موضوع، مربوط به تأمین منابع مادی برای گسترش این فرهنگ است که هر دو این موارد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز می‌گردد و باید در لایحه بودجه پیش بینی شده تا کمیسیون فرهنگی مجلس بتواند از آن حمایت کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟