300 سال حبس برای متهم اصلی پرونده شهرداری و شورای شهر مرودشت


300 سال حبس برای متهم اصلی پرونده شهرداری و شورای شهر مرودشت

حکم متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در دادگاه کیفری دو شیراز صادر شد.

حکم متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در دادگاه کیفری دو شیراز صادر شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام دادگستری فارس، احکام متهمان پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر مرودشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز صادر شد.

در این پرونده که تعداد ٢٩ نفر با عناوین اتهامی راشی، مرتشی، تدلیس در معاملات دولتی و اختلاس طی ٦ جلسه دادرسی علنی ٧ ساعته مورد تحقیق و دفاع قرار گرفت در پایان دادگاه با مشخص شدن بزهکاری متهمان، به محکومیت ٢٨ نفر اعلام رأی کرد و به لحاظ تعدد جرائم ارتکابی مشمول تشدید کیفر شناخته شدند.

متهم اصلی پرونده جمعاً به ٣٠٤ و نیم سال حبس، ٢٨ میلیارد ریال جزای نقدی، ٨١ سال انفصال از خدمات دولتی و جبران خسارت ١٢٠ میلیون ریالی در حق دولت به خاطر مشارکت در رشاء و ارتشاء و همچنین تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

عامل اصلی این فساد در این پرونده به تحمل شش فقره ۴ و نیم سال حبس تعزیری بابت مشارکت در ۶ فقره رشاء، ۱۸ فقره ۱۵ سال حبس تعزیری و ۱۸ فقره ۱۱۱ ضربه شلاق، ۱۸ فقره انفصال موقت به مدت ۴ و نیم سال از خدمات دولتی و پرداخت ۱۸ فقره جزای نقدی جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۳۳ تومان معادل یک و نیم برابر وجوه محصله بابت شرکت در ۱۸فقره ارتشاء و یک فقره ۷.۵ سال حبس تعزیری علاوه بر جبران خسارت وارده به میزان ۱۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت بابت تدلیس در معاملات دولتی محکوم شد.

٩ نفر دیگر از متهمان دیگر این پرونده نیز هر کدام به لحاظ ارتشاء و به مانند متهم ردیف اول و به تعداد بزه‌های محرز شده و یا مشارکت در تحقق آن به ١٥ سال حبس تعزیری، ١١١ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی، پرداخت جزای نقدی به میزان وجوه اخذ شده و همچنین ۷ و نیم سال حبس تعزیزی و جبران خسارت به لحاظ تدلیس در معاملات دولتی محکوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج