طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل


طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل

کیک تولد دخترانه از یک کیک اسفنجی همراه با تزیین‌هایی زیبای دخترانه تشکیل می‌شود. کیک‌های اسفنجی بافت لطیف و نرمی دارند و بسیار خوشمزه هستند.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل


ستاره |
سرویس آشپزی - پایه اغلب کیک‌هایی که برای مراسم‌ها استفاده می‌شود، یک کیک اسفنجی همراه با لایه‌هایی از خامه است، اما ظاهر این کیک‌ها بسته به اینکه در چه مراسمی سرو می‌شوند، متفاوت است. برای مثال انواع کیک تولد دخترانه در رنگ‌های صورتی، یاسی، قرمز و بنفش تهیه می‌شوند، این رنگ‌ها معمولا مورد پسند خانم‌ها در هر سنی است. از اینرو در ادامه طرز تهیه کیک اسفنجی شرح داده می‌شود و ایده‌هایی ساده برای تزیین زیبای این کیک‌ها برای تولدی دخترانه شرح داده خواهد شد. سعی می‌شود، روش‌های ارائه شده به گونه‌ای باشند که در منزل به سادگی بتوانید آن‌ها را انجام دهید.


طرز تهیه کیک تولد دخترانه

برای تهیه یک کیک اسفنجی برای هفت الی هشت نفر، به یک و نیم الی دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، نیاز است.

مواد لازم
تخم مرغ 6 عدد
آرد گندم 150 گرم معادل 6 قاشق سوپخوری
شکر 150 گرم معادل 6 قاشق سوپخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
خامه 300 گرم
پودر قند یا شکر آسیاب شده 4 قاشق سوپخوری


دستور تهیه

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. وانیل و شکر را به زرده ها اضافه کنید و آنقدر بهم بزنید تا سفید و سفت شود. به منظور تشخیص سفت شدن زردن، با قاشق مقداری از آن را بردارید، در این هنگام مایه باید کش بیاید. سفیده را با همزن برقی یا دستی آنقدر بزنید تا پف کرده، سفید شود و از ظرف بیرون نریزد. زرده و سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید. به سرعت آرد را به مایه کیک اضافه کرده و به آرامی بهم بزنید تا تمام مواد مخلوط شوند. یک قالب را کاملا چرب کنید و سپس مایه کیک را در آن بریزید. توجه داشته باشید که باید سه الی چهار سانتیمتر از سر قالب خالی باشه تا کیک پس از پف کردن از قالب بیرون نریزد.
فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و کیک را به مدت یک ساعت روی اولین پنجره از سمت پایین قرار دهید.
پس از این مدت درب فر را باز کنید و یک چنگال در کیک فرو کنید، اگر کیک به چنگال نچسبید آماده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید. در غیر اینصورت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دیگر نیز کیک را در فر بگذارید.
کیک را از فر خارج کنید و در قالب باقی بگذارید تا سرد شود، سپس با چاقو کیک را از قالب جدا کنید و در یک ظرف مناسب برگردانید. کیک را از ارتفاع به دو الی سه قسمت تقسیم کنید. خامه را با خاکه قند و وانیل مخلوط کنید، سپس ظرف حاوی خاکه قند و خامه را در ظرف دیگری قرار دهید که با یخ پر کرده‌اید و آنقدر خامه را بهم بزنید تا فرم بگیرید و اگر با چنگال روی آن خط بیندازید، رد آن محو نشود. توجه داشته باشید که اگر خامه را بیشتر بزنید به کره تبدیل خواهد شد.
مقداری از خامه را روی هر سطح کیک بزنید و لایه‌ها را مجددا روی یکدیگر بچینید. در صورت تمایل پس از آنکه خامه را روی سطح هر لایه پخش کردید، می‌توانید مقداری گردوی خرد شده یا کمپوت نیز روی خامه قرار دهید. سطح کیک را نیز با خامه پوشش دهید.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل

مابقی خامه را نیز برای پوشش دیواره آن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل

اکنون خامه را روی سطح کیک کاملا پخش کنید.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل

اکنون اضافه‌های خامه را بردارید تا سطح کیک کاملا یکدست شود.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
چند نکته:
حتما فر را از قبل گرم کنید. پس از آنکه سفیده تخم مرغ زده شده را به مایه کیک اضافه کردید، زیاد بهم نزنید زیرا پف کیک از بین خواهد رفت.
برای آنکه کیک طعم بهتری داشته باشد، پس از آنکه در هر لایه از خامه استفاده کردید، مقداری میوه خرد شده نیز روی آن بچینید. برای این منظور می‌توانید از موز، توت فرنگی، کمپوت آناناس و ... استفاده کند. توجه داشته باشید که میوه‌ها باید سالم باشند.


تزیین کیک تولد دخترانه

اکنون یک کیک اسفنجی خامه‌ای را تهیه کرده‌اید، تنها کاری که در این مرحله به آن نیاز دارید تزیین کیک تولید به شیوه‌ای دخترانه است. در ادامه روش‌هایی ساده که به راحتی در منزل قابل اجرا هستند را برای این منظور شرح می‌دهیم.
همانطور که پیش‌تر ذکر شد، مابین لایه‌های کیک تولد دخترانه را خامه قرار می‌دهید، برای پوشاندن سطح کیک‌ می‌توانید از رنگ‌های صورتی، یاسی و بنفش استفاده کنید. با استفاده از یک رنگ مجاز خوراکی، خامه‌ای که برای روی کیک استفاده می‌کنید را رنگ کنید و سطح کیک را با آن پوشانده و صاف کنید. برای مقداری از خامه از رنگ دیگری استفاده کنید و سپس آن را در قیف بریزید و با یک ماسوله مناسب اشکالی مانند شکوفه و ... را روی کیک ترسیم کنید. علاوه بر این، بعد از آنکه خامه را روی سطح کیک کاملا مسطح کردید، می‌توانید از شکلات‌های رنگی که به شکل‌های مختلفی در بازار موجود است نیز برای تزیین استفاده کنید.
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
برای تزیین کیک تولد دخترانه از خمیر فوندانت نیز می‌توانید استفاده کنید، همانطور که قبلا گفته شد، سطح کار را با خامه بپوشانید و حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. خمیر فوندانت را با استفاده از رنگ‌های مجاز خوراکی به رنگ دلخواه درآورید. قطر کیک و ارتفاع آن را اندازه بگیرید و با عدد پنج جمع بزنید. عدد حاصل قطر دایره‌ای است که باید با خمیر فوندانت درست کنید. برای اینکار روی یک سطح را مقداری خاکه قند بپاشید و با وردنه خمیر را کاملا باز کنید. این مرحله را سریع انجام دهید تا خمیر خشک نشود و هنگام منتقل کردن به سطح کیک، نشکند.
بری منتقل کردن روی کیک به دو شیوه می‌توانید عمل کنید، آن را به دقت با هر دو دست بردارید و مرکز خمیر را منطبق بر مرکز کیک قرار دهید و به آرامی دست هایتان را حرکت دهید تا خمیر روی سطح کیک بشیند، دقت داشته باشید که خمیر را به سمت پایین به نحوی هدایت کنید که چروک نشود. در روش دوم می‌توانید خمیر را دور وردنه بپیچید و روی کیک منتقل کنید. برای چسباندن خمیر فوندانت به کیک از اتوی فوندانت استفاده می‌کنند، اما اینکار را به آرامی و با فشار مختصر دست نیز می‌توانید انجام دهید. سپس قسمت‌های اضافی خمیر فوندانت را با یک چاقو یا کاتر جدا کنید.
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
پس از آنکه خمیر روی سطح کیک منتقل شد، می‌توانید از اضافه‌های خمیر برای تزیین کیک استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از قالب‌های مخصوصی که وجود دارد، استفاده کنید. خمیر را باز کرده و با آن‌ها قالب بزنید. به یاد داشته باشید که روی قالب مقداری خاکه قند بپاشید. سپس طرح را از قالب جدا کرده و سطح داخلی را با قلمو کمی مرطوب کنید و به کیک بچسبانید. سپس با یک قمو خشک، خاکه قند‌ها را از سطح کیک جدا کنید و کیک را در یخچال قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید و به سرعت می‌خواهید کیک را تزیین کنید، مقداری از خمیر فوندانت را به رنگ دلخواه درآورید.
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
سپس آن را باز کنید و با قالب‌های دلخواه به شکل دایره، قلب یا گل قالب بزنید. حتی می‌توانید از چند رنگ خمیر نیز استفاده کنید.
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
چند عدد رشته رنگی نیز تهیه کنید و دور یکدیگر بپیچید.
طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل
اشکال به دست آمده را روی خمیر فوندانتی که با آن کیک را کاور کردید بچشبانید. برای این منظور با قلمو یه سطح اشکال مذکور را مرطوب کرده و روی سطح کیک بچسبانید.

طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل


به همین سادگی می‌توانید کیک تولد دخترانه زیبا و شیک تهیه کنید. برای پایه کیک به دلخواه می‌توانید از کیک‌های شکلاتی و ... نیز استفاده نمایید، اما اغلب از کیک اسفنجی استفاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی