زندگینامه پروفسور توفیق موسیوند مخترع قلب مصنوعی+ عکس


زندگینامه پروفسور توفیق موسیوند مخترع قلب مصنوعی+ عکس

پروفسور توفیق موسیوند استاد جراحی دانشکده پزشکی «اتاوا» واقع در کانادا و مخترع جهانی نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسانست.

اتاق خبر 24:

پروفسور توفیق موسیوند متولد 1315 در روستای ورکانه همدان، متخصص قلب است. فارغ التجصیل لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مهندسی مکانیک از کانادا و دکترای پزکشی و فوق تخصص جراحی قلب از کانادا می باشد، اصالتا لری – ترکی است.

زندگینامه"پروفسور توفیق موسیوند"مخترع قلب مصنوعی+ عکس
خانواده شلوغ
خانواده شلوغی بودیم، ساده زندگی کردن را دوست دارم، گله چرانی، دعوا، آشتی و عید نوروز، من خیلی خوشبخت بودم که پدرم گذاشت درس بخوانم، فرصتی که نصیب خواهرانم نشد.
چوپانی
یک چوپان به خدا نزدیکتر از دیگران است و همیشه به خلقت فکر می‌ کند. آن وقت‌ ها من خدای گوسفندانم بودم چوپانی،ا نسان را به اصل خود، خدا و طبیعت نزدیک می‌کند و به همین خاطر خدا دوستی و ذهن من مترادف با چوپانی است، وی تا 14 سالگی در روستاشان چوپان بود.
از تربیت معلمی تا کانادا
من اول برای تحصیل به دانش‌ سرای معلمی همدان رفتم. همه انتظار داشتند من معلم بشوم و خودم دوست داشتم نفر اول بشوم که نشدم و با خدا دعوا کردم که چرا اینطور نشد، بعد رفتم سراغ مهندسی مکانیک و بعد از آن سراغ رشته کشاورزی و دست آخر از ایران خارج شدم و 30 سال بعد بود که به حکمت خدا پی بردم و دیدم اگر در دانش‌ سرای تربیت معلم نفر اول می‌ شدم این فرصت را نمی‌ یافتم که این همه یاد بگیرم و به مردم خدمت کنم. سال‌های ابتدایی در کانادا را به یادگیری زبان، تحصیل در طول روز و کار طاقت‌ فرسا در شب بعنوان یک ظرف‌ شوی گذراند تا توانست از دانشگاه در رشته‌ های مدیریت و مهندسی مکانیک فارغ‌ التحصیل شود. سپس با خانمی کانادایی به نام دیکسی لی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شدند.
زندگینامه"پروفسور توفیق موسیوند"مخترع قلب مصنوعی+ عکس
اختراع قلب مصنوعی
او که علاقه زیادی به رمز و راز جهان داشت تصمیم گرفت تا در رشته پزشکینیز وارد شود بعد از سال ها درس و دانشگاه تلفیق علوم مهندسی و پزشکی به او کمک کرد تا به دانش نوینی در زمینه اعضای مصنوعی دست یافته و بتواند بعد از مدتی قلب مصنوعی انسان را اختراع کند
شهرت و 1000 شغل جدید
بعد از اختراع قلب مصنوعی شهرت وی عالم‌گیر شد و وی ریاست بسیاری از هیئت‌ های علمی و تخصصی و سمت استادی رشته‌ های جراحی و مهندسی در دانشگاه‌های اوتاوا و کارلتون را برعهده گرفت فعالیت‌های تحقیقاتی او باعث به وجود آمدن سالی 1000 شغل در کانادا و سرریز شدن بیش از 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طی ده سال شده است.
زندگینامه"پروفسور توفیق موسیوند"مخترع قلب مصنوعی+ عکس
دیگر اختراعات مهم
قلب مصنوعی کنترل از راه دور که پس از قرار گرفتن در بدن بیمار می‌ توان از طریق ماهواره، اینترنت و تلفن از وضعیت آن و همچنین وضعیت سلامت بیمار آگاه شد و امکان ارسال برق به آن بدون ایجاد سوراخی در بدن، از طریق سیستم الکترومغناطیسی فراهم است.
ثبت اطلاعات ژنتیکی به وسیله استفاده از اثر انگشت بدون نیاز به خونگیری و تنها از طریق انگشت‌ نگاری و ساخت زیر پیراهنی که می تواند فشار خون و کارکرد قلب را در کسانی که قلبشان خوب کار نمی کند، کنترل کند از دیگر اختراعات این دانشمند ایرانی است.
منبع: فتوکده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...