محققان کشور با استفاده از فناوری نانو موفق به ساخت نی های تصفیه کننده آب شدند


مطلب محققان کشور با استفاده از فناوری نانو موفق به ساخت نی های تصفیه کننده آب شدند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ نی های تصفیه کننده آب با استفاده از فناوری نانو توسط محققان کشور ساخته شد. از طریق این فیلترهای نانویی جدید می‌توان آب را برای نوشیدن تصفیه...

نی های تصفیه کننده آب با استفاده از فناوری نانو توسط محققان کشور ساخته شد. از طریق این فیلترهای نانویی جدید می‌توان آب را برای نوشیدن تصفیه نمود.

به گزارش تکراتو، علیرضا دارابی اعلام کرده که موفق به ساخت نی‌هایی شده‌اند که ساختار نانویی دارند و از آن برای تصفیه کردن آب استفاده می‌شود. این نی‌های نانویی نمونه داخلی ندارند و نمونه خارجی آن نیز ساختار نانو ندارد.

ساخت نی های تصفیه کننده آب در داخل

دارابی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به مزیت نی های تصفیه کننده آب اشاره کرد و بیان نمود که این نی‌های نانویی به صورت فیلترهایی کم وزن هستند و ساختار آنها به گونه‌ای است که صددرصد باکتری‌ها و انگل‌ها را حذف می‌کنند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند که میکروب از سطح آن عبور نماید.

این وسیله یک فیلتر نی‌شکل است که آشامیدن آب از طریق آن تقریباً به صورت آنی انجام می‌گیرد. این فناوری از آن جهت قابل توجه است که در استفاده از آن از هیچگونه ماده شیمیایی، باتری یا قسمت متحرکی استفاده نشده است.

بررسی قابلیت نی های تصفیه کننده آب

این محقق بیان کرد که هر یک نی نانویی قابلیت تصفیه هزار لیتر آب را دارد و به واسطه این نی‌ها، آب در مدت زمان ۱۵ ثانیه بالا می‌آید و تنها برای ضد عفونی کردن آن نیاز است که در آن فوت شود. این نی‌ها از الیاف توخالی میکروفیلتراسیون پلی اترسولفون تهیه شده‌اند و می‌توان از آنها در مسافرت استفاده کرد.

وی ادامه داد که این وسیله مانند تصفیه کننده‌های شیمیایی، به پمپ کردن آب یا زمان برای حل شدن و آغاز به کار نیاز ندارد. آشامیدن از طریق آن کار نسبتاً آسانی است و در مواقعی برای رد شدن آب از فیلترها، تنها چند ثانیه وقت نیاز است.

این محصول وزن کمی دارد و برای پیاده‌روی، مسافرت، اردو، جنگل و کوهستان و شرایط اضطراری ایده‌آل است.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403