افزون بر سه هزار تن در بسیج دانش‌آموزی ابرکوه سازمان‌دهی شدند


افزون بر سه هزار تن در بسیج دانش‌آموزی ابرکوه سازمان‌دهی شدند

یزد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابرکوه گفت: باهدف تربیت نیروی کارآمد و با رویکرد انقلابی و مأموریت‌های آموزشی و فرهنگی ، سه هزار و 500 نفر در 80 مدرسه این شهرستان در قالب بسیج دانش‌آموزی جذب و سازمان‌دهی شدند.

سرهنگ علی فاتحی شامگاه روز چهارشنبه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی ( 8 الی 14 آبان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش‌آموزان در هر زمان به‌ویژه در هشت دفاع مقدس و نیز حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان و مأموریت‌های بسیج مایه افتخار نظام بوده و هستند.
وی بابیان اینکه آن‌ها در کنار سنگر تعلیم و تربیت نقش بسزایی در مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن داشته و دارند ، اظهار داشت : این عزیزان سرمایه عظیمی برای رشد و شکوفایی جامعه اسلامی ایران خواهند بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با اشاره به اینکه دانش‌آموز شهید علی‌اکبر کارگر خبرنگار شهید ابرکوه شهید شاخص حوزه دانش‌آموزی شهرستان است، یادآور شد : این شهید والامقام در عملیات والفجر 8 مفقودالاثر شد و پس از 13 سال جنازه مطهرش در روز هشتم آبان 1377 در سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده به خاک سپرده شد.
وی خاطرنشان کرد : مسئول انجمن اسلامی دبیرستان ابوذر و مسئول پایگاه مقاومت شهید محمد منتظری در سال‌های پیروزی انقلاب تا 1364 زمان شهادت از مسئولیت‌های این شهید دانش‌آموز است.
فاتحی با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار « دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی، نام‌گذاری شده است» ، تصریح کرد: در این هفته شاهد برگزاری 50 برنامه فرهنگی در سطح مدارس هستیم.
وی غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز ، مسابقات فرهنگی ، ورزشی ، شرکت در نماز جمعه، برگزاری یادواره 50 تن از شهدای دانش‌آموز ،صبح گاه مشترک را بخشی از برنامه‌ها بیان کرد.
این مسئول ارشد نظامی ابرکوه ، بابیان اینکه هدف ما در بسیج دانش‌آموزی، تبیین سیره و راه شهدا برای دانش‌آموزان و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام است، تصریح کرد: برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی با همکاری آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.
شهرستان ابرکوه 275 شهید ،33 آزاده و 560 جانباز سرفراز ،50 شهید دانش‌آموز و 17 شهید فرهنگی در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در سال تحصیلی 98- 97، 9هزار و 400 دانش‌آموز در 106 واحد آموزش ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل شدند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام