بی‌تابی پرنیا در بازگشت به خانه!


بی‌تابی پرنیا در بازگشت به خانه!

پرنیای سه ساله پیدا شد. کودکی که ٧٠ روز از آغوش پدر و مادرش دور ماند؛ هیچکس از سرنوشتش خبر نداشت. ٧٠ روز تمام پدر و مادر پرنیا اشک ریختند، غصه خوردند و ‌هزار فکر و خیال وحشتناک به ذهنشان رسید تا اینکه دو روز پیش بالاخره مادر پرنیا کودکش را در آغوش گرفت. کودکی که حالا کمتر از قبل به پدر و مادرش وابستگی دارد و شب‌ها گریه می‌کند؛ اما سالم است. او در خانه یک زوج ثروتمند زندگی می‌کرده و مانند یک عزیزدردانه به او رسیدگی کرده‌اند. زوجی که به خاطر حسرت فرزندداشتن دست به کاری عجیب زدند و دختربچه یک خانواده دیگر را پیش خود نگهداری کردند. رنگ مو و ابروهای پرنیا را تغییر دادند تا کسی او را نشناسد. این زوج پولدار از طریق یکی از آشنایان خود پرنیا را در آغوش گرفته و او را به‌ عنوان فرزند خود به خانه‌شان بردند؛ اما درنهایت دستشان رو شد و بازداشت شدند.

پرنیا روز ٢٧ مرداد امسال بود که در شلوغی شنبه بازار کرج ناپدید شد. با مادر و دو برادر دو قلویش به خرید رفته بود؛ اما در عرض چند ثانیه به طرز مرموزی ناپدید شد و دیگر از پرنیا هیچ خبری نبود. ١١ روز از ناپدیدشدن پرنیا گذشته بود که مادرش در گفت‌وگویی با «شهروند» اشک ریخت و درخواست کمک کرد. از اینکه هیچ خبری از دخترکش نبود، بشدت ناراحت بود. او می‌گفت: «فقط آرزو می‌کنم که دخترم زنده بماند و جایی باشد که کوچکترین اذیت و آزاری نبیند.»

حالا خدا به صدای این زن گوش کرده و دقیقا همان آرزویش برآورده شده است؛ پرنیا پیدا شده است؛ آن هم صحیح و سالم، در این مدت اذیت نشده و کسی او را شکنجه نکرده است. پدر پرنیا در این‌ باره به «شهروند» می‌گوید: «دخترم صحیح و سالم است. در این مدت دست آن زوج بوده و با آنها زندگی می‌کرده است. خوشبختانه دخترم را اذیت نکرده‌اند و از او مثل فرزند خودشان نگهداری کرده‌اند ولی این زوج باعث شدند ما ٧٠ روز زجر بکشیم و شکنجه شویم؛ از لحاظ روحی به هم ریخته‌ایم و حتی دخترم هم با اینکه سالم است اما از لحاظ روحی آسیب دیده است و حتما باید او را نزد روانشناس ببریم. در این سن و ‌سال محل زندگی‌اش را تغییر دادند و خانواده‌اش را عوض کردند. دخترم نخستین شبی را که پس از پیداشدنش در خانه خودمان گذراند، مرتب گریه کرد. بالاخره کودک است و خیلی زود وابسته می‌شود. انگار به آن خانواده عادت کرده بود. همین مسأله باعث شد که من و همسرم هم دوباره عذاب بکشیم. خدا را شکر دخترم حالا کمی بهتر است و دارد ما را می‌شناسد. امیدواریم هر چه زودتر مثل سابق شود و در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم.»

بهروزی وکیل پدر پرنیا هم در گفت‌وگویی با خبرنگار «شهروند» درباره پرونده دزدیده‌شدن پرنیا توضیحاتی داد. وی گفت: «زوجی که پرنیا را دزدیده بودند، زندگی مرفهی داشتند. آنها تنها مشکلشان بچه‌دار نشدن بود. حسرت فرزند داشتند. گویا یکی از آشناهایشان هم این موضوع را می‌دانست. برای همین وقتی پرنیا را در بازار می‌بیند، او را می‌دزدد و با خود می‌برد و تحویل این زوج می‌دهد. این زن و شوهر هم می‌دانستند که بچه دزدی است، با این حال او را در خانه خود نگه داشتند. خوشبختانه پرنیا را اذیت نکردند. هیچ سوءاستفاده‌ای از پرنیا نشده است ولی او را از خانواده‌اش جدا کردند و کم‌کم به خودشان عادت دادند. همین مسأله می‌تواند آسیب روحی زیادی به یک بچه در آن سن و‌ سال وارد کند. خانواده اصلی پرنیا وضع مالی خوبی ندارند. متهمان پرنیا را با پول و امکانات به خودشان عادت دادند. برای همین حالا که پرنیا برگشته کمی بی‌تابی می‌کند ولی در این دو روز حالش بهتر شده و پدر و مادر اصلی‌اش را شناخته است. امیدواریم با کمک مشاور و روانشناس همه چیز به روال عادی برگردد. این زوج و مردی که بچه را دزدیده بود، هم بازداشت هستند.»

او ادامه داد: «انصافا در این مدت هم پلیس، هم رسانه‌ها و هم مردم کمک زیادی برای پیداشدن پرنیا کردند. درواقع تمام استان البرز بسیج شده بودند تا ردی از پرنیا پیدا کنند. با اینکه این زوج ظاهر پرنیا را تغییر داده بودند، پرنیا شناسایی شد. گویا یکی از آشنایان این زوج با پدر پرنیا تماس گرفته بودند. درنهایت هم از سوی پلیس خانه این زوج جوان در جاده قزلحصار کرج به صورت نامحسوس تحت مراقبت و کنترل قرار گرفت و ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی وارد خانه شده و در بازرسی از آنجا پرنیا را در یکی از اتاق‌های خانه پیدا کردند. این زوج پرنیا را مخفی کرده بودند ولی خوشبختانه زود دستشان رو شد و شناسایی شدند.»

«آیناز» را پیدا کنید

این درحالی است که همزمان با پیدا شدن پرنیا، دختربچه ٨ساله‌ای در همدان ناپدید شد و پلیس تحقیقات خود را برای یافتن این دختربچه آغاز کرده است. آیناز در شهرک مدنی منطقه حسن‌آباد بود که ناپدید شد. سرهنگ جمشید باقری، فرمانده انتظامی شهرستان همدان درباره جزییات این پرونده گفت: «ساعت ١٨شنبه ٥ آبان‌ماه بود که گزارشی مبنی بر مفقود شدن دختربچه‌ای ٨ ساله به نام «آیناز» در شهرک مدنی منطقه حسن‌آباد به پلیس داده ‌شد. بعد از گزارش مفقودی این دختربچه توسط خانواده‌اش و تشکیل پرونده و هماهنگی با مراجع قضائی، پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شده‌است.»

باقری با اشاره به انتشار عکس این دختر در فضای مجازی ادامه داد: «بعد از مطلع شدن پلیس از مفقود شدن این دختر عکس آن را در فضای مجازی منتشر کرده و از مردم درخواست کرد در صورت یافتن و مشاهده او در اسرع‌وقت به پلیس خبر دهند. بررسی‌های لازم برای یافتن کودک مفقودشده توسط پلیس آگاهی انجام شده و در صورت یافتنش به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود.»

shahrvand-n​ewspaper.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید