قتل پیرمرد در پنجراه


قتل پیرمرد در پنجراه

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - به گزارش شهرآرا، عقربه‌های ساعت ٨صبح چهارشنبه نهم آبان را نشان می‌داد که موضوع قتل دل‌‌خراش یک پیرمرد در منطقه پنجراه مشهد از سوی گروه گشت کلانتری مصلی به بازپرس...


شهرآرا آنلاین - به گزارش شهرآرا، عقربه‌های ساعت ٨صبح چهارشنبه نهم آبان را نشان می‌داد که موضوع قتل دل‌‌خراش یک پیرمرد در منطقه پنجراه مشهد از سوی گروه گشت کلانتری مصلی به بازپرس جنایی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد اعلام و طولی نکشید که پای قاضی میرزایی و گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به این پرونده باز شد.

محل وقوع حادثه واقع در یک گاراژ جمع‌آوری ضایعات و در نزدیکی میدان پنجراه مشهد بود که در همان دقایق ابتدایی دستور بررسی محل از سوی مقام قضایی صادر و گروه‌های دایره تجسس کلانتری مصلی به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

اتاقی که جسد متوفی در آن قرار داشت به کلی به‌‌هم ریخته شده بود و لوازم‌ شخصی و چند کیف‌ دستی به صورتی نامنظم در اطراف جسد پرتاب شده بودند که این مدارک موضوع سرقت از این مرد سال‌خورده را قوت می‌بخشید.

بررسی‌ جسد نیز حاکی از آن بود که متوفی مردی حدود هشتادویک‌‌ساله است که به دلیل خفگی به وسیله پیچیده‌شدن پارچه دور گردنش جان خود را از دست داده است که البته شواهد و ادله موجود از قتل این مرد سال‌خورده حکایت داشت.

متهم این پرونده نیز همانند برخی از پرونده‌های جنایی دیگر قبل از حضور مأموران گریخته بود و با توجه به زمان ارتکاب جرم که احتمالا در ساعت اولیه صبح بوده است، شخصی نیز عامل یا عاملان این جنایت را مشاهده نکرده و از‌این‌رو روند تحقیقات پرونده نیازمند بررسی و پیگیری‌های بیشتری بود که گذشت زمان نیز هر لحظه عامل این قتل را از مجریان قانون دور و دورتر می‌ساخت.

مشاهده مرد میان‌سال در صحنه حادثه

مرد جوانی که جسد مقتول را کشف و موضوع را به پلیس گزارش کرده بود در اظهاراتش به قاضی میرزایی گفت: «چند سالی است که در این گاراژ کار می‌کنم. با توجه مساحت وسیع گاراژ و کمبود پارکینگ عمومی در منطقه چند سالی است که مالک، این مکان را به پارکینگ تبدیل کرده است و مسافران چند واحد اقامتی که در نزدیکی ما قرار دارند خودروهایشان را در این محل می‌گذارند. امروز صبح هنگامی که به گاراژ مراجعه کردم متوجه بسته بودن در شدم و مسافرانی که شب گذشته خودروهای خود را در گاراژ گذاشته، پشت در منتظر گشوده شدن در بودند.»

مرد جوان ادامه داد: «متوفی نگهبان کاراژ بود و معمولا شب‌ها برای امنیت خودروهای مسافران در را می‌بست و صبح‌ها نیز گاراژ را باز می‌کرد اما امروز هرچه او را صدا زدم پاسخی نداد. همه کسانی که مثل من در گاراژ کار می‌کنند یک کلید دارند. در را باز کردم تا مسافران خودروهایشان را بردارند و خودم نیز به سراغ متوفی رفتم. او داخل اتاقش افتاده بود. رنگش کبود بود و یک پارچه نیز دور گردنش پیچیده شده بود. بلافاصله موضوع را به پلیس خبر دادم و طولی نکشید که مأموران کلانتری مصلی در محل حاضر شدند.»

وی در ادامه اظهاراتش به کارگر جوانی که با متوفی همکاری داشته است، اشاره کرد و گفت: «مقتول نیز یک کارگر دارد که برخی از کارهای گاراژ را انجام می‌دهد اما زمان ورودم به محل، او را ندیدم.»

با به میان کشیده‌شدن نام کارگر مقتول و حضور نداشتن وی در زمان حادثه فرضیه نقش داشتن این مرد جوان در قتل صاحب‌کارش از سوی گروه رسیدگی‌کننده پرونده مطرح شد. تحقیقات برای شناسایی این فرد آغاز شد که پای شاهدی دیگر به میان آمد.

این فرد که در یکی از واحدهای اقامتی نزدیک به محل حادثه اسکان داشت و صبح برای برداشتن خودرواش به این گاراژ مراجعه کرده بود، مردی میان‌سال را در حالی که چند تشک خواب بر روی دوشش داشته، حین خروج از گاراژ دیده بود.

با مطرح شدن این موضوع تحقیقات پرونده به سمت شناسایی این فرد تغییر مسیر داد و مأموران وارد عمل شدند. جسد مقتول نیز برای بررسی علت دقیق مرگ با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

دستگیری کارگر اخراجی

هنوز چندساعتی نگذشته بود که کارآگاهان پلیس آگاهی تنها مظنون این قتل را در نزدیکی محل جرم شناسایی و دستگیر کردند. هنوز قاضی میرزایی در صحنه ارتکاب این قتل حضور داشت و در حال بررسی محل بود که مأموران متهم جلب شده را به صحنه جرم آوردند.

متهم که مردی چهل‌ساله است در مواجه با قاضی میرزایی مدعی شد: «چند وقتی در یک گاراژ دیگر که آن هم انبار ضایعات است، در نزدیکی این محل کار می‌کردم اما ماه پیش مرا اخراج کردند و چون مکانی برای استراحت نداشتم با هماهنگی متوفی شب‌ها را برای خواب به این محل می‌آمدم. دیشب تا آخر شب پیش متوفی و کارگرش بودم و صبح زود برای انجام کاری از گاراژ خارج شدم و بعد از مدت کوتاهی برگشتم که متوفی در را به رویم باز کرد. او با ٣نفر دیگر مشغول گفت‌وگو بود که من آن‌ها را نمی‌شناختم.»

متهم در پاسخ به سؤال مقام قضایی مبنی بر علت مراجعه‌اش به گاراژ، گفت: «می‌خواستم تشک خوابم را بردارم. من او را نکشتم. ما با هم مشکلی نداشتیم.»

با توجه به اظهارات ضد و نقیض متهم، این مرد میان‌سال به دستور بازپرس میرزایی به صورت موقت بازداشت و تحقیقات پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تا روشن‌شدن ماجرا ادامه یافت.

همکاری شهروندان در حل شدن پرونده‌ها

روز گذشته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: بر اساس شواهد و ادله موجود در صحنه جرم احتمال سرقت از متوفی و درگیری وی با سارق یا سارقان قوت زیادی دارد.

قاضی کاظم میرزایی افزود: بر اساس تحقیقات ما در محل مشخص شد که متهم یا متهمان بدون وارد کردن خسارت به قفل‌ها وارد گاراژ شده‌اند که احتمالا عامل یا عاملان این جنایت با متوفی آشنایی قبلی داشته و شب قبل از حادثه در گاراژ حضور داشته‌اند. با این حال تا مشخص نشدن ماجرا نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: هویت متوفی شناسایی و خانواده وی در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند. تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه دارد.

قاضی میرزایی تأکید کرد: اعلام زود هنگام این گونه اخبار از سوی شهروندان به پلیس روند تحقیقات ما را برای دستیابی به متهمان پرونده‌های جنایی سرعت می‌بخشد و مانع فرار و یا از دسترس خارج شدن عامل یا عاملان این جنایات خواهد شد ازاین‌رو از شهروندان درخواست می‌شود در مواجه با این‌گونه صحنه‌ها ابتدا خون‌سردی خود را حفظ کنند و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند. علاوه‌بر‌این شاهدان صحنه‌های جنایت قبل از حضور ضابطان قضایی از قدم گذاشتن به محل جرم جدا خودداری کنند چرا که احتمال از بین رفتن سرنخ از متهم پرونده وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت