کشورهای آسه آن مصرف انرژی را حدود 22 درصد کاهش دادند


کشورهای آسه آن مصرف انرژی را حدود 22 درصد کاهش دادند

کوالالامپور- ایرنا- وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا اعلام کردند که کشورهایشان موفق شده مصرف انرژی خود را در بیش از یک دهه اخیر حدود 22 درصد کاهش دهند تا منطقه به سوی استفاده از انرژی سبز (با آلایندگی کم یا بدون آلایندگی زیست محیطی) سوق داده شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آ سه ان ' در پایان سی و ششمین اجلاس خود در سنگاپور با صدور بیانیه ای اعلام کردند: کشورهای این اتحادیه براساس برنامه خود قرار بودتا سال 2025 به 10 درصد و تا سال 2030 به 30 درصد کاهش انرژی دست پیدا کنند که این نشان می دهد کشورهای منطقه از برنامه اعلام شده جلوتر هستند است.
بر اساس گزارش تارنمای آسه آن ، کشورهای دهگانه این اتحادیه شامل مالزی، اندونزی، میانمار، تایلند، کامبوج، لائوس، سنگاپور، برونئی، ویتنام و فیلیپین در سال 2016 موفق شدند 20 درصد از مصرف انرژی الکتریسته را درکشورهای خود نسبت سال 2005 کاهش دهند.
وزیران این کشورها در این اجلاس که در روزهای 26 تا 30 اکتبر ( 5 تا 9 مهر ماه ) در سنگاپور برگزار شد همچنین توافق کردند کدهای ساختمان های سبز را با کمک سازمان بین المللی انرژی های تجدید پذیر( Irena) در منطقه جنوب شرق آسیا ایجاد خواهند کرد.
اعضای این اتحادیه روز گذشته در پایان اجلاس وزیران انرژی آسه آن همچنین اعلام کردند که با استفاده از فناوری های نوین و انرژی خورشیدی میزان وابستگی به سایر انرژی ها از جمله انرژی فسیلی را نیز کاهش خواهند داد.
طبق این گزارش، اکنون 10 کشور منطقه جنوب شرق آسیا 12.4 درصد از کل نیاز انرژی خود را از انرژی های تجدید پذیر کسب می کنند که رقم کاملا قابل توجهی است.
بر این اساس، سرمایه گذاری در منطقه آسه آن با بیش از 650 میلیون نفر جمعیت ،برای ایجاد زیرساخت ها و تولید انرژی الکتریسته در این منطقه در 15 سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش یافته و بازار تقاضای منطقه برای استفاده از پنل های خورشیدی به عنوان یکی از مهمترین منابع تولید الکتریسته رو به افزایش است.
شبد**آساق**1599 **1010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...