پایتخت وحدت ایران 67 هزار زائر پاکستانی را بدرقه کربلا کرد


پایتخت وحدت ایران 67 هزار زائر پاکستانی را بدرقه کربلا کرد

زاهدان - ایرنا- مردم سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت شیعه و سنی که چند سالی است توفیق خدمتگزاری به زوار پاکستانی اربعین حسینی(ع) را دارند امسال در میزبانی از این زوار سنگ تمام گذاشتند به طوری که 67 هزار و 911 زائر این کشور را پس از پذیرایی راهی کربلای معلی کردند.

به گزارش ایرنا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چند سالی است که توفیق خدمتگزاری به زوار پاکستانی اربعین حسینی(ع) را نصیب مردم سیستان وبلوچستان کرده و شیعه و سنی در مقام والای حُب آل رسول(ص) و در عرصه وجاهت آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشته و نشان «ما خادم حسینیم» را بر سینه های خود نصب کرده‌اند.
مردم خونگرم و میهمان نواز سرزمین کهن سیستان و بلوچستان به عنوان تنها دروازه زمینی دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی استقبال و میزبانی از این زائران را افتخار خود می دانند به طوری که قشرهای مختلف مردم اعم از پیر و جوان، شیعه و سنی، دارا و ندار همه و همه افتخار خدمت به زائران اربعین حسینی کشور دوست و همسایه پاکستان را برای خود ثبت می کنند.
**ساماندهی هزار و 500 خادم برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی درسیستان وبلوچستان
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: امسال هزار و 500 خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شدند.
رضا بختیاری اظهار داشت: از 15 شهریور همزمان با محرم تا اربعین 67 هزار و 911 زائر پاکستانی با 741 دستگاه اتوبوس پس از ورود به این استان و توقف و استراحت کوتاه یک شبه راهی کربلا معلی شدند.
وی افزود: ورود زائران پاکستانی نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد رشد داشت.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به ارادت خاص مردم شیعه و سنی این استان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: مردم این منطقه بسیار خرسندند که حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) افتخار خدمتگزاری به زائران شان را نصیب آنان کرده است.
بختیاری افزود: در این سالها در جنوب شرق کشور خادمان و زائران در عرصه حضور و عبور صحنه هایی آفریده اند که به قول وزیر کشور پاکستان در بازدید از مرز میرجاوه، زبان از وصفش قاصر است.
وی ادامه داد: چه بسیار خادمانی که به رسم میزبانی بر روی پاهای زائران پاکستانی می‌افتادند و زواری که پای پس کشیده و قاب تصویری از در آغوش کشیدن خادم و زائر در خاطر تاریخ نگاشته می شد.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان افزود: توصیف اشک زائران پاکستانی در هنگامه ورود به خاک ایران و برق چشمانی که از شوق خدمت به زائری که قصد زیارت کربلا و شرکت در اربعین را کرده از عهده هیچ قلم و لسانی ساخته نیست.
وی ادامه داد: در سیستان وبلوچستان همه آماده و چشم انتظار زوار بودند، خادمینی که شاید چند روز نخوابیدند و دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی که در آماده باش کامل و مشغول خدمت ‌رسانی شبانه روزی بودند.
‏بختیاری بیان کرد: هر چند ایادی و مزدوران شیطان می‌خواستند در همین ایام هم نام میرجاوه را در فهرست نقاط ناامن و بحرانی جهان جای دهند اما زهی خیال باطل.

** افزون برپنج هزار زائر پاکستانی در میرجاوه اسکان داده شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و 264 زائر پاکستانی از بیست و یکم مهر تا اربعین حسینی توسط اعضای این جمعیت در میرجاوه اسکان اضطراری داده شدند.
رسول راشکی اظهار داشت: همزمان با ورود نخستین کاروان زیارتی اتباع پاکستانی به مرز میرجاوه جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ضمن پشتیبانی تمام خدمات ارائه شده به زائران براساس رسالت بشردوستانه و امدادی خود نیز خدمات امدادی و رفاهی به آنان ارائه کرد.
وی افزود: همچنین پنج هزار و 872 نفر از زائران کشور دوست و همسایه پاکستان از خدمات امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هزار و 443 تخته پتو و 104 تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین این زائران عنوان کرد.
راشکی افزود: در این مدت 227 نفر روز نجاتگر به همراه 28 دستگاه آمبولانس و 45 دستگاه خودرو سواری آماده خدمت به زائران اربعین حسینی بودند.

**60 هزار زائر پاکستانی خدمات بهداشتی دریافت کردند
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر60 هزار زائر پاکستانی عازم کربلای معلی از 22 مهر تا اربعین در مرز میرجاوه خدمات بهداشتی رایگان دریافت کردند.
دکتر فریبرز راشدی اظهار داشت: نیروهای بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان همزمان با ایام اربعین با توجه به ورود تعداد زیادی از زائران پاکستانی به استان خدمات رسانی مطلوب به این زائران ارائه کردند.
وی افزود: در این راستا انجام فعالیت های مستمر بهداشتی، خدمات ویزیت سرپایی، تزریقات، پانسمان، دندانپزشکی، مامائی و داروخانه در درمانگاه سیار صحرایی واقع در پایانه مرزی میرجاوه ارائه می شود و چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه داروخانه سیار نیز در این محل مستقر شده اند.
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش های صورت گرفته سه بیمار مبتلا به مالاریا کشور پاکستان شناسایی و تحت درمان نیروی بهداشت و درمان این استان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: همچنین 35 نفر از زائران اربعین حسینی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری شدند.
دکتر راشدی خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را افتخار و سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: کادر بهداشت و درمان استان تا زمان برگشت زائران پاکستانی به کشورشان در مرز میرجاوه حضور دارند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت داوطلبان برای ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و بهداشتی و کمک گرفتن از خود زوار در قالب داوطلب سلامت از ابتکارات ارزشمندی است که توسط همکاران حوزه بهداشت انجام شده است.

**بیش از 63 هزار زائر پاکستانی راهی اربعین شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از 15 شهریور تاکنون 63 هزار و 771 زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که نیمی از این افراد به صورت پیاده وارد شده بودند که توسط 727 دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر راهی شدند.
علی خانقائی افزود: ورود زئران پاکستانی به استان 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین 103 زائر افغانستانی از طریق مرز میلک وارد کشور شدند و توسط چهار دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق سفر کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: میهمان نوازی و تکریم مردم شیعه و سنی عاشق خاندان عصمت و طهارت در استان از زائران حسینی پاکستانی سبب شده همه ساله شاهد حضور بیش از پیش این زائران در استان باشیم به طوری که 35 هزار زائر از اول ماه صفر یعنی همزمان با ایام اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
حجت الاسلام محسن مومنی مقدم گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته همه تمهیدات در ستاد اربعین سیستان و بلوچستان برای استقبال از زائران پاکستانی با کمک خیران پیش بینی شده است به طوری که ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به این زائران همچون سالهای گذشته در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ارائه برنامه های فرهنگی و مذهبی مبلغان اعزامی از قم مسلط به زبان اردو در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان از دیگر برنامه های این نهاد برای زائران کشور دوست و همسایه پاکستان است.
جمهوری اسلامی ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با پاکستان دارد.
7316 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر