به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دامون شش‌بلوکی پژوهشگر موسیقی اقوام و از بستگان این هنرمند موسیقی قشقایی با تأیید این خبر گفت: مرحوم گرگین‌پور که اخیراً متوجه شده بود به سرطان مبتلا شده است، سه روز گذشته شرایط وخیمی داشت و در بیمارستان بستری بود تا اینکه ساعت ۸ شب چهارشنبه از دنیا رفت.

او ادامه داد: پیکر این هنرمند فردا از شیراز به محل سکونش شهر آباده منتقل می‌شود تا روز جمعه در دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شود. معمولا رسم قشقایی‌ها به این صورت است که از زمان فوت تا تشییع فاصله‌ای ایجاد شود تا بزرگان ایل و مردم بتوانند برای شرکت در مراسم حضور پیدا کنند.

این پژوهشگر موسیقی اقوام اظهار کرد: فرهاد گرگین‌پور ساز آکاردئون را به صورت تخصصی ادامه داد تا جایی که این ساز در مناطق عشایری چهره بومی پیدا کرد و ممکن است افرادی که از سیاه‌چادرهای عشایری دیدن می‌کنند این ساز را نیز در کنار دیگر ملزومات ایل ببینند. در واقع فرهاد این ساز را نهادینه کرد تا جایی که لرهای کهکیلویه و بویر احمد نیز شیوه نواختن آن را از این هنرمند وام گرفتند.

شش‌بلوکی بیان کرد: حبیب گرگین‌پور پدر فرهاد از استادان مسلم سه‌تار قشقایی بود که چهار فرزند نابینا به نام‌های مصطفی، فرود، فرهاد و پریچهر دارد که همه آنها در ادبیات موسیقی سرآمد هستند.