انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری


فرا رسیدن سالروز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مبارک باد. در همین زمینه انشایی برای شناخت و آشنایی بیشتر با این روز بزرگ را در این بخش برای شما دانش آموزان عزیز قرار دادیم با مطالعه این بخش برگی از تاریخ سرنوشت ساز ایران را بشناسید. Happy Anniversary Day of November 13, the day of the capture of the...

فرا رسیدن سالروز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مبارک باد. در همین زمینه انشایی برای شناخت و آشنایی بیشتر با این روز بزرگ را در این بخش برای شما دانش آموزان عزیز قرار دادیم با مطالعه این بخش برگی از تاریخ سرنوشت ساز ایران را بشناسید.

Happy Anniversary Day of November 13, the day of the capture of the American Spy Nest, Happy Day, the National Day for the Fighting of World Arrogance.

In this context, let’s give you a great introduction to this great day in this section for your dear students. By studying this section, you will know the fate of Iran’s fateful history

13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است. دقیقا به همین دلیل یکسال پس از شهادت دانش آموزان در دانشگاه و درست در سالروز 13 آبان 58 ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود.

.در این روز به یکباره به حیات سیاسی مملو از خباثت امریکا و عملکرد سازمان جهنمی سیا در ایران خاتمه داده شدومزدورانی که پس ازپیروزی انقلاب دائماً به فتنه انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودندبه گروگان گرفته شدندولانه پرازفسادوجاسوسی آنان که به اشتباه(سفارت)لقب گرفته بود،‌ تعطیل گردید.

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبوده و بلکه آغاز تحول عمیقی بود

که در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی امریکا به وقوع پیوسته بود

سیزده آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است. شاید تاریخ معاصر ما روزی بدین اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشید.

سیزدهم آبان زادروز انقلابی بزرگتر سالگشت تبعید بینانگذار جمهوری اسلامی و روز دانش آموز است. هر یک از این مناسبتها خودکافی است که نظرها را به خود برگرداند و دیده ها را خیره کند.

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

روز دانش آموز است زیرا در چنین روزی دانش آموزان انقلابی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند. راه از مدرسه تا خیابان را چنان پیمودند که رزمندگان بی باک جبهه ها را در می نوردند و در برابر آهنگهای آتشبار ستم چنان صف آرایی کردند که کوهها بر فراز دشتهای تفتیده کویری آشیانه فساد و لانه جاسوسان را سیزدهم آبان از هم گسیخت.

دانشگاهیان دین باور به پیروی از امام نور دیواره های نفاق و خیانت را فرو ریختند و شمعی فروزانتر از شمع نخست در میانه جنگ و کاراز افروختند. نازوب، سیزدهم آبان شاهد وداع امت با امام خود برای سالیانی چند بود.

آن روز را سیزدهم آبان بخوبی در یاد دارد. خادمان بیمزد و منت بیگانگان به گرد خانه ای جمع آمدند که آشناترین نام را برای دلسوختگان اسلامی داشت و شیداترین نغمه ها را در گوش انسانهای مومن زمزمه کرده بود. خمینی (ره) را در ازدحام آهن و پولاد تا بیرون از مرزهای جغرافیای ایران دور کردند اما مرام و نام خمینی را برای همیشه در دل مرد و زن و مسلمان ایرانی جاودانه کردند.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 یک بار دیگرکلام گوهر بار امام خمینی ( ره ) را در اذهان تداعی می کند که ” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند “

با پیروزی انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ با دخالت ها و توطئه های پیدا و نهان ، سعی در ایجاد شکاف و انحراف درنهضت عظیم مردم ایران داشت ، اماثمره تلاش های امام که در باطن پاک فرزندان امت اسلامی ریشه دوانیده بود ، در 13 آبان 58 و در قلب خزان به شکوفه نشست .

دانشجویان پیرو خط امام ، شیشه عمر آمریکا را شکستند و با فتح لانه جاسوسی ، حماسه عظیم دیگری آفریدند که امام (قدس سره ) به حق آن را انقلاب دوم وانقلابی بزرگ تر از انقلاب بهمن 57 نامید و فرمود:

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

” شما می بینید که الان مرکز فساد امریکا را جوان ها رفته اند، گرفته اند و آمریکایی ها هم که در آنجا بودند ، گرفتند و آن لانه ی فساد را به دست آوردند و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها، مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.”

سفارت خانه های امریکا همواره کانون اصلی جاسوسی سازمان سیا در کشورهای خارجی بوده اند وآشنایی با شیوه جاسوسی این سفارت خانه ها در کشورهای جهان درخور توجه است.

اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی آمریکا در تهران نشان می دهد که در سفارت خانه های امریکا، واحدی به نام « مراکز عملیاتی» وجود داشته و رؤسای این مراکز ، رهبری عملیات گوناگون جاسوسی در کشورهای حوزه مأموریتشان را بر عهده گرفتند. این گونه افراد عموماً در پوشش دیپلماتیک فعالیت کرده و از مصونیت های دیپلماتیک نیز برخوردار بودند.

” ویلیام کیسی” رئیس پیشین سیا، در اسفند 1361 گفته بود:

سازمان سیا در تمامی کشورهایی که برای امریکا اهمیت حیاتی داشته باشد، فعالیت های جاسوسی شدیدی را به منظور ارزیابی میزان ثبات سیاسی و اقتصادی این کشورها اعمال می کند.

وی ” جیمی کارتر” رییس جمهور اسبق امریکا را به خاطر عدم آگاهی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از سقوط شاه در ایران مورد نکوهش قرار داد و گفت: ” چنین اتفاقی علیه منافع امریکا درهیچ کجای جهان اتفاق نخواهد افتاد.”

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

تصرف لانه ی جاسوسی

در زمان دولت موقت مهندس بازرگان ، در سراسر کشور، به خصوص در دانشگاه ها و کارخانه ها، ، حرکت هایی توسط ایادی آمریکا صورت می گرفت تا جو سیاسی جامعه را پیچیده ترکرده و به نفع آمریکا پیش ببرند.

بعدها مشخص شد که مرکز تمامی این جریانات ضد انقلابی ، سفارت امریکا در تهران بوده است، در حالی که موضع زیرکانه و منافقانه امریکا نسبت به انقلاب اسلامی مانع از روشن شدن چهره واقعی این کشور در میان مردم شده بود.

در چنین شرایطی امام خمینی (ره) بیاناتی علیه ابرقدرت ها و به ویژه آمریکا اظهار داشتند و به ویژه ورود شاه را به پاناما به عنوان سرفصلی تازه برای یک تهاجم سنگین علیه آمریکا اعلام کرده و فرمان مقابله را به تمامی دانش آموزان، دانشگاهیان و طلاب علوم دینی صادر نمودند:

” بر دانش آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام حملات خود را علیه امریکا و اسراییل گسترش داده و امریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار نمایند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند.”

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

دانشجویان مسلمان دانشگاه ها با درک فرمایش امام خمینی و توجه به این نکته که ایشان فرموده بودند:

” همه گرفتاری که ما داریم از دست امریکا داریم” با لبیک به فرمایش ایشان و وادار نمودن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، تصمیم به اشغال سفارت امریکا گرفتند.

دانشجویان دانشگاه تهران، پلی تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و … گرد هم آمده و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا به آنجا حمله کرده و علی رغم مقاومت آمریکایی ها ، سفارت را به تصرف کامل خوددر آوردند.

تعدادی از آمریکایی ها را که در جریان اشغال گریخته بودند ، نیز تعقیب و دستگیرشدند. پس از تسخیر لانه ی جاسوسی به سرعت و با دقت کامل از نابود شدن بقیه اسناد توسط امریکایی ها جلوگیری به عمل آمد وضمن ایجاد محدودیت برای نفوذ عناصر انحرافی به داخل برای نگهداری گروگان ها برنامه هایی تنظیم گردید.

به محض انتشار این خبر، بسیاری از مردم ، مقابل جاسوس خانه آمریکا تجمع کرده و با دقت جریان را دنبال می کردند. برنامه های توجیهی دانشجویان برای مردم موجب شد تا آنها بدانند این دانشجویان ، دانشجویان مسلمان دانشگاه ها هستند.

در باره تصرف لانه ی جاسوسی موضع گیری ها و اظهار نظرهای گوناگونی شد ، به ویژه دولت و نخست وزیر وقت، با این حرکت مخالفت میکردند.

از آن جا که سرنوشت گروگان ها با سرنوشت کشور بی ارتباط نبود، در میان اظهار نظرهای گوناگون و از همه مهم تر ، موضع گیری امام بود ، چرا که رفت و آمدهای بسیاری برای خارج کردن دانشجویان از لانه جاسوسی انجام می شد. فردای همان روز امام حرکت دانشجویان را تأیید کردند. کلام رسای امام چنین بود:

” در ایران انقلاب است ، انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول ” و پس از این که احتمال حمله نظامی امریکا به ایران مطرح گردید، حضرت امام (قدس سره) با صلابت و قاطعیت فرمودند:

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

” شما می بینید که الان مرکز فسادِ امریکا را جوان ها رفته اند گرفته اند و امریکایی هایی را هم که در آن جا بودند گرفتند و آن لانه ی فساد را به دست آوردند و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند…

مگر امریکا می تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند، امکان برایش ندارد. تمام دنیا توجهشان الان به اینجاست… غلط می کند، دخالت نظامی بکند.

نترسید و نترسانید. هم این تعبیر که جوان های ما از روی احساسات باز جوانی کردند که اگر چنانچه امریکا بخواهد دخالت نظامی بکند ما چه خواهیم کرد، اصلاً این اگر را هم نباید بگویند، امریکا عاجز از این است که دخالت نظامی بکند، ما چه خواهیم کرد… اگر آنها می توانستند دخالت بکنند، شاه را نگه می داشتند.”

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

آمریکا هرگز تا این اندازه تحقیر نشده بود. سخنان امام خمینی این مرد تاریخ اسلام ، شکوه و عظمت پوشالی آمریکا را درهم شکست.

او خود حامی و هدایت گر جریان لانه ی جاسوسی بود و مسأله سفارت در آن مقطع، به عنوان مهم ترین مسأله کشور مطرح شد و آمریکا نیز فعالیت های جدی خویش را علیه گروگان گیری در ایران آغاز کرد.

واکنش آمریکا در مواجهه با تسخیر لانه ی جاسوسی

مهم ترین اقدامات آمریکا در مقابله با این حرکت انقلابی :

– فشارآوردن به دولت موقت که با استعفای نخست وزیر منتفی گردید

– اعزام هیأت ویژه ای متشکل از ” رمز کلارک ” و ” ویلیام ” به ایران، که امام از ملاقات با آنان امتناع کرد و از مسئولان نیز خواست مذاکره با این هیئت را منوط به تحویل شاه به ایران کنند که در نتیجه هواپیمای حامل آمریکایی ها در آسمان مسیر خود را به سمت ترکیه تغییر داد.

– ارتباط آمریکا با بعضی از غرب زدگان مانند بنی صدر و قطب زاده که گمان می شد، می توانند در جهت آزادی گروگان ها اقدامی بکنند.

– اعزام میانجی از کشورها جهت مذاکره با مسئولان ایران مانند پاکستان ، فلسطین و یا ” حسنین هیکل” روزنامه نگار مصری

– تحت فشار قرار دادن مجامع بین المللی تحت نفوذ خود در جهت محکوم کردن ایران، مانند سازمان ملل متحد ، شورای امنیت سازمان ملل، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، بازار مشترک اروپا، دیوان لاهه و صلیب سرخ جهانی

– تبلیغات منفی علیه ایران برای موجه جلوه دادن حرکت های جاسوسی شیطان بزرگ

اما این قبیل اقدامات بی نتیجه ماند و آمریکا به اقدامات جدی تری پرداخت مانند:

– محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران.

– بلوکه کردن دارایی های ایران.

– قطع کامل روابط امریکا با ایران.

وبه عنوان آخرین راه ، آمریکا با دخالت نظامی اقدام به ربودن گروگان ها کرد که جنود الهی در کویر طبس نقشه شیطانی آنان را نقش بر آب کرد و باعث سرور و شادی امت قهرمان ایران و یأس ونا امیدی مستکبرین جهان گردید.

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

نتایج تسخیر لانه ی جاسوسی امریکا برای ایران

The results of the US spy nest for Iran

الف – رشد و بالندگی پایه های انقلاب

آشنایی هر چه بیشترمردم همیشه در صحنه ایران با هویت واقعی دشمن اصلی خود یعنی امریکا،تأثیر بسزایی بر استحکام و شکست ناپذیری انقلاب گذاشت. بدون شک مواجه شدن امت با خطرهایی بزرگ و پایداری درمقابل آنها ، باعث افزایش روحیه ایثارگری و بیزاری و نفرت از قدرت های استکباری و توکل هر چه بیشتر بر خداوند متعال است.

ب – تثبیت اصل سازش ناپذیری در مقابل دشمن

با تصرف لانه جاسوسی امریکا، حرکت های ضد انقلابی را به نحو چشمگیری کاهش داد و موج پر شور و همه گیر انقلاب چونان اوایل پیروزی، ضد انقلابیون و منافقین را به ذلت ، بیچارگی و یأس کشاند و ثابت کرد که تنها امام و پیروان راستین او هستند که مردانه و در رویارویی با امریکا می ستیزند.

ج – سقوط دولت موقت

آشکار شدن تفاوت بینش و تفکر دولت موقت با تفکر و مشی رهبری انقلاب موجب سقوط فوری دولت موقت گردید.

د- افشای اسناد لانه ی جاسوسی

اسنادی که در جاسوس خانه آمریکا به دست دانشجویان افتاد، به لحاظ کمی و کیفی در تاریخ کم نظیر و یا بی نظیر است.

The documents that the student house spy on the US House of Espionage has, quantitatively and qualitatively, is unparalleled in history

گرچه جاسوسان امریکا در تهران به محض اطلاع از حمله دانشجویان مسلمان به لانه جاسوسی به سرعت ، با آمادگی قبلی و با روش های سریع، شروع به نابودی اسناد مهم کردند، ولی سرعت عمل و هوشیاری دانشجویان مسلمان باعث حفظ و باقی ماندن بسیاری از آنها و امکان بازسازی بسیاری از آنان گردید.

افشای اسناد باعث آگاهی ملت ایران در مورد جریان ها و چهره های سیاسی موجود در جامعه شد.

ح – متلاشی شدن شبکه های جاسوسی امریکا

با حذف مرکزیت و تنظیم برنامه ها ، قدرت بهره گیری امریکا از منابع جاسوسی و اطلاعاتی داخلی، ضربه جدی خورد ، به نحوی که تا مدت ها حتی رادیو های خارجی اخبار ایران را از صدای جمهوری اسلامی ایران نقل
می کردند.

شکستن ابر قدرت ها

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که نتیجه زحمات و رهنمودهای پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه ) و امت وفادار و مطیع امر ولی فقیه زمان بود ،هیبت دروغین آمریکا و ایادی استکباری اش را در هم کوبید.

به واسطه ی تسخیر لانه جاسوسی ، خط دفاعی امریکا که همیشه باعث رعب و وحشت در جهان فرو ریخت و شکست های پیاپی امریکا در بعد حرکات نظامی و دیپلماسی برای نجات گروگان ها، اسطوره غیر قابل نفوذ بودن امریکا را درهم ریخت . کلام امام )قدس سره(که ” امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” به تحقق پیوست . چشم امید مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی دوخته شد و ایران کعبه آمال تمامی آزادگان و مبارزان جهان گردید.

انشاء با موضوع روز دانش آموز تسخیر لانه جاسوسی + روزنامه دیواری

An essay on the subject of the Student’s Day Conquering the Spy Nest + Wallpapers

انشا و مقاله روز مبارزه با استکبار جهانی | تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر ناب و داغ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا | 13 آبان

اس ام اس 13 آبان روز دانش آموز

عکس نوشته و تصاویر متحرک تبریک روز دانش آموز


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...