اعتراض کارگردانی که فیلمش از جشنواره فیلم کوتاه حذف شد/اخلاقی:آینده سینما در خطر است


اعتراض کارگردانی که فیلمش از جشنواره فیلم کوتاه حذف شد/اخلاقی:آینده سینما در خطر است

افشین اخلاقی کارگردان فیلم کوتاه نسبت به انتخاب سلیقه‌ای فیلم‌ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران انتقاد کرد.

اعتراض کارگردانی که فیلمش از جشنواره فیلم کوتاه حذف شد/اخلاقی:آینده سینما در خطر استافشین اخلاقی کارگردان حوزه فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص کنارگذاشته شدن فیلم «سالمون» از حضور در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و حاشیه‌های آن گفت: متاسفانه فیلم‌هایی که داوران انتخاب کردند از سوی شورای ارزشیابی و نظارت رد شد، در این باره چه کسی جوابگو است و چه اتفاقی افتاده که به اینجا رسیدیم؟!

وی افزود: آیا درست است که فیلمساز بخش مستقل آن هم در شرایط اقتصادی کنونی با چنین اتفاقی مواجه شود، آیا دیگر انگیزه‌ای برای او باقی می‌ماند؟ یک فیلمسازی که با هزاران دردسر در بخش خصوصی فیلم کوتاه می‌سازد و از جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از رویداد‌های مهم فرهنگی و تاثیرگذار با حرکتی غیراصولی و غیرحرفه‌ای بازمی ماند، دچار چه عواقب روحی خواهد شد؟

این کارگردان بیان کرد: فیلم من در جشنواره منطقه‌ای مشکین شهر انجمن سینمای جوان حضور داشت و کاندید دریافت جایزه بزرگ، بهترین کارگردانی و تدوین شد و در نهایت دیپلم افتخار بهترین تدوین را از آن خود کرد از این رو وقتی مطلع شدم که از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران جاماند کاملا به شک افتادم.

اخلاقی بیان کرد: اگرمبنا قضاوت بود من مشکلی نداشتم اما وقتی آگاه می‌شوم که سلیقه ای انتخاب می کنند نمی توانم این موضوع را بپذیرم.

وی افزود: از سویی فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران به نحوی بود که باید آثار تا مرداد ماه آماده و برای حضور درخواست می‌دادند اما شاهد فیلمی بودم که انجمن، تهیه کننده آن است و مراحل تولیدش از مرداد ماه گذشته بود ولی به جشنواره رسید اما فیلم من که آماده بود رد شد، پس اگر چنین است، انجمن صراحتا اعلام کند فقط فیلم‌هایی که تهیه کنندگی آن را باتوجه به نظرشورا برعهده دارد به جشنواره می‌رسد تا بقیه روی حضور در این رویداد حسابی باز نکنند به خصوص آن‌هایی که در بخش خصوصی تولید می‌شوند، یابه بیان دیگریک نوع فیلم سازی، بادستورکار، بایدونباید، تعریف شود که درآن صورت, اسم آن اثر هنرنیست بلکه روزمرگی ست.

این کارگردان بیان کرد: سال گذشته هم فیلم «به چشم خواهری» را در جشن خانه سینما داشتم که برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران رد شد و امسال که مجددا برای«سالمون»این اتفاق افتاد شک من را برای انتخاب سلیقه‌ای فیلم ها تقویت کرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مقصر را هم انجمن می‌دانم وهم نمی‌دانم! گلایه ام این است که چراصادقانه به فیلمساز حرفشان را نمی‌زنند و راه دور زدن را پیشه گرفتند. در صورتی که می‌توانند مستقیم به من بگویند فیلمتان را انتخاب کردیم اما شورای نظارت اجازه حضور در جشنواره را نداد. من ازطریق یکی ازاعضای انتخاب مطلع شدم دبیر جشنواره خیلی تلاش کردند، اما دوستان صلاح ندانستند به نظر من بهترین کار این است که دبیرتان به این اتفاقات تن ندهد واستعفا دهد، این یعنی جسارت!

اخلاقی گفت: آینده سینما دست فیلمسازان کوتاه است، اما متاسفانه با روبرو شدن با چنین شرایط و اتفاقاتی، ترسو و سفارشی ساز تربیت می‌شوند و نمی‌توانند از حقشان دفاع کنند در نتیجه قطعا آینده سینما به خطر می‌افتد امیدوارم روزی برسد که پشتیبانِ هم باشیم و فقط به فکرمنافع خودمان نباشیم چرا که بایدونباید‌ها وخوب یا بد، دست مردم است وما باید اجازه تفکربدهیم نه تحکم!

انتهای پیام/

انتقاد یک کارگردان از انتخاب سلیقه ای فیلم ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه