افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!


افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!

درآمد و سود جنرال موتورز طی سه‌ماههٔ سوم سال جاری فوق‌العاده بوده است. طی یک بیانیهٔ مطبوعاتی گفته شده که درآمد این خودروساز آمریکایی با 6.4 درصد افزایش نسبت به سه‌ماههٔ سوم سال 2017، به 35.8 میلیارد دلار رسیده است. سود خالص جنرال موتورز از این درآمد نیز 2.5 میلیارد دلار اعلام شده است. علت... نوشته افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!...

درآمد و سود جنرال موتورز طی سه‌ماههٔ سوم سال جاری فوق‌العاده بوده است. طی یک بیانیهٔ مطبوعاتی گفته شده که درآمد این خودروساز آمریکایی با 6.4 درصد افزایش نسبت به سه‌ماههٔ سوم سال 2017، به 35.8 میلیارد دلار رسیده است. سود خالص جنرال موتورز از این درآمد نیز 2.5 میلیارد دلار اعلام شده است. علت عمدهٔ این افزایش درآمد و سود، فروش بسیار بالای کراس‌اوورها و پیکاپ‌های جنرال موتورز بوده است؛ بنابراین درحالی‌که رقیب مستقیم این غول خودروسازی دیترویتی یعنی فورد با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اوضاع جنرال موتورز بسیار خوب به نظر می‌رسد.

افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!

جنرال موتورز طی سه‌ماههٔ سوم سال جاری حدود 700 هزار دستگاه خودرو در ایالات‌متحده به فروش رسانده است که میانگین قیمت این خودروها با 800 دلار افزایش، به 36 هزار دلار رسیده و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است. این میانگین قیمت تقریباً 4 هزار دلار بیشتر از میانگین قیمتی کل صنعت خودروسازی است. بخشی از این افزایش میانگین به خاطر فروش قدرتمند کراس‌اوورها، اس‌یووی‌ها و پیکاپ‌ها بوده است. به‌عنوان‌مثال، فروش شورلت تاهو، سابربن و جی‌ام‌سی یوکان طی مدت سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی یوکان هم در سه‌ماههٔ سوم امسال بهترین فروش را از سال 2004 تجربه کرده‌اند. این در حالی است که به گفتهٔ جنرال موتورز، فروش نسخه‌های گران‌قیمت شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا نیز از انتظارات فراتر رفته است.

افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!

اما درحالی‌که هم‌اکنون اوضاع مالی، سود و فروش جنرال موتورز کاملاً خوب بوده و مشکلی ندارد، خبری از سوی این شرکت اعلام شده که کاملاً تعجب‌آور به نظر می‌رسد. به گزارش دیترویت نیوز، جنرال موتورز در نظر دارد کارکنانی با سابقهٔ بیش از دوازده سال کار را بازخرید کرده و به پرداخت حقوق آن‌ها خاتمه دهد. این طرح شامل 18 هزار کارگر از مجموع 50 هزار کارگر جنرال موتورز در آمریکای شمالی می‌شود. این یعنی بیش از یک‌سوم کارکنان جنرال موتورز در آمریکای شمالی مشمول این طرح خواهند بود. البته این طرح فعلاً به‌صورت داوطلبانه اجرا می‌شود. طبق گزارش دیترویت نیوز، هدف جنرال موتورز از این طرح تعدیل نیرو، کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!

کارکنان باید تا 19 نوامبر تصمیم بگیرند که آیا این طرح بازخرید را قبول می‌کنند یا می‌خواهند به فعالیت خود در جنرال موتورز ادامه دهند. فعلاً هیچ برنامه‌ای برای اخراج کارگران اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد اگر تعداد داوطلبان این طرح به حدنصاب نرسد جنرال موتورز می‌تواند کارگران خود را اخراج کند. بااین‌حال هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و پس‌ازآنکه برنامهٔ بازخرید در 19 نوامبر به پایان رسید، جنرال موتورز وضعیت و شرایط را دوباره ارزیابی می‌کند؛ اما اعلام چنین طرحی مطمئناً موجب نگرانی بسیاری از کارکنان این خودروساز آمریکایی خواهد شد.

افزایش چشمگیر سود جنرال موتورز و تعدیل نیرو!

واقعاً دلیل این اقدام جنرال موتورز مشخص نیست. برخی میگویند هرچند سود این شرکت افزایش داشته اما فروش آن وضعیت مناسبی ندارد؛ یعنی صرفاً حاشیهٔ سود بالاتر رفته و جنرال موتورز با فروش هر دستگاه خودرو سود بیشتری کسب می‌کند اما میزان کلی فروش آن پایین است. هرچند این کاهش فروش پایدار نیست و همچنین امسال تمامی خودروسازان در ایالات‌متحده با افت فروش مواجه شده‌اند اما برخی این موضوع را مقدمه‌ای بر رکود بزرگ دیگری می‌دانند؛ بنابراین جنرال موتورز دلیل محکمی برای نگرانی از آینده دارد و شاید به همین خاطر است که می‌خواهد از هم‌اکنون هزینه‌های خود را کاهش دهد؛ اما بااین‌حال تعدیل نیروی کار با وجود سود 2.5 میلیارد دلاری بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش